.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Audi a6 c5 97-99 1.8T+chip czy 2.4v6??
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=92205
Strona 1 z 4

Autor:  jacb82 [ 28.kwi.2009 09:20:52 ]
Tytuł:  Audi a6 c5 97-99 1.8T+chip czy 2.4v6??

witam
zamierzam niedlugo kupic sobie moja pierwsza Audi. Na chwile obecna zastanawiam sie nad c5 z rocznikow 97-99 i silnikach 1.8T lub 2.4. Silnik 1.8T biore pod uwage bo slyszalem, ze nie pali b. duzo i mozna go latwo i wmaire bezpiecznie "podkrecic" w profesjonalej firmie zajmujacej sie chiptuningiem. Pytanie brzmi nastepujaco: co wybrac? Fabryczny 2.4v6 czy 1.8T+chip?? Dodam, ze przedewszystkim interesuje mnie mniejsze spalanie, ale rowniez aby auto mialo "kopa". Czy 1.8T+chip dorowna w osiagach 2.4v6 zachowujac przy tym mniejsze zapotrzebowanie na paliwko?? Interesuje mnie skrzynia manual, wersja raczej sedan- aczkolwiek Avant jest rownie sliczny.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i czekam na wszelkie sugestje i podpowiedzi.

Autor:  ZiPi [ 28.kwi.2009 11:26:29 ]
Tytuł: 

Witam ! Zwroc uwagę lepiej na stan techniczny auta i najlepiej na poprzedniego właściciela, czy stać go było na taki samochod, bo praktycznej roznicy w spalaniu między tymi silnikami i tak nie zauwazysz, bo paliwa nalać najłatwiej a doprowadzić zdrutowanego złoma do stanu uzywalności moze być cięzko.

Autor:  Morgi [ 28.kwi.2009 11:36:08 ]
Tytuł: 

Jak osiągi to 1.8T - podkręcasz na 200 KM i masz ogień, a 2.4 V6 ma ile ma i ciężko cokolwiek ruszyć...
W sumei ciężki wybór - V-ka ma fajniejszy dźwięk i jest generalnie chyba trwalsza niż zczipowane 1.8T...

Autor:  designer [ 28.kwi.2009 12:00:56 ]
Tytuł: 

Oba silniki trwałe i bezproblemowe, aczkolwiek w 1.8 trzeba pamiętać żeby dbać o turbo. V-ka ładnie mruczy to fakt ;) Spalanie zbliżone ( ok 12-14l w mieście ), osiągi ( fabryczne ) zbliżone.

http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_2.4.html
http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_1.8t.html

Byłem/jestem posiadaczem obu motorków, więc gdybym miał do wyboru obie zadbane sztuki to ja biorę 2.4V6, aczkolwiek na dniach ma zamiar zapodać chipa do 1.8T...

Autor:  tomas [ 28.kwi.2009 15:20:57 ]
Tytuł: 

Ja tez jestem za 2.4 ,dzwieku i kultury pracy V-ki nie da ci zadna cztero -cylindrowka chyba ze potrzebujesz duzo wiecej mocy,ale cos za cos ewentualnie 2.8 podobne spalanie a konikow juz pod dostatkiem

Autor:  meszrum [ 28.kwi.2009 16:14:56 ]
Tytuł: 

tylko 2.8.

przy rozsądnej nodze spalanie będzie identyczne jak w przypadku 2.4. ponadto, 193PS zagwarantuje Ci osiągi dłubniętego 1.8T, a dodatkowo dostaniesz niemalże nieśmiertelny silnik.

Autor:  Adamer [ 28.kwi.2009 16:44:41 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
tylko 2.8.

przy rozsądnej nodze spalanie będzie identyczne jak w przypadku 2.4. ponadto, 193PS zagwarantuje Ci osiągi dłubniętego 1.8T, a dodatkowo dostaniesz niemalże nieśmiertelny silnik.


Też w tym przypadku byłbym za 2.8 :D
Niema to jak dźwięk V6 i Nie martwienie się o turbinke

Autor:  przemik [ 28.kwi.2009 17:46:30 ]
Tytuł: 

2.8 ACK i szafa gra :peace:

Autor:  jacb82 [ 28.kwi.2009 19:33:02 ]
Tytuł: 

hmm, ale wedlug porownywarki silnikow na stronce audiclub 1.8T pali w miescie 10.7 a 2.4 pali 13.7, wiec wg tej porownywarki spalanie nie jest na podobnym pozimie tylko az 3litry na niekozysc 2.4

Autor:  Adamer [ 28.kwi.2009 20:14:38 ]
Tytuł: 

jacb82 napisał(a):
hmm, ale wedlug porownywarki silnikow na stronce audiclub 1.8T pali w miescie 10.7 a 2.4 pali 13.7, wiec wg tej porownywarki spalanie nie jest na podobnym pozimie tylko az 3litry na niekozysc 2.4



To są takie dane producenta..Wg.Mnie nigdy się niesprawdzają :P
NO i zależy jak kto jeździ :peace:

Autor:  jacb82 [ 28.kwi.2009 20:35:22 ]
Tytuł: 

no ale producent zazwyczaj zaniza. Wiec co? dodac po jednym litrze do 1.8T i 2.4?

Autor:  designer [ 28.kwi.2009 21:07:08 ]
Tytuł: 

jacb82 napisał(a):
no ale producent zazwyczaj zaniza. Wiec co? dodac po jednym litrze do 1.8T i 2.4?


Nie ma reguły. Wszystko zależy od powożącego i jego prawej nogi. Rozpatrywałeś 1.8T i 2.4 wieć powiedziałem że wybrałbym 2.4, ale koledzy maja rację 2.8 to najrosądniejszy wybór ze "starych" V6. Silnik tak samo niezniszczalny jak 2.4 :peace: ( tylko pali trochę więcej niż 1.8T, ale kultrura pracy Panie.... :peace: ).

Autor:  jacb82 [ 29.kwi.2009 17:50:40 ]
Tytuł: 

a, no i na kozysc 1.8T przemawia wysokosc akcyza. Przy silnikach do 2000cm3 okolo 3.5%, przy silnikach powyzej 2000cm3 18%!! Czyli sprowadzajac auto o wartosci 5000euro z silnikiem powyzej 2000cm3 trzeba zostawic w Urzedzie Celnym 900eur!! Przy moim nie wygorowanym budzecie te 900eur wole zostawic sobie na instalacje LPG ;)
PS. a orientuje sie ktos ile kosztuje taki chip-tuning silnika?? I jak taki tuning sie m do instalowania LPG??

Autor:  Merfi [ 29.kwi.2009 18:45:08 ]
Tytuł: 

Witam. Jestem nowy na tym forum ale mam taki sam problem z wyborem samochodu i powiem szczerze że fajnie byłoby mieć turbinkę z zaworem upustowym pod maską :D ale dźwięk V6 też fajny. Koledzy a jak z zawieszeniem i korozją blachy (jeżeli owa występuje) ? Co do LPG to minimalnie 3 generacji lepiej zapłacić troszkę więcej za instalację i wybrać lepsze wtryskiwacze niż potem mieć problem z silnikiem...
Chiptuning na allegro jest tego trochę koszt... tyśka trzeba mieć. Dobra mapa i mocy przybywaj :D

Autor:  michu [ 29.kwi.2009 19:24:56 ]
Tytuł: 

hej,
ja bym sie nie zastanawial
mialem 1.8T, teraz mam 4.2 v8
i przemyslenia sa takie, ze 1.8T to silniczek zwinny, szybki, leciuti i dynamiczny
pali malo, szybko sie grzeje i dzieki turbo naprawde dobrze reaguje.
starczy popatrzec, ze ten sam silnik bez turbo spala tyle samo, a nawet wiecej a osiagi do kitu.
a jak chodzi o v6 - coz - 2.4 to i tak kompromis, v8 to to i tak nie jest. wiec po co sie meczyc?
wiecej oleju, wieksze spalanie (nie ma bata - bedzie wieksze chocby ze wzgledu na inna charakterystyke pracy silnika, dynamike itd).
i do tego - nie jest to silnik o fajnych osiagach -to juz jest oczywiscie moja opinia.
a jak chodzi o 1.8T - mialem 2 sztuki (190 i 163 konie), obie fajne, ale jak sie dlubnie to naprawde sunie.

bierze 1.8 bedziesz zadowolony

michu

Autor:  designer [ 29.kwi.2009 21:46:36 ]
Tytuł: 

Merfi napisał(a):
Chiptuning na allegro jest tego trochę koszt... tyśka trzeba mieć. Dobra mapa i mocy przybywaj :D


Odpuść chipa z Allegro. Jedź do profesjonalnej firmy zajmującem się chipami i zrób to porządnie. Koszt wtedy ok 2000 zł.

Autor:  2rafal7 [ 29.kwi.2009 22:04:14 ]
Tytuł: 

2.7T?? :P Spalanie jak w 2.4, 2.8, a osiągi o niebo lepsze. Tak samo trwała i bez awaryjna jdnostka jak 2,4 i 2,8.

Autor:  hubos21 [ 29.kwi.2009 22:14:33 ]
Tytuł: 

ale mu namieszaliście :p ja ostatnio miałem okazje polatać S3 1.8T 210KM i powiem, że zabawa przednia, zważywszy na to, że według danych fabrycznych Ska waży tyle co C5 będzie podobnie, na pewno będziesz zadowolony jak wpuścisz wirusa a w 2,4 będzie lekki niedosyt :)

Autor:  przemik [ 30.kwi.2009 00:07:15 ]
Tytuł: 

Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...

Autor:  spanky [ 30.kwi.2009 01:00:11 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Kiedys myslalem ze AFN słabo jedzie - a dzis powoziłem C5 z silnikiem 1.8 T - to nie jedzie nawet slabo...


moze cos mu dolegalo ... ?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/