.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 09:59:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompa wspomagania
PostNapisane: 29.cze.2005 00:08:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
hey,
rozbierał ktos kiedys pompe wspomagania z Audi B3, cos mi w niej stuka, jak sie lekko zakreci kołem pasowym na pompie to słychac co pełen obrót jakis stuk, myśle sobie czy samemu nie rozebrac jej, wymienic moze łozysko, simer.
dajcie znać co robić.
dzieki...........

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 06:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Rozbierałem 3-sekcyjną (3 przewody, wspomaganie hamulca) z C3. Może twoja jest podobna. Mam też zbędną 2-sekcyjną (wspomaganie hamowania podciśnieniem)- nie da się ich prosto zamienić.

Moja rada wstępna:
1. Poluzuj pasek napędzający pompę i zdejmij go z kółka pasowego.
2. Spróbuj poruszać kółkiem pasowym góra/dół - jeśli jest naprawdę minimalny luz - to dobrze, jeśli luz przekracza ok. 0,3 mm to wytarta jest panewka i pompa długo nie pociągnie (może 500-3000 km).
3. Innym stukaniem przejmował bym się w zależności od aktualnej sytuacji finansowej.

Zasada pracy "tej - C3" pompy jest prosta: wałek osadzony w dwóch panewkach (różnych) mimośrodem umieszczonym na środku napędza 8 promieniowo rozmieszczonych tłoczków (cofanych sprężynami), które pompują olej pod ciśnieniem do urzadzeń wspomagających.

Pompa jest bardzo wrażliwa na zanieczyszczenia i drobinki wytartej panewki "lawinowo" przyśpieszają jej zużycie. Są tam jakieś siateczki filtrujące, ale o średnich "oczkach".

Na stronie
http://www.audi200.plakietki.pl/index1.html
jest opis rozbiórki pompy.

Zestaw naprawczy (uszczelki i simmering) z ASO oryginał ok. 150 zł, podróbka za ok. 15 zł (nie załatwił sprawy, bo uszczelki były trochę za cienkie). Uszczelki trzeba wymienić jeśli pompa cieknie i po każdej rozbiórce. Można też kupić linki z gumy olejoodpornej o średnicy 2,5 mm (ok. 1 zł) i klej cyjanopan do gumy (ok. 2 zł). Docinamy odpowiedni odcinek i sklejamy "w palcach" trzymając przez 15 sekund. Inna możliwość to zakup arkusza gumy olejoodpornej (0,5 m2 za 15 zł) i wycięcie odpowiednich krążków.

Należy pamiętać, żeby O-ringi zakładać na oczyszczone i SUCHE powierzchnie.

U mnie pompa nie ciekła, ale miała wyrobioną panewkę przy kole pasowym i duży luz (ok. 0,8 mm). Po rozbiórce okazało się, że tulejka jest wytarta do zera(!) i przypomina w przekroju literę " C ", ale simmering oleju nie przepuszczał!

Naprawa uszczelnień jest w miarę prosta.
Naprawa układu mechanicznego wymaga dostępu do precyzyjnych przyrządów pomiarowych (mikrometry), tokarki (małej), materiału na tulejki.

Najprościej szukać mało "zdartej" używki 200-400 zł, zamontować i zależnie od efektów: jeździc lub naprawiać tę wyjętą.

Nic mi tak nie popsuło humoru przy Audi, jak ta pompa, jej konstrukcja i szukanie innej pompy!

Powodzenia

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 13:58:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
dzięki, rozjasnił mi sie pogląd na tą pompe...

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: