.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 21:38:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.8 AAH] bierze olej czy to normalne ??
PostNapisane: 16.sie.2005 18:28:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Witam, mam takie małe zapytanie ktore moze okazac sie problemem :) Otoz zmieniałem olej przy 189xxx tys km. Było max. Mam przejechane 191.350km sprawdzam dzisiaj poziom, a tu polowa wskaznika :/ czy to normalne czy cos tu nie halo ? Dodam że jeżdzę raczej spokojnie... Motor to 2.8 V6 12V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bierze olej czy to normalne ??
PostNapisane: 16.sie.2005 18:47:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Kunio napisał(a):
Witam, mam takie małe zapytanie ktore moze okazac sie problemem :) Otoz zmieniałem olej przy 189xxx tys km. Było max. Mam przejechane 191.350km sprawdzam dzisiaj poziom, a tu polowa wskaznika :/ czy to normalne czy cos tu nie halo ? Dodam że jeżdzę raczej spokojnie... Motor to 2.8 V6 12V

a zmieniles na taki jaki byl wczesniej czy inny ???

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 18:48:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
inny, wlalem helix 10W40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 18:53:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A jaki był wcześniej :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:02:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
jakis Tecar 5W40 syntetyczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Generalnie te silniki biorą olej w większych ilościach niż rzędowe - jak każde V-ki. Ale w twoim przypadku coś jest nie tak, za dużo oleju bierze.. Jesli nie ma widocznych wycieków (często siada uszczelka pod kolektorem dolotowym i stamtąd może się lać) to może uszczelniacze zaworowe są do wymiany i po prostu spala olej. Poszukaj w innych tematach dotyczących 2.8 - jest tego dużo i część dotyczy właśnie brania oleju.

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Ostatnio edytowano 16.sie.2005 19:15:08 przez jabolos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 19:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
uszczelka pod kolektorem byla wydmuchana wiec i tak ja wymieniłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 21:16:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2004 17:28:27
Posty: 487
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
często siada uszczelka pod kolektorem dolotowym i stamtąd może się lać

To ja chyba tak mam, bo coś mi przecieka jak spojrze pod silnik i olej też czesto dolewam... :/
Ile moze kosztoawc taka uszczelka / wymiana, i ile to moze zająć czasu ?

_________________
AUDI COUPE 2,3 NG - było 2004 - 2006
A4 1,9 TDi AVANT 2009 - 2011
BMW E-46 318D Touring 2010 -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 21:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Myślę, że uszczelki pod kolektorami tu nie mają znaczenia co do brania oleju.Mój bierze do 2l/10 000 km i wcale mnie to nie martwi...zrobiłem już 100 000 i zużycie oleju się nie zwiększyło, więc jest ok.
Mogą puszczaś uszczelki głowic...są podatne z tyłu na puszczanie oleju, ale wtedy ten olej by wyciekał aż pod samochód.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 21:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2004 17:28:27
Posty: 487
Lokalizacja: Gdańsk
A mój bierze jakieś 0,7 do 1L na 1000 km, więc to troche duzo, a pod silnikiem widac ze wycieka, chyba z miski, albo... sam nie wiem, nie znam sie :>

_________________
AUDI COUPE 2,3 NG - było 2004 - 2006
A4 1,9 TDi AVANT 2009 - 2011
BMW E-46 318D Touring 2010 -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 21:58:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
jeden ci napisze ze to uszczelka od kolektora, drugi ze to uszczelniacze zaworowe, trzeci ze uszczelki głowic i weź tu bądźmądry człowieku :/ Przyczyn może być tyle co zaworów albo i więcej :) Jak sam nie sprawdzę (czytaj: mój ziom) to się nie dowiem :) Boję się tylko że to mogą być dużę ksozta a wtedy wolę ożenić moją A4 niż sie taką bujać :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:01:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2004 17:28:27
Posty: 487
Lokalizacja: Gdańsk
Jak to jakies uszczeki / uszczelka to grosze + robocizna, czyba że znasz kogoś kto potrafi to zrobić.

_________________
AUDI COUPE 2,3 NG - było 2004 - 2006
A4 1,9 TDi AVANT 2009 - 2011
BMW E-46 318D Touring 2010 -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:05:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
daj se luz chlopie ... wyatarczy ze auto stoi krzywo i poziom bedzie Ci sie wahal .... a spalanie na poziomie 2 litrow/10tkm w V6 to norma

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:23:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
no ok, zrobie 10 tys i zobaczymy ile przez ten czas bede musial dolać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 08:44:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Moja V6 brała do około 2l/10tys przy w miare dynamicznej i ostrej jeździe. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i pobór oleju spadł do około 0.7l/10tys. km. teraz jak autem śmiga moja kobieta, oliwki praktycznie niu ubywa :D To jest technika jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 09:07:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Jesli chodzi o uszczelke pod kolektorami...to nie ta o ktorej myslicie. W miejscu gdzie lezy kolektor, pomiedzy glowicami jest metalowa klapka, pod ta klapka jest uszczelka za okolo 50 pln w ASO. Pod tym deklem jest komora, ktora plynie olej powracajacy do michy z glowic - i czasami miedzy glowicami robi sie male bajorko z tego powodu. Dodatkowo AAH ma kanaly olejowe na wewnetrznej stronie glowic i tam czesto uszczelka pod glowicami przepuszcza i rownie olej zlewa sie pod kolektor miedzy glowicami robiac jeziorko :) Ciezko to wypatrzyc, ale polecam sprawdzic :) Nie wiem czemu te Vki biora olej, ponoc jest to wina specjalnych pierscieni na tlokach - tak czytalem na jakiejs anglojezycznej stronie. Moja np. pali okolo 1,5 litra na 10 tysia oleju mobil 5w50 syntetycznego...nie kopci, ale czasem przy ruszaniu zapoda niebieskiego baczka z rurki. Odmy mam odlaczony i spuszczone pod auto wiec pewnie to uszczelniacze bo zapomnialem je wymienic jak obrabialem glowice :((

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: