Krzysio napisał(a):
Wordeck, robiles juz cos takiego ze skrzynia?
Zobacz moj temat niskie obroty - niskie spalanie?
Daj Info
Z gory dziekuje
Od 2,2T nie, ale wstawiłem do RT 2,0 (115 km) skrzynkę od 2,1 (136 km), biegi sa o wiele dłuższe, np. V wrzucam teraz przy 100 km/h, przedtem można było jechać na V 70 km/h (nie wiem ile rpm, bo obrotomierz nie żyje). Przy okazji musiałem wymienić koło zamachowe, tarczę i kosz sprzęgła oraz układ sterowania biegami (wszystkie były odwrotnie - wsteczny tam gdzie V, IV tam gdzie III itp...).
Co do Vmax to może nieznacznie spadła - na IV brakuje obrotów a na V trochę mocy... ale i tak do 190 km/h na LPG dociągnie (opony 195/65/15 zamiast fabrycznych 185/70/14, więc wskazania licznika mniej więcej realne). Czyli dłuższa skrzynia jak najbardziej, ale bez przesady bo będzie wołek.
Po wymianie skrzynki spalanie spadło o około 1 litr na 100 km, ale np. przyspieszenie 0-100 km/h jest lepsze: teraz na II ciągnie do 110 km/h, przedtem do 80 i koniec... Minus taki, że przy wyprzedzaniu trzeba częściej zredukować bieg (ale za to III jest do 150 km/h...).
Pozdrawiam