.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 12:00:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: krzywa kierwonia Help
PostNapisane: 14.paź.2005 08:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 13:42:42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa BRD
witam sluchajcie mam taki problem, bylem wczoraj u mechanika wymienilem poduszki amorow, laczniki stabilizatorai musial wyjac polos zeby zalozyc oslone przegubu. i po wyjechaniu z warsztatu zobaczylem ze mam skreona kierownice lekko w prawo o jakies 15 stopni. samochd jedzie prosto wszystko jest ok ale kierownica jest skrzywiona. i co mam poradzic zdjac kierownice i przestawic, kierownica jest bez poduszki. dzieki za rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 08:36:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Jeśli samochód pomimo skręconej kierownicy jedzie prosto, nie ściąga go na żadną strone to poprostu zdejmij kierownice i załóż ją prosto :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 10:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Simpson, czy jesteś pewien, że to dobra rada? Skąd wiadomo, że geometria jest OK? To, że auto jedzie prosto, to jeszcze nie wszystko. W pewnych granicach zbieżności/rozbieżności nie wyczuje się drastycznej różnicy. Przecież kierownica była dobrze, a teraz nie jest.
Kwadrat, nie piszesz jakie auto, ale zakładam, że Audi. Skoro końcówki drążków (i wahacze) nie były ruszane, to znaczy że masz przestawioną kolumnę (kolumny) McPhersona na górnym mocowaniu. No chyba że twoje gumy od stabilizatora były bardzo wytłuczone, i przestawił się dół po wymianie. Pojedź na sprawdzenie geometrii - szkoda opon.
Co do przestawiania kierownicy - tak naprawdę, to ma ona swoje jedno właściwe miejsce na kolumnie. Nie wiem, jak w innych modelach - ale np. w C2/3/4/A6>>96 wkłada się VAG3076 (na listwę), i wtedy kierownica ma być 'na wprost'. Oczywiście koła też (uwględniając zbieżność).

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 10:34:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
W swoim krótkim zyciu 2 razy byłem na ustawianiu zbieżności i mechanicy zrobili to na 2 sposoby.
1. ustawili zbieżność po czym przestawili kieronice na wlasciwe miejsce
2. ustawili kierownice na wprost po czym dostosowali do niej zbieżność.
Nie wiem któy patent jest dobry ale wychodzilem z założenia że skoro zbieżnośc może byc dobra to wystarczy tylko kiere przestawić ;)

Pozdro :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 11:00:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Simpson napisał(a):
W swoim krótkim zyciu 2 razy byłem na ustawianiu zbieżności i mechanicy zrobili to na 2 sposoby.
1. ustawili zbieżność po czym przestawili kieronice na wlasciwe miejsce
2. ustawili kierownice na wprost po czym dostosowali do niej zbieżność.
Nie wiem któy patent jest dobry ale wychodzilem z założenia że skoro zbieżnośc może byc dobra to wystarczy tylko kiere przestawić ;)

Pozdro :peace:


Simpson a jakbys mial auto z poduszką to co panowie od zbieżnosci powinni byli zrobic ????? :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 11:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wtam wszystkich!

Tez mialem kiedys taki problem. I zrobilem tak jak mowil Simpson.

Zdjalem Klakson, odkrecilem srube, a potem przelozylem ja sobie po kaskadersku* o jeden zabek.

* Po kaskadersku : Podczas jazdy na prostym odcinku, wyciagnalem kierownice i wlozylem ja spowrotem tak jak ma byc. Zalecana predkosc max. 10 km/h.

Metody nikomu nie polecam i za ewentualne szkody powstale podczas takiej jazdy nie odpowiadam.

U mnie wkazdym badz razie zadzialalo i mnie nic nie kosztowalo.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 11:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Krzysio napisał(a):
Wtam wszystkich!

Tez mialem kiedys taki problem. I zrobilem tak jak mowil Simpson.

Zdjalem Klakson, odkrecilem srube, a potem przelozylem ja sobie po kaskadersku* o jeden zabek.

* Po kaskadersku : Podczas jazdy na prostym odcinku, wyciagnalem kierownice i wlozylem ja spowrotem tak jak ma byc. Zalecana predkosc max. 10 km/h.

Metody nikomu nie polecam i za ewentualne szkody powstale podczas takiej jazdy nie odpowiadam.

U mnie wkazdym badz razie zadzialalo i mnie nic nie kosztowalo.


Pozdrawiam


Dość to ryzykowne :D Ja odkręciłem kierownicę i ją pszestawiałem o parę ząbków w jedną a to znowu w drugą :D Dość oryginalnie to wyglądało jak jeździłem w tę i nazad samochodem po wjeździe do garażu :): :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 11:41:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Panowie to jest forum techniczne, a nie kaskaderskie :):
Jezeli kierownica byla w porzadku przed wymiana swożni/gałek to po prawidłowym ustawieniu zbieżnoznosci powinna wrocic do stanu wyjsciowego... chyba ze ktos olewa zbieznosc to moze zastosowac sie do rad zprzestawianiem kierownicy :>

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 08:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Simpson napisał(a):
W swoim krótkim zyciu 2 razy byłem na ustawianiu zbieżności i mechanicy zrobili to na 2 sposoby.
1. ustawili zbieżność po czym przestawili kieronice na wlasciwe miejsce
2. ustawili kierownice na wprost po czym dostosowali do niej zbieżność.
Nie wiem któy patent jest dobry [...]

Dla kogo?
Dla mechaników? Nr 1, bo wystarczy regulować na jednym drążku.
Dla właściciela? Nr 2, bo - zakładając, że mamy dobrze założoną kierownicę - zachowujemy równe minimalne promienie skrętu w obie strony. I tak się to powinno robić.
Przy okazji - dobrze jest wcześniej psiknąć WD40 w nacięcia końcówek i drążków. Inaczej diagnosta może zmasakrować nam 'nyple' regulacyjne, a kolejna regulacja będzie bardzo trudna.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 15:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Zwykle podaje się zbierznośc tzw. połówkową, czyli dla jednego koła.
Prawidłowo to powinno się najpierw ustawić maglownicę w centralnym położeniu (ja to robię zaznaczając na kierownicy górne punkty w skrajnych położeniach, a potem szukam środka pomiędzy nimi), następnie drążkami ustawić koła do jazdy na wprost (czyli właśnie zbieżności połówkowe), a na końcu, jeżeli potrzeba, odkręcić kierownicę i przestawić tak, żeby była prosto (jeżeli wcześniej jakiś magik ją źle ustawił).

W wielu nowszysch samochodach położenie wałka kierownicy ma wpływ na działanie wspomagania albo innych systemów (na ESP). Więc jak wałek jest obrócony to sterownik może "myśleć" że jedziesz po łuku. Może być niebezpiecznie.....

A i jeszcze mała uwaga co do ustawienia maglownicy - nie wszystkie samochody mają jednakowy promień skrętu w obie strony. Trzeba to uwzględnić. Ale bez obrotnic się nie uda....

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 15:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ale kombinujecie nie przestawiajcie kierownicy tylko zbieżność i po kłopocie :) .Diagnosta i tak ustawia kierownice i następnie ustawia zbieżność :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: krzywa kierownica
PostNapisane: 15.paź.2005 17:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 14:17:39
Posty: 57
Lokalizacja: myszków
Witam Ja tez wymienialem zawieszenie sprezynki i amorki Przed wymiana bylo wszystko oki pozniej jechalem prosto a kierownica byla skrecona w lewo :/ Nic innego jak ustawic od nowa zbieznosc tak zrobilem i do dzis jest oki :peace: Najpierw kierownica prosto a pozniej regulacja
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2005 21:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 13:42:42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa BRD
to sluchajcie mam jeszcze jedna sprawe, musze wymienic koncowki drazkow i musze zrobic zbieznosc co laczy sie tez ze sprawdzeniem geometri tak? i jeszcze jeden problem po tej nieszczesnej wymianie samochod przy ruszaniu, mocnym skrecaniu w lewo daje metaliczny podzwiek tak jakby jakas sprezyna sie rozciagala ( mechanik jak roznieral przeguby to uzywal moltka) i przy maksymalnie skreconych kolach w lewo samochod tak jakby podskakiwal poradzcie co s to moze byc. a ten podzwiek metaliczny zaczyna mnie denerwowac poniewaz sie nasila


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: