| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
| który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=98380 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | BiLu [ 10.gru.2009 13:02:28 ] |
| Tytuł: | który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? |
W imieniu kolegi zapytuję: który poprzeczny 1.9 TDI jest najlepszy w sensie awaryjności/osiągów/ceny. chodzi o silnik w audi A3 i/lub Golf IV/V. Których unikać ze względu np. na wałki z plasteliny? ps. jaki jest poprzeczny odpowiednik AWX'a?
|
|
| Autor: | Przemysław [ 10.gru.2009 14:31:45 ] |
| Tytuł: | |
1.9 130 ps , a w leonie 150 ps są niesamowicie dynamicznie fajnie przyspiesza nic więcej nie potrzeba w tych autkach i tylko takich bym szukał ....
ich starsi bracia na pompie to przy nich muły.... |
|
| Autor: | Baskecior [ 10.gru.2009 15:01:53 ] |
| Tytuł: | Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? |
BiLu napisał(a): W imieniu kolegi zapytuję:
który poprzeczny 1.9 TDI jest najlepszy w sensie awaryjności/osiągów/ceny. chodzi o silnik w audi A3 i/lub Golf IV/V. Których unikać ze względu np. na wałki z plasteliny? ps. jaki jest poprzeczny odpowiednik AWX'a? ![]() ARL - 150 KM w wersji quattro w Golfie. W Audi chyba go nie montowano. Ze starszych na pompie - ASV 110 KM. Poprzeczny odpowiednik AWX to ASZ. |
|
| Autor: | przemik [ 10.gru.2009 15:34:44 ] |
| Tytuł: | |
ASZ i wszystko jasne. Ze starszych na VP - ASV, AHF - bardziej trwałe. |
|
| Autor: | Gustav [ 10.gru.2009 16:30:32 ] |
| Tytuł: | Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? |
Baskecior napisał(a): ARL - 150 KM w wersji quattro w Golfie. W Audi chyba go nie montowano.
Nie ma tego silnika w Audi a szkoda , polecam ARL |
|
| Autor: | BiLu [ 10.gru.2009 16:38:03 ] |
| Tytuł: | Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? |
...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion. Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego? |
|
| Autor: | przemik [ 10.gru.2009 19:12:10 ] |
| Tytuł: | |
No pewnie pompki czy nie kuleją.
Po za tym to co w kazdym "tedeiku". |
|
| Autor: | ADAM 12 [ 10.gru.2009 19:14:33 ] |
| Tytuł: | |
przemik napisał(a): Po za tym to co w kazdym "tedeiku".
Czytaj : DWUMAS
|
|
| Autor: | Gustav [ 10.gru.2009 19:29:30 ] |
| Tytuł: | |
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju .... |
|
| Autor: | spanky [ 10.gru.2009 19:46:19 ] |
| Tytuł: | |
Gustav napisał(a): Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....
tzn ... ? cos tam kiedys slyszalem ... |
|
| Autor: | Gustav [ 10.gru.2009 20:01:14 ] |
| Tytuł: | |
spanky napisał(a): Gustav napisał(a): Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju .... tzn ... ? cos tam kiedys slyszalem ... Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje ..... |
|
| Autor: | dejf [ 10.gru.2009 22:19:33 ] |
| Tytuł: | |
Gustav napisał(a): spanky napisał(a): Gustav napisał(a): Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju .... tzn ... ? cos tam kiedys slyszalem ... Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje ..... tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to? |
|
| Autor: | Baskecior [ 10.gru.2009 22:24:59 ] |
| Tytuł: | Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? |
BiLu napisał(a): ...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego? Korekcje, bipy, stan sprzęgła, stan dwusekcyjnej pompy paliwa/vacuum, stan kierownic w turbinie obejrzeć poprzednika i przypalać go tak długo aż się przyzna co w autku nie gra. Oczywiście testy na szutrowej drodze wskazane, oględziny na kanale , później znów przypiekać własciciela i wymusić zeznania
|
|
| Autor: | Gustav [ 10.gru.2009 22:25:02 ] |
| Tytuł: | |
dejf napisał(a): Gustav napisał(a): spanky napisał(a): Gustav napisał(a): Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju .... tzn ... ? cos tam kiedys slyszalem ... Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje ..... tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to? Właśnie mnie to zastanawia , co się stanie jak się nie przekoduje odpowiedniej wartości ... |
|
| Autor: | dejf [ 10.gru.2009 22:33:44 ] |
| Tytuł: | |
Gustav napisał(a): dejf napisał(a): Gustav napisał(a): spanky napisał(a): Gustav napisał(a): Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju .... tzn ... ? cos tam kiedys slyszalem ... Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje ..... tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to? Właśnie mnie to zastanawia , co się stanie jak się nie przekoduje odpowiedniej wartości ... nie strasz bo matce zamowilem w/w motul a jezdzila do tej pory swoim ASZ'tem na niemieckim LL. Robi bardzo krotkie dystanse i pomyslalem ze LL nie bedzie za dobry, zreszta nie tylko ja zobaczymy co wyjdzie po wymianie... spodziewac sie czegos..? czy raczej powinno byc wszystko okay? |
|
| Autor: | BiLu [ 14.gru.2009 11:43:17 ] |
| Tytuł: | Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać? |
Baskecior napisał(a): BiLu napisał(a): ...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion. Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego? Korekcje, bipy, stan sprzęgła, stan dwusekcyjnej pompy paliwa/vacuum, stan kierownic w turbinie obejrzeć poprzednika i przypalać go tak długo aż się przyzna co w autku nie gra. Oczywiście testy na szutrowej drodze wskazane, oględziny na kanale , później znów przypiekać własciciela i wymusić zeznania ![]() albo znów kupić coś w okolicach Łodzi autka szuka ten sam kolega, któremu pomogłeś wówczas
|
|
| Autor: | Mauzer [ 14.gru.2009 20:34:43 ] |
| Tytuł: | |
dwumasy padają częściej jak w słabszych to oczywiste, zasyfiony egr - cena w dół (panie k..wa co to jest o tuu )
w poprzecznych poducha silnika od strony kierownika przeważnie słabsza, nawet można zauważyć że silniki nieco leżą na rufie. do sprawdzenia wałkek rozrządu w tych pd wycierają się również! - tylko że nikt tam nie zagląda bo jest przekonanie po tdi vp że te silniki są niezniszczalne
największe zanotowane różnice we wzniosach krzywek to ok. 2mm
jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej |
|
| Autor: | dejf [ 14.gru.2009 20:46:17 ] |
| Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej
ale nie jedzie i z tymi 2 litrami bym polemizował... |
|
| Autor: | Gustav [ 14.gru.2009 21:39:54 ] |
| Tytuł: | |
dejf napisał(a): Mauzer napisał(a): jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej ale nie jedzie i z tymi 2 litrami bym polemizował... do tego padajace skrzynie |
|
| Autor: | Mauzer [ 15.gru.2009 03:21:50 ] |
| Tytuł: | |
stfu noobki a może wam fotke pokazać powróżymy jeszcze do tego? |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|