Jest dokładnie tak jak sprawe opisal Leo , jednak przyznam ze zależało mi również na dźwięku upuszczanego z układu powietrza

pssssssssssss
Jednak z powodu wielu komplikacji jakie zachodzą po montażu BOV’a do 1,8T mocno się zastanawiam czy gra jest warta świeczki … Otóż wielu osobą silnik (mowa cały czas o 1,8T) zaczyna głupieć ; wyrzuca allerty i sprowadza silnik do programu awaryjnego. Co ciekawe nie dzieje się tak ze wszystkimi silnikami , zdarza się ze po założeniu BOV’a silnik pracuje nadal bez najmniejszego problemu. Jeszcze ciekawiej robi się w momencie gdy okazuje się ze dwa silniki o tym samym symbolu (np. AEB) potrafią różnie zareagować na zaworek. Najwyraźniej nie ma zadnej reguły co do tego czy silniki tej serii będą z BOV’em śmigać , a innej serii z nim nie ruszą . Chodzi tu bardziej o indywidualne predyspozycje konkretnego silnika . (tak wynika z lektury jaka się kierowałem) Moim zdaniem chodzi tu raczej o dobór właściwego BOV’a , odpowiedni montaż oraz regulacje.
BOV jednotłoczkowy – z nim jest w 1,8T najwięcej problemów . Problemy powstaja ponieważ zaworek upuszcza do atmosfery powietrze jakie komp. sobie już pomierzył i właśnie szykuje dla niego paliwo , w tym momencie dochodzi do chwilowego zalania silnika , ponieważ po otwarciu przepustnicy wpada do niego za dużo paliwa względem powietrza – mieszanka jest zbyt bogata i nie zdoła się normalnie spalić. Zdarzyło się ze silnik pracował przez 7dni bez problemu ,a ósmego oszalał i wpadł w tryb awaryjny. (właściciel sugerował iż mógł być to wynik nagłego przejscia temperatur w zakres ujemny)
Tak czy inaczej , na takiego BOV’a nie zamierzam się porywać.
BOV dwutłoczkowy – ponoć rozwiązanie idealne dla 1,8T . Działa on na tej zasadzie , że część powietrza upuszczana jest z powrotem do układu (przed turbine ) czyli do tej pory działa jak standardowy DV , natomiast reszta powietrza upuszczana jest do atmosfery

pssssss
I teraz tak:
-jeśli BOV upuszcza cześć powietrza do atmosfery , to tak czy inaczej dochodzi do strat powietrza już policzonego przez komputer do mieszanki. Pytanie: czy ilość ta jest tak mała że nie wpływa znacznie na poprawne spalanie mieszanki ? jeśli tak to sam dźwięk upuszczanego powietrza spodziewam się że będzie bardzo lichy ze względu na mała jego ilość .
BOV membranowy – nowe rozwiązanie w którym nie występują już tłoczki a tylko membrana wypuszczająca powietrze przy odpowiednim ciśnieniu – jaki efekt ? jak sprawdzi się w silniku 1,8T ?
Po jako takim rozeznaniu się w temacie dochodzę do wniosku ze niezależnie od zastosowanego BOV’a do poprawnego działania silnika konieczna jest ingerencja w elektronikę – tak by nie zliczała w skład mieszanki upuszczanego powietrza .