.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 20:25:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawór upustowy do 1,8 T
PostNapisane: 11.sty.2006 13:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 19:48:20
Posty: 51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
czy następujący zawór upustowy sprawdzi sie w 1,8 T AEB ?
idąc dalej ... czy jest wogule jakiś sens montażu; jakakolwiek poprawa osiągów - czy tylko "psssst" ? :>

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79940896

_________________
A4 1,8Turbo Quattro Avant by Nothelle / '96
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 14:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tylko pssyt a jak ktoś niewyreguluje to notlauf i brak mocy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 15:13:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Moze nie przybedzie Ci na predkosci albo dynamice ale napewno nie zaszkodzisz tym turbinie a wrecz przedluzysz jej zywotnosc. To psssss ktore sie wydobywa z samochodu to nic innego jak cisnienie w ukladzie dolotowym ktore pompuje turbina. W momecie kiedy puscisz gaz i przepustnica sie zamknie powietrze pompowane nie ma gdzie uciekac i zatrzymuje wirnik turbawki i ja tym samym wychamowywuje gdzie nastepnie po dodaniu gazu turbina znowu musi sie zaczac rozpedzac. Zawor upuszcza to cisnienie w atmosfere i teoretycznie powinna byc szybsza reakcja na dodanie gazu po uwczesnym puszczeniu go badz zmianie biegu. Sprawdz na streecie, tam bedziesz mial dokladniejsze info jaki zastosowac do Twojego rodzaju silnika :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 15:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak to nie ma gdzie ? a DV to co ? 1.8T również go ma! A pozatym ja nie mam Blow Off'a i jakoś nie narzekam :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 16:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 19:48:20
Posty: 51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
dzieki mAlIbOr ! Własnie wziolem sie za przekopywanie forum streeta , a przyznam ze w temacie blow off jest w czym kopac . Przemknely mi posty ze ludziska maja problemy przy 1,8T ... zaraz zobacze o co chodzi... czytam , czytam , a gdy sie oczytam zobaczymy co dalej :>

_________________
A4 1,8Turbo Quattro Avant by Nothelle / '96
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 16:41:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Przecież 1.8T ma fabrycznie odpowiedni zawór, tyle że nie jest on do atmosfery skierowany ale z powrotem do układu. Jest elektrycznie sterowany, na tym samym napieciu (+) co pompa paliwa. Jeśli się mylę to przepraszam i poprawcie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 17:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie jest elektrycznie sterowany. DV czyli Dump Valve to mechaniczny zawór działający na różnicy ciśnień i rzeczywiście jest zarówno w 2.2T jak i 1.8T, dlatego nie ma potrzeby montowania Blow Off'a (BOV = Blow Off Valve) do żadnego z tych silników poza efektem dźwiękowym.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 17:48:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Dzięki za sprostowanie Leo.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2006 14:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2005 19:48:20
Posty: 51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Jest dokładnie tak jak sprawe opisal Leo , jednak przyznam ze zależało mi również na dźwięku upuszczanego z układu powietrza :> pssssssssssss :D

Jednak z powodu wielu komplikacji jakie zachodzą po montażu BOV’a do 1,8T mocno się zastanawiam czy gra jest warta świeczki … Otóż wielu osobą silnik (mowa cały czas o 1,8T) zaczyna głupieć ; wyrzuca allerty i sprowadza silnik do programu awaryjnego. Co ciekawe nie dzieje się tak ze wszystkimi silnikami , zdarza się ze po założeniu BOV’a silnik pracuje nadal bez najmniejszego problemu. Jeszcze ciekawiej robi się w momencie gdy okazuje się ze dwa silniki o tym samym symbolu (np. AEB) potrafią różnie zareagować na zaworek. Najwyraźniej nie ma zadnej reguły co do tego czy silniki tej serii będą z BOV’em śmigać , a innej serii z nim nie ruszą . Chodzi tu bardziej o indywidualne predyspozycje konkretnego silnika . (tak wynika z lektury jaka się kierowałem) Moim zdaniem chodzi tu raczej o dobór właściwego BOV’a , odpowiedni montaż oraz regulacje.

BOV jednotłoczkowy – z nim jest w 1,8T najwięcej problemów . Problemy powstaja ponieważ zaworek upuszcza do atmosfery powietrze jakie komp. sobie już pomierzył i właśnie szykuje dla niego paliwo , w tym momencie dochodzi do chwilowego zalania silnika , ponieważ po otwarciu przepustnicy wpada do niego za dużo paliwa względem powietrza – mieszanka jest zbyt bogata i nie zdoła się normalnie spalić. Zdarzyło się ze silnik pracował przez 7dni bez problemu ,a ósmego oszalał i wpadł w tryb awaryjny. (właściciel sugerował iż mógł być to wynik nagłego przejscia temperatur w zakres ujemny)
Tak czy inaczej , na takiego BOV’a nie zamierzam się porywać.

BOV dwutłoczkowy – ponoć rozwiązanie idealne dla 1,8T . Działa on na tej zasadzie , że część powietrza upuszczana jest z powrotem do układu (przed turbine ) czyli do tej pory działa jak standardowy DV , natomiast reszta powietrza upuszczana jest do atmosfery -> pssssss
I teraz tak:
-jeśli BOV upuszcza cześć powietrza do atmosfery , to tak czy inaczej dochodzi do strat powietrza już policzonego przez komputer do mieszanki. Pytanie: czy ilość ta jest tak mała że nie wpływa znacznie na poprawne spalanie mieszanki ? jeśli tak to sam dźwięk upuszczanego powietrza spodziewam się że będzie bardzo lichy ze względu na mała jego ilość .

BOV membranowy – nowe rozwiązanie w którym nie występują już tłoczki a tylko membrana wypuszczająca powietrze przy odpowiednim ciśnieniu – jaki efekt ? jak sprawdzi się w silniku 1,8T ?

Po jako takim rozeznaniu się w temacie dochodzę do wniosku ze niezależnie od zastosowanego BOV’a do poprawnego działania silnika konieczna jest ingerencja w elektronikę – tak by nie zliczała w skład mieszanki upuszczanego powietrza .

_________________
A4 1,8Turbo Quattro Avant by Nothelle / '96
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron