| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
| A6 C5 2.8 https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=92656 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | audioka [ 12.maja.2009 21:01:24 ] |
| Tytuł: | A6 C5 2.8 |
Witam! Przymierzam się do kupna Audi A6 C5 z silnikiem 2.8 benzyna. Zauważyłem, że występują one również w Quattro. Czy w takim nie najmłodszym już aucie nie ma problemów z tym napędem? Jakie są koszty jego serwisowania i ewentualnej naprawy? Na co zwrócić uwagę? Szukać wersji z Q czy może lepiej unikać? Jakie są Wasze doświadczenia i rady? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc! |
|
| Autor: | szklo [ 12.maja.2009 21:29:05 ] |
| Tytuł: | |
przyłączam się do pytań przedmówcy, jakie są koszty wymiany rozrządu itp., ja się zastanawiam jeszcze nad 2.4 i 1.8T, ogólnie mam zamiar powoli się rozstać ze swoim 2.5tdi v6, mało jeżdżę i głównie po mieście, a już nie chce mi się użerać z moim super dieslem, wolę jakąś mało awaryjną jednostkę |
|
| Autor: | rafala6 [ 12.maja.2009 21:29:13 ] |
| Tytuł: | |
2.8v6.Bardzo dobry wybór Z quattro nie będzie zadnego problemu
|
|
| Autor: | szklo [ 12.maja.2009 21:40:52 ] |
| Tytuł: | |
a ty rafala6 chyba znasz się na bmw, jakie tam benzynki polecasz? takie roczniki 2000-2002 |
|
| Autor: | rafala6 [ 12.maja.2009 21:53:49 ] |
| Tytuł: | |
3.0i 231KM Takie minimum na początku ,ale jak wolisz smierdziela to 3.0d 193KM i najważniejsze 410Nm
|
|
| Autor: | designer [ 12.maja.2009 21:56:06 ] |
| Tytuł: | |
O dżizas Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037 |
|
| Autor: | 2rafal7 [ 12.maja.2009 22:01:11 ] |
| Tytuł: | |
Ja polecam 2.7T q + program na 300-310km i ok 480nm
|
|
| Autor: | audioka [ 12.maja.2009 22:06:40 ] |
| Tytuł: | |
designer napisał(a): O dżizas
Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037 Dzięki za odpowiedź! Niestety tematy dotyczą głównie silników 2.4 a ten mnie w ogóle nie interesuje. Nie znalazłem również konkretnych informacji na temat napędu Quatrro, czyli na ile tak naprawdę jest bezawaryjny i ile ewentualna awaria potrafi kosztować
2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie. Czekam na dalsze komentarze, rady i sugestie. |
|
| Autor: | 2rafal7 [ 12.maja.2009 22:18:52 ] |
| Tytuł: | |
audioka napisał(a): 2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.
Teoretycznie tak, ale w praktyce wygląda to troche inaczej . Jak kupisz zadbany egzemplarz to auto będzie jeździło długo i bezawaryjnie, podobnie jak 2.8. Osiągów nie ma co porównywać bo to zupełnie inna półka, podpiwje, że dodając fajny programik żadne S6, S8 nie mają raczej szans ("mówie" o wersjach V8 z automatem) . Oczywiście 2.8 jest wystarczjącym silnikiem do tego auta, dosyć szybki i trwały, ale spalanie niestety jest takie samo albo i nawet wyższe niż w 2.7 (mi pali ok 13l w mieście - Łódź).
|
|
| Autor: | designer [ 12.maja.2009 22:21:57 ] |
| Tytuł: | |
audioka napisał(a): designer napisał(a): O dżizas Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037 Dzięki za odpowiedź! Niestety tematy dotyczą głównie silników 2.4 a ten mnie w ogóle nie interesuje. Nie znalazłem również konkretnych informacji na temat napędu Quatrro, czyli na ile tak naprawdę jest bezawaryjny i ile ewentualna awaria potrafi kosztować ![]() 2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie. Czekam na dalsze komentarze, rady i sugestie. Kolega szkło pytał o silnik 2.4 vs 1.8T i to było dla niego. O 2.8 też było mnóstwo, jak wrzuciszw szukajkę znajdziesz dużo. W dwóch słowach można powiedzieć że to jednostka bezawaryjna i bardzo trwała. Jak chcesz czerpać radość z jazdy szukaj w manualu i najlepiej z quattro, z którym baaaaaaaaardzo rzadko dzieje się coś złego.... |
|
| Autor: | Morgi [ 13.maja.2009 08:06:16 ] |
| Tytuł: | |
W skrócie: 2.8 to jedna z najbardziej udanych jednostek Audi, zarówno 12V jak i 30V (ten Cię interesuje) quattro jest baaardzo trwałe, zdecydowanie polecane. Zalety quattro są opisane w 100 miejscach Wady: droższe naprawy tylniej zawiechi i nieco większe spalanie |
|
| Autor: | audioka [ 13.maja.2009 13:43:38 ] |
| Tytuł: | |
Witam! Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, utwierdziliście mnie w moim przekonaniu
Czy przebieg (autentyczny) rzędu 300-400 tys km dla silnika 2.8 to bardzo dużo? |
|
| Autor: | designer [ 13.maja.2009 14:02:06 ] |
| Tytuł: | |
Jeżeli oliwa i rozrząd były zmieniane na czas + auto odpowiednio eksploatowane to powinno przelatać drugie tyle
|
|
| Autor: | szklo [ 13.maja.2009 22:28:26 ] |
| Tytuł: | |
u mnie chyba też skończy się na 2.8, tylko cło mnie rozpie.....
|
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|