.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 14:40:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwny problem z zaplonem:) chwilowe przerwy
PostNapisane: 05.lip.2005 13:39:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. zauwazylem niedawno dziwny problem w moim samochodzie z zaplonem. potrafi rozłączyc zaplon podczas jazdy na np.1 sek. sprawdzilem, gdy podpialem sie laptopem do komputera gazu, mam tam wykres obrotow silnika z branym z cewki, koncowki kluczowanej. poprostu obroty znikly do 0 na sekunde i po chwili wskoczyly na normalny poziom, pomimo ze silnik caly czas sie kręcił. takze na obrotomierzu wskazówka spadla na moment na 0. nie musze pisac jakie są tego skutki jak pedal gazu jest w podłodze :D > czyszczenie układu wydechowego...

z tego co udalo mi sie ustalić to:

ma to związek z temperaturą samochodu. jak jest mocno nagrzany 90-95st i najczesciej jak stoi w miejscu odpalony przez kilka minut. poprostu potrafi sobie zgasnąc jak gdyby nigdy nic. takze jak delikatnie jade powoli to potrafi przerwać. jesli jade na trasie szybko nie ma problemu! to tak jakby to zalezalo od temperatury pod maską.
probowalem ruszac kablami od czujników na kole zamachowym i od czujnika halla w rozdzielaczu i nic nie znalazlem.

moze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 17:33:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wszystko wskazuje ewidentnie na halla -> ostatnio to przerabiałem... i powiem szczerze, że 1000 PLN za wysrany jeden czujnik to troszkę dużo (C4 V6)... Na szrocie jest taniej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 20:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
SPRAWDZ POŁĄCZENIA a być możę masz ukryty wyłącznik zapłonu i to on smrodzi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 08:35:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GrzesB napisał(a):
Wszystko wskazuje ewidentnie na halla -> ostatnio to przerabiałem... i powiem szczerze, że 1000 PLN za wysrany jeden czujnik to troszkę dużo (C4 V6)... Na szrocie jest taniej :P


jakie byly u ciebie objawy??

enduro7777 napisał(a):
SPRAWDZ POŁĄCZENIA a być możę masz ukryty wyłącznik zapłonu i to on smrodzi


raczej nie, juz jezdze wozkiem ponad 2 lata i wiedzial bym o takim wylaczniku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 15:55:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Samochód jeździł... jeździł... aż przestał... i okazało się, że iskry właśnie nie ma. Po telefonie do Hansa poleciałem do sklepu po nowy czujnik ale okazało się, że nie kosztuje 80 PLN a 1000 PLN! (680 w podróbie). Tak więc kupiłem ze szrotu w celu sprawdzenia i śmiga. Analizowałem sposób działania - jeśli masz gdzieś przerwę na przewodach, coś nie styka lub sam czujnik daje ciała nic nie zrobisz na szybko - trzeba wymienić i będzie okej. Jak masz od kogo to pożycz na próbę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 16:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.gru.2004 11:03:06
Posty: 33
Lokalizacja: B100K
mialem tten sam problem tylko jak sie dotknalem aparatu zaplonowego przerodzil sie w brak zaplonu spece ppolecili kompa zmienic ale mam innego o numerach 0 280 000 734(443 907 403d)od czego on jest ktos wie moze? lub wie gdzie to sprawdzic? mam nadzieje ze u mnie tez na zmianie aparatu z hallem sie skonczy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 10:22:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juz co nieco znalazlem na temat urywającego sie zaplonu w mojej rakiecie:)

na wale są dwa czujniki: jeden, ktory zlicza ząbki (135szt) na kole zamachowym i drugi referencyjny 1 impuls na obrót. no i halla w rozdzielaczu (jedna przesłona na obrót przy pierwszym cyl).

na odpalonym silniku odczepialem poszczegolne czujniczki.

gdy odczepilem czujnik halla w rozdzielaczu zaplonu, silnik...... nadal pracował :D , wsazania obrotow na desce rozdzielczej nadal były, tak jakby nigdy nic. jednak po zgaszeniu nie chcial ponownie odpalić.

gdy odczepilem czujnik referencyjny silnik takze pracował, no problemo. obroty na desce takze wskazywane. po zgaszeniu nie chce odpalić.

natomiast po odczepieniu czujnika od tych 135 ząbków, silnik natychmiast gasł, obroty od razu na 0 wskakiwały pomimo ze silnik sie kręcił i zaczynała migać kontrolka oleju... czyli wina musi lezec gdzies po stronie tego czujnika, bo jak mi gasnie gdy jade objawy są identyczne, obrotomierz na 0 i oliwa miga.

teraz nie wiem, czy mam kabelek przelamany (ale raczej wątpie, bo na gasnięcie nie jest związane z wybojami) , albo czujnik łapie gume, szczególnie jak pod masą robi sie gorąco, np przeciągne na dwoch biegach a potem zostawie odpalony na jakis czas (1-2 minuty) , potrafi zgasnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: