.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 15:59:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zima a odpalanie na LPG
PostNapisane: 22.lip.2005 15:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 20:54:33
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Witam! wiem że jest środek lata ale...! czy ktoś odpala zimą autko na gazie? moja niunia nie chce jeżdzić na paliwie. na razie to nie problem ale zimą pewnie tak. poprzedni właściciel twierdził że zimą odpalał na gazie bez problemów! czy to możliwe? autko nie jest garażowane!

_________________
Audi 100 1983r. silnik 2.14 WC + gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 16:36:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tak, kwestia regulacji. U mnie odpalał w ziemie bez zająknięcia na I generacji, ale z tego co czytałem jest to niezdrowe dla silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 17:59:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Hej ! Pewnie ze mozna odpalic! Nawet przy -15 odpalalem (ale Poldka :P ) Tak jak kolega wczesniej napisal to kwestia regulacji. A jakby sie kiedys zbuntowal ,to setke benzyny bezposrednio do "ryja" i maszyna chodzi :peace: patent sprawdzony.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 19:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ja co do tej niezdrowości bym się nie zgodził. Dlaczego niby ma to być bardziej szkodliwe dla silnika? Przecież to na benzynie podczas rozruchu i bezpośrednio po nim mieszanka jest tak wzbogacona że potrafi zmywać film olejowy ze ścianek cylindra, natomiast gaz jest w fazie lotnej więc nie ma możliwości spłukania oleju? Wydaje mi się że jest to bardziej bezpieczne dla silnika. Ale może ktoś mnie przekona do innej wersji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 19:21:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
najniebezpieczniejsze jest zamrozenie reduktora bo gaz rozprezajac sie pochlania energie z otoczenia obnizajac tym samym jego temperature wiec zanim silnik sie nagrzeje moze byc po ptokach.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 19:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeżeli redyktor obmarza warto dac mu popracowac na wolnych obrotach , aż silnik złapie temperature, u mnie parownik jest blisko kolektora więc nawet w zime moge odpalić i nigdy nic nie zamarza.Jezeli doprowadzisz do zamrożenia parownika i nie chodzi na Pb to jedyne rozwiazanie polewać go ciepławodą.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 19:58:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Ja mialem patent tego rodzaju, ze majac w pozycji - tylko gaz (I generacja), strzelalem z elektrozaworow 5 razy i nie bylo bata, zapalal. A jak zdechl, to przelaczalem na benzyne (ktorej pompa nie podawala) i wietrzylem rozrusznikiem dolot, hehehe, znowu 5 strzalow z zaworow i dalej chodzil.... Szkoda tylko membrany, na ktora przychodzi to glowne cisnienie z butli (5 bar), peka strasznie, moze nie na wylot, ale juz widzialem jak wyglada, po jednej zimie tak przejechanej...Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 20:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 20:54:33
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
czyli jeżeli nie uda mi się do tego czasu przekonać niuni do paliwa to i tak jest nadzieja że zimą zagada!? :):

_________________
Audi 100 1983r. silnik 2.14 WC + gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 22:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Walnij sobie baterie 63 Ah, zebi Ci od mrozu nie zdechla...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 23:20:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Powiem tak, że jak jeździłem na ubogiej mieszance było tak, że paliłem z gazu przy każdej temperaturze, a jak ustawiłem właściwą to już nie chciał... Dam Ci dobrą radę - zrób tak aby na benie też się toczył, bo jak Ci się kiedyś gaz skończy to zonka miał będziesz... a tak zawsze masz dwa źródła zasilania + rozrusznik (dla tych co szczególy lubią :diabel: ).

P.S. Jazdy na rozruszniku nie polecam :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jasne...
PostNapisane: 22.lip.2005 23:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
To Ci co maja same Pb, musza zalozyc LPG, bo maja tylko Pb... Hehehe... A na powaznie... dobrze chlop gada. Ja wymienilem pompe paliwa, bo mnie juz kumpel 2 razy ciagal do stacji LPG. A pompe szlag trafil, bo mialem przegnity przewod paliwowy, na wysokosci blachy obok katalizatora... Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 23:43:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Starsze instalki nie mają wskaźnika poziomu gazu ;-) w przeciwieństwie do PB, ale co tam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 08:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Cytuj:
najniebezpieczniejsze jest zamrozenie reduktora bo gaz rozprezajac sie pochlania energie z otoczenia obnizajac tym samym jego temperature wiec zanim silnik sie nagrzeje moze byc po ptokach.

Bilu ma rację. Ale problem z zamarzaniem miałem tylko wtedy jak temperatura otoczenia była niższa od -25C i to tylko przez pierwsze 2 minuty, bo płyn zimny, silnik zimny i reduktor potrafił przymarznąć i wtedy tylko benzynka żeby troszkę podgrzać silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 10:12:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Albo czajnik z gorącą wodą - widziałem jak qmpel tak robił przez całą zimę i początek wiosny :): ale oczywiście w Polonezie, nie Audi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: