.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 19:09:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pękł pasek w cygarku :(((
PostNapisane: 20.cze.2005 00:42:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2005 14:54:37
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Jade sobie wczoraj n 4 biegu około 80 km/h spokojnie az tu nagle patrze cygarko w lusterku i zaczyna mnie ciąć.... rebel na 3 i buch.Odrazu wiedziałem ze pasek. No ale naszczęście jest to rozrząd bezkolizyjny i tylko pasek kupiłem i założyłem i właśnie. Jaja sie zaczęły robić.Mianowicie mój problem dotyczy jak ustawić ten cholerny rozrząd??????? są 3 koła pasowe. Pierwsze od wałka rozrządu ma na zewnątrz nacięcie oraz troche dalej punkt, następne koło od aparatu zapołonowego pa tylko jeden punkt no i koło na samym dole od wału ma jeden wypust.... i teraz jak to poustawiać żeby było dobrze?? Pompa wody jest napędzana paskiem klinowym za pośrednictwem koła pasowego które przykręca się do koła pasowego od wału(mniejsza z tym) P.S. ustawiłem tak ten rozrząd ze silnik chodzi tak sobie ale nie osiąga pełnej mocy.Poprzestawiałem a to dwa ząbki w lewo albo prawo i różnie ten silnik pracuje, zapłon oczywiście na lampe.Prosze o wskazówki jak i z czym pokryś ten punkty zeby było tak jak powinno być.Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4/A6 2.8 V6 + LPG :)))
Audi 100 C3 1.8 gaźnik + LPG :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 09:40:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Z tego co pamiętam, w tym silniku ustawia się wał na GZP w pierwszym cylindrze, a wałek: wstępnie, tak żeby oba zawory na tym cylindrze były zamknięte, a później dokładnie wg wycięcia widocznego po zdjęciu pokrywy zaworów i półokrągłej zaślepki (pod uszczelką pokrywy) od tyłu bloku. Na 100% teraz nie pamiętam, ale chyba tak było. Opis jest np. w książce "VW Golf - budowa, eksploatacja, naprawa" albo w jakiejś innej z tej serii dotyczącej VW i Audi.
Jeśli nadmiernie grzeje się kolektor wydechowy, to zawory otwierają się "za późno", jeśli robi "pufff" w ssący, to za wcześnie. Jak jest bezkolizyjny, to możesz trochę pokombinować, ale lepiej poszukać książkę i sprawdzić. Jeśli znajdę to zrobie skan i przykleję na forum, ale nie wiem czy moja książka już "nie dostała nóg". Pozdrawiam.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 16:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jakie masz oznaczenie silnika? Na 100% wiesz że jest bezkolizyjny?
Ja mam silnik SH też 1,8 ale z 89r. Rozrząd ustawiam tak: kółko od wałka rozrządu ma wycięcie od wewnętrznej strony, te wycięcie ustawiam równo z krawędzieą półokrągłej osłony paska na głowicy, wał ustawiam tak, aby znak na kole zamachowym był na środku okienka w skrzyni biegów a trzecie kółko, które napędza aparat zapłonowy ustawiam tak, żeby palec rozdzielacza zapłonu był ustawiony na 1 cylinder. Silnik musi odpalić i chodzić prawidłowo, ewentualnie można delikatnie doregulować zapłon pokręcając samym aparatem zapłonowym.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: