.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 17:23:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 19:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
ja miałem zielony i wymieniłem na czerwony i gitara jeżdze już 5 miechów i nic sie nie dzieje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 20:53:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
moja B3 jeździła z 10 lat na czerwonym syntetyku i nic nie ciekło, trafiła w moje ręce i jest zalany zielony dla pewności.
a rozszczelnić sie zawsze coś może.....

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 08:01:26 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
kuki23 napisał(a):
ja miałem zielony i wymieniłem na czerwony i gitara jeżdze już 5 miechów i nic sie nie dzieje

Ja jeździłem 5 lat i nic się nie działo. Ale zmieniłem i mam spokój. Dalej nic się nie dzieje. :peace:

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 15:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
też chce wymienić to coś niewiadomego pochodzenia co w mojej B3 jest, jaka ilość płynu wchodzi w 80'tkach ??

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 16:00:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
litr starczy, no chyba że chcesz płukać. Wtedy to i dwa nie starczą.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 16:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
no takie to i są sytuacje, ja u siebie mam spokój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 01:09:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
a ja u siebie zalałem czerwony płyn (syntetyk) i pompa mi podziękowała;
objawy były takie ze wspomaganie sie z dnia na dzień osłabiało, a na zimnym silniku wydawała dziwne dzwięki
możliwe ze nowy płyn ją oczyścił czy rozszczelnił albo przykatował, różnica polega chyba na tym ze zielony jest mineralny z jakimś sylikonem czy jakos tak.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 10:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
widze ze nie jestem sam - dobrze ze nie było nowego postu, zimno rano i buczy jak najete im bardziej sie rozgrzeje tym ciszej pracuje , wlany jest jakiś syf.. nawet kolor ciezko okrećlić , teraz juz wiem ze trzeba zmienic pytanie moje na jaki ? w efekcie zielony czy czerowny, i jak spuścić stary płyn !!

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 12:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
jak spóścić stary płyn jaki płyn to wszystko było maglowane już kilkanaście razy.

szukajcie a znajdziecie!

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 15:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Zmiana koloru oleju we wspomaganiu może wynikać z zanieczyszczeń, które się w nim znajdują, lub w wyniku zmieszania różnych gatunków oleju. Elementem pompy, który zużyje się pierwszy, jest panewka (są dwie) przy kółku pasowym (to jej "opiłki" mogą zmieniać kolor oleju). Należy poluzować pasek napędzający i poruszać kółkiem pasowym gór-dół. Jeli nie ma luzu, to pompa jeszcze długo pochodzi, ale olej należy wymienić na czysty, bo wszelkie brudy bardzo szkodzą.
Przy okazji pewne uzupełnienie: pompa (starsza) ma osobne wspomaganie hamulca (2 tłoczki) i osobne wspomaganie kierownicy (6 tłoczków), a wspólne zasilanie. Żeby zabezpieczyć pompę przed nadmiernym ciśnieniem przy zwiększonych obrotach, w tylnej części (akumulator ciśnienia dla maglownicy) jest umieszczony wewnątrz zawór kulkowy, w którym ściśnięta sprężyna ustala maksymalne ciśnienie. Uszkodzenie tego zaworu może spowodować całkowity spadek wspomagania kierownicy (hamulec bez zmian).

PS. Autor: Dieter Korp "Audi 80/90 Reguluję i naprawiam". Tekst o automatycznych skrzyniach, str. 11 (...) "Dawniej ciecz ATF była zawsze czysta i jasnoczerwona. Obecnie używa się cieczy, która w użyciu zmienia barwę na brązowo-czarną bez utraty jakości. (...) "
Wzystkiego najlepszego w Nowym Roku.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Ostatnio edytowano 04.sty.2006 07:31:38 przez Lake, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2006 14:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
schwanz24 napisał(a):
jak spóścić stary płyn jaki płyn to wszystko było maglowane już kilkanaście razy.

szukajcie a znajdziecie!


jako że w tym temacie ktory jest najbardziej na wierzchu nie ma precyzyjnej odpowiedzi jaki ma być płyn... to dlatego pytam mam pompe tylko do wspomagania serwo hamulca podciśnieniowe, silnik 2,3 ng w coupe quattro, putanie gdzi enajlepiej spuścic dodałem przy okazji, i tak spodziewam sie ze najlepiej gdzies przy listwie...

Pozdro i wszytkiego naj Wszytkim Klubowiczom i gościom !!

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 16:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Miałem u siebie problemy z pompą wspomagania więc trochę musiałem temat zgłębić. Wygląda to tak. Większość pomp do audi (jeżeli nie wszystkie) produkuje firma ZF (produkuje też automatyczne skrzynie biegów). Przy wspomaganiu kierownicy (tylko kierownicy) jest tylko sekcja łopatkowa przy wspomaganiu hamulców hydraulicznym jest pompa dwusekcyjna pierwsza sekcja łopatkowa druga tłokowa. W starszych modelach dwie sekcje tłokowe. I tak:
Producent pomp firma ZF zaleca aby pompa pracowała na oleju ATF Dekstron II lub III najczęściej ma on kolor czerwony i jest to olej MINERALNY nie syntetyczny, ale wszystkie chyba audiki mają na zbiorniczku od płynu napisane aby lać tylko G 00 2000 kolor zielony (febi to identyczny zamiennik ok. 20 zł/litr) podobno ze względu na to że używanie ATF rozszczelnia przekładnię kierowniczą i powoduje wycieki ale napewno nie potrafił mi nikt powiedzieć.
Więc najlepiej lać ten zielony bo tak zaleca producent samochodu, chociaż pompa powinna jeździć na ATF-ie.
Nigdy ale to nigdy nie powinno się wlewać do zbiorniczka zurzytego oleju (np. po jakiejś naprawie układu wspomagania) ponieważ w ten sposób omija on filtr siatkowy i z wszystkimi paprochami leci prosto do pompy. Łopatki i zawory w pompie nie mówiąc o tłokach są spasowane z bardzo małym luzem i dostanie się tam opiłków powoduje ich zacieranie dlatego olej należy wymieniać w starszych autach nawet co rok.

Olej spuszcza się najpiew ze zbiorniczka sztrzykawką albo jak kto woli, następnie odkręca się wąż ze zbiorniczka do pompy przekłada się go pod silnik i wypompowuje olej z układu obracając kierownicą w lewo i w prawo do końca kilka razy (nie uruchaniać silnika bez oleju w pompie). Jeżeli olej dawno nie był wymieniany dobrze jest przepłukać naprzykład boxolem z orlena i umyć zbiorniczek i filtr siatkowy z syfu. Na koniec dodam tylko, że wymiana oleju w starym aucie nie gwarantuje uzyskania żadnej poprawy ale warto spróbować. Mi udało się układ zreanimować po zaniedbaniach poprzedniego właściciela. Wymieniłem tylko sekcję łopatkową w swojej pompie. Ale nadal walczę z wspomaganiem hamulca, czekam na poprawę pogody.
:peace:

Znalazłem namiar na przedstawicielstwo w polsce producenta pompy .
Firma Peter Renz Sp. zo.o, Filia Poznan
Kielczewo
ul. Poznanska 24
PL 64-000 Koscian
Tel.: +48 (65) 511 4228
Fax: +48 (65) 511 4230
Mail: Serwis.Koscian@Renz.pl
Peter Renz sp. zo.o.
Ul Armii Krajowej 43
05-600 Grójec
Tel. 0048 48 664 56 35
Fax. 0048 48 664 53 64
Mail: serwis.grojec@renz.pl
Podaje jak by ktoś potrzebował uszczelki, uszczelniacze do pomp lub skrzyń firmy ZF. Niestety części metalowych nie sprzedają. Naprawiają wszystkie pompy ZF i udzielają gwarancji. Niestety tani to oni nie są.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Ostatnio edytowano 03.sty.2006 18:18:26 przez dobro&zło, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 16:59:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
no i jak tak mysle szwaby zalali czerowny i jest git w mrozy działa idealnie nic nie chuczy działa płynnie.

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2006 09:16:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2005 18:01:17
Posty: 12
Lokalizacja: Otwock
A co powiecie o żółtym płynie do wspomagania :?: U mnie jest właśnie taki, auto sprowadzone ze Szwajcarii, serwisowane. Według katalogu febii płyn 6161 to G00 2000 i jest koloru żółtego.

http://212.110.107.100/febi/webartikel4 ... 15&p_gui=0

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI V6 AFB/150KM 2000 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: