.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Audi A4 B7 Kombi 1.9 TDI a moze 2.0 TDI?
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=94914
Strona 1 z 2

Autor:  samu [ 28.lip.2009 08:31:42 ]
Tytuł:  Audi A4 B7 Kombi 1.9 TDI a moze 2.0 TDI?

Witam, sprzedałem ostatnio moje cacuszko (Audi A4 B5 Avant 1.9TDI 110KM) i szukam godnego nastepcy, wybór pada na A4 B7 (lub eentualnie B6, wszystko uzaleznione oczywiscie od kasy :D )

znalazlem cos takiego: http://moto.allegro.pl/item697177784_pi ... kazja.html

Prosze o wasza opinie

Wogole jak sprawa ma sie z tymi silnikami 1.9 TDI 116KM w tych autkach, nie sa za slabe? czy nie lepiej szukac takiej 2.0 TDi 140 KM?

A moze jakies wasze propozycje ciekawych ofert (czekam na linki)

Z gory wielkie dzieki za pomoc

Autor:  Gustav [ 28.lip.2009 08:43:13 ]
Tytuł: 

Wszystko jest zależne od tego jak będziesz użytkował auto.

To ma być rodzinne kombi czy bardziej wozidło o sportowym charakterze ?

Myślę że 1.9 TDi bije na głowe 2.0 TDi wiadomo pod jakim względem ;)

tu masz co nie co do poczytania o 2.0TDi :D http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094&highlight=2+0+tdi+uwaga

Autor:  Morgi [ 28.lip.2009 08:50:31 ]
Tytuł: 

Zdecyduj się na 1.9 TDI, zrezygnuj z B7, celuj w B6, tam są 1.9 TDI 130 konne.
Jako że to B6 to są tańsze, skoro masz kasę na B7 poszukaj porządnego, zadbanego, sprawdzonego B6 (wiadomo będzie droższy niż "polski standard") ale za to napewno nie pożałujesz :D

Do tego poszukaj z quattro :)

Autor:  samu [ 28.lip.2009 08:54:44 ]
Tytuł: 

raczej dla goscia 25 lat wiec zeby czasem mu depnac :D ale na codzien do jazdy spokojnej, wlasnie tak przegladam i czytam i jak najbardziej jestem za tym 1.9 TDI a nie 2.0 TDI

duza roznica jest miedzy 1.9 TDI 116KM a 1.9 TDI 130 KM ?

Autor:  emge [ 28.lip.2009 08:57:15 ]
Tytuł: 

Różnica w czym?
Ps. Gustav pod jakim względem bije?

Autor:  Gustav [ 28.lip.2009 08:57:16 ]
Tytuł: 

1.9TDi 130 km [AWX/AVF] według mnie najlepsze jednostki z systemem PD , dość wytrzymałe i bardzo żwawe szczególnie w A4 ;) i coś tam potem można dłubnąć w celu zwiększenia mocy :diabel:

emge napisał(a):
Różnica w czym?
Ps. Gustav pod jakim względem bije?


Koszty serwisowania ;)

- nie wiem czy dobrze mówię ale w BLB [2.0TDi] problemy były związane między innymi z pękającymi głowicami

Autor:  przemik [ 28.lip.2009 10:09:47 ]
Tytuł: 

Pekajace glowice to problem wszystkich PD... wyjasnial to kiedys Piotrus..

"Głowice PDków, w których nikt nie dłubał przy pompkach (lub wymieniał je ale zgodnie z zasadami ) rzadko wyrabiają się "na gnizadach rozpylaczy", natomiast wraz z upływem czasu i kilometrów - trapi je inna przypadłość (niestety - bardzo powszechna). Otóż pojawiają się spękania pomiędzy płaszczem wodnym a gniazdami świec żarowych, co pozostaje nieodczuwalne dopóki olej silnikowy nie zmiesza się z płynem G12 ... .

Najsłabszą stroną głowic PD jest jednak coś zupełnie innego - czyli bardzo wysoka podatność na "wykrzywianie się" pod wpływem "zbyt mocnego buta" na zimnym silniku, czego konsekwencją jest pojawienie się ubytku kompresji do układu chłodzenia (na styku z uszczelką głowicy) i zjawisko tzw. "kamyczków" (czyli słyszalnego przelewania się płynu G12 w nagrzewnicy)"

Nie szukaj silnika 115 KM... nie wystepuje w B6, a tym bardziej w B7. ;)

Ta cala nagonka na silnik 2.0 TDI jest troche bez sensu... problem z napedem pompy oleju jest znany i wystarczy pamietac o tym i wymienic go profilaktycznie razem z rozrządem.
Osobiscie w tych pieniadzach poszukalbym sobie A4 B6 Avant Quattro z silnikiem AVF i 6 biegową skrzynią i z megawypasem.

Pozdrawiam

Autor:  spanky [ 28.lip.2009 10:19:23 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Nie szukaj silnika 115 KM... nie wystepuje w B6, a tym bardziej w B7. ;)


oczywiscie ze wystepowaly ... w B6 jak i B7 .... kod silnika BKE ... ;)

Autor:  przemik [ 28.lip.2009 10:24:50 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
przemik napisał(a):
Nie szukaj silnika 115 KM... nie wystepuje w B6, a tym bardziej w B7. ;)


oczywiscie ze wystepowaly ... w B6 jak i B7 .... kod silnika BKE ... ;)


Ano fakt... my mistake... no i dziekuje koledze za czujnosc... :)

Autor:  j@cek [ 28.lip.2009 10:38:14 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
spanky napisał(a):
przemik napisał(a):
Nie szukaj silnika 115 KM... nie wystepuje w B6, a tym bardziej w B7. ;)


oczywiscie ze wystepowaly ... w B6 jak i B7 .... kod silnika BKE ... ;)


Ano fakt... my mistake... no i dziekuje koledze za czujnosc... :)

ale gafa :):

Autor:  Janek512 [ 28.lip.2009 11:01:35 ]
Tytuł: 

Pod względem awaryjności pewnie lepiej wypada 1,9 TDI. Ale 2,0 TDI o wiele fajniej i przyjemniej się jeździ. Bez porównania do 1,9. Wiem bo też przez chwilę miałem wizję kupna B7 i jeździłem różnymi. (1,9 TDI - 116 KM, 130 KM nie jeździłem, chyba nie ma takich w B7)

Jeśli chodzi o awaryjność 2,0 TDI to na AKP jest ciągle przywoływany jeden i ten sam temat :): u mnie w okolicy wielu znajomych ma 2,0 TDI, w A4 i passatach i każdy jest zadowolony. Ważne żebyś nie kupił jakiegoś szrotu, bo wtedy to czy 1,9 czy 2,0 będzie trzeba ładować kasę ;)

w kwestii decyzji B6 czy B7 ja bym wolał B7. Mimo niewielkich zmian, auto stylistycznie wygląda o wiele bardziej świeżo niż B6. Wnętrze to praktycznie to samo.

Autor:  grejf [ 28.lip.2009 11:08:55 ]
Tytuł: 

1.9 PD 116 PS przejeździ 2.0TDI 140ps dwu krotnie. :peace: b7 najs.
Bo jak dieslem ktos sugeruje sie przy kupnie, aby scigac to niech zejdzie na drogę 2.0TSI...

diesel tak, czy owak jest to przyjemny towarzysz wożenia dupska...

Autor:  przemik [ 28.lip.2009 12:21:22 ]
Tytuł: 

grejf napisał(a):
1.9 PD 116 PS przejeździ 2.0TDI 140ps dwu krotnie


Masz na to jakies uzasadnienie... ;)

Autor:  spanky [ 28.lip.2009 12:28:40 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
grejf napisał(a):
1.9 PD 116 PS przejeździ 2.0TDI 140ps dwu krotnie


Masz na to jakies uzasadnienie... ;)


ostatnio gdzies czytalem/slyszalem ze jednostki 2.0 TDI wyliczone sa na jakies 250-300kkm ....

Autor:  Morgi [ 28.lip.2009 13:50:33 ]
Tytuł: 

No właśnie (nie słyszałem o tym), teraz tak się robi - biznes is biznes.
rządzą księgowi, dział sprzedaży, marketing.
A inznierom którzy mogliby zrobić dobry silnik nie pozawalają na to bo się nie opłaca.
Jak tworzyli 1.9TDI to były inne priorytety, a przebiegu raczej nikt nie zakładał, ponad milion przejeżdżały...

Autor:  Janek512 [ 28.lip.2009 14:53:58 ]
Tytuł: 

ale nie każdy kupuje auto po to żeby zrobić nim milion kilometrów :P ;)

Autor:  samu [ 28.lip.2009 15:17:52 ]
Tytuł: 

dzieki wszystkim za odp.

B7 rzeczywiscie wyglada ladniej stylistycznie. dlatego tak upieram sie przy nim :D

A powiedzcie mi jak sie zbiera takie 1.9 TDI 116KM w porownaniu do 2.0TDI 140KM. Duze sa roznice? Wczesniej jezdzilem A4 avant B5 110KM i bylo ok, moze sie bajecznie nie zbierala ale jak juz sie rozkrecila to ciagla do przodu :)
Bardziej wlasnie zalezy mi na bezawaryjnosci niz na tych 24 KM roznicy, pozatym to 1.9 TDI mozna w razie czego chipowac, prawda? :d

Autor:  Janek512 [ 28.lip.2009 15:43:25 ]
Tytuł: 

Tak, moim zdaniem 2,0 TDI o wiele lepiej się odpycha. Czuć, że ma wyraźnie więcej mocy. 1,9 TDI 116 jest ospały, chodź bardzo podatny na chipa. Ale i 2,0 TDI można podchipować. Najlepiej przejedź się jednym i drugim i sam oceń

Autor:  samu [ 28.lip.2009 15:47:20 ]
Tytuł: 

A tak z ciekawosci ile mozna wyciagnac na chipie z takiego 1.9 TDI 116KM?

Autor:  Gustav [ 28.lip.2009 15:59:11 ]
Tytuł: 

samu napisał(a):
A tak z ciekawosci ile mozna wyciagnac na chipie z takiego 1.9 TDI 116KM?


na seryjnych gratach bezpieczna granica to 140-150km i 310Nm w miare płaskiego momentu :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/