.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
2,3 20V hybrid - fotostory https://audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=56023 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kefir200 [ 08.mar.2007 10:23:07 ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, że dół silnika to MC? Ale którego? Bo jeżeli to MC1, to masz stopień sprężania niewiele ponad 6:1, a to trochę nisko. No...zaleta taka, że będziesz mógł dmuchnąć wyższe ciśnienie i na ET95 powinno być jeszcze bez stuków. Wykonanie rewelacja. Bardo czysta robota. jest śliczny. Jakie wałki zastosowałeś? Jaki będzie kolektor ssący? Jaka turbawka? Osprzęt z 3B? |
Autor: | Maroonio [ 08.mar.2007 10:26:35 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Rozumiem, że dół silnika to MC? Ale którego? Bo jeżeli to MC1, to masz stopień sprężania niewiele ponad 6:1, a to trochę nisko. No...zaleta taka, że będziesz mógł dmuchnąć wyższe ciśnienie i na ET95 powinno być jeszcze bez stuków hmmm, jak to, przecież skok tłoka jest ten sam, bebechy są od 7A Cytuj: Wykonanie rewelacja. Bardo czysta robota. jest śliczny. Jakie wałki zastosowałeś? Jaki będzie kolektor ssący? Jaka turbawka? Osprzęt z 3B?
Głowica jest z 3B a wałki z 7A, co do osprzętu to narazie będzie 7A na dotarcie i ubieranie fantów od 3B |
Autor: | kefir200 [ 08.mar.2007 11:35:30 ] |
Tytuł: | |
A teraz to już coś jaśniej. Oczywiście jeżeli masz tłoki od 7A, to masz stopień sprężania taki jaki miałeś...czyli w sumie i tak za wysoki do zaturbionego silnika. Za niski stopień sprężania miałbyś przy tłokach z MC, bo mają duże podebranie. A to właśnie tłoki stanowią o stopniu sprężania w tych silnikach, bo komory spalania w głowicy są takie same. Jeżeli ma być turbo, to wałek ssący z 7A zamień na ssący z 3B. Będzie lepiej. Tylko wydechowy ma być z 7A. Mi marzy się silnik na bazie 7A, ale ze strokerem na pojemnoiść 2,5, korby od VW, albo najlepiej już kute tłoki i korby. Nie mam pod ręką linka, ale jest stronka o takim zwiększeniu pojemności z całą listą potrzebnych części i fotkami z operacji. Fakt, że tamten silnik był budowany jako atmosferyczny, ale blisko mu do naprawdę dobrego silnika turbo i baza cześci podobna. |
Autor: | Maroonio [ 08.mar.2007 15:05:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A teraz to już coś jaśniej. Oczywiście jeżeli masz tłoki od 7A, to masz stopień sprężania taki jaki miałeś...czyli w sumie i tak za wysoki do zaturbionego silnika. Za niski stopień sprężania miałbyś przy tłokach z MC, bo mają duże podebranie. A to właśnie tłoki stanowią o stopniu sprężania w tych silnikach, bo komory spalania w głowicy są takie same. Jeżeli ma być turbo, to wałek ssący z 7A zamień na ssący z 3B. Będzie lepiej. Tylko wydechowy ma być z 7A. Stopień sprężania się zmniejszy stalową uszczelką pod głowicę jak będzie trzeba ![]() Cytuj: Mi marzy się silnik na bazie 7A, ale ze strokerem na pojemnoiść 2,5, tłoki od VW, albo najlepiej już kute tłoki i korby. Nie mam pod ręką linka, ale jest stronka o takim zwiększeniu pojemności z całą listą potrzebnych części i fotkami z operacji. Fakt, że tamten silnik był budowany jako atmosferyczny, ale blisko mu do naprawdę dobrego silnika turbo i baza cześci podobna.
Znam tą stronę, rzeczywiście to co tam jest zrobione to rewelacja ale....po pierwsze za późno ją zobaczyłem a po drugie niestety koszt tej rzeźby jest jeszcze większy niż mojej a i ten jest nie mały ![]() |
Autor: | FranoF1 [ 08.mar.2007 16:08:26 ] |
Tytuł: | |
...wygląda bajecznie ![]() ![]() ...kiedy palnujesz włożenie silnika ![]() |
Autor: | Maroonio [ 08.mar.2007 16:41:50 ] |
Tytuł: | |
jak dobrze pójdzie to w maju...w niedzielę zabieram się za komorę silnika, muszę zrobić porządek z maglownicą, przewodami do wspomy i paroma duperelami. Do tego jeszcze trochę czasu minie na chromowanie i polerki, no i jeszcze muszę wtryski zamówić. |
Autor: | kefir200 [ 08.mar.2007 20:19:38 ] |
Tytuł: | |
Podaj prosze linka do strony z opisem tej NFowej hybrydy. To tak sam blok jak NG, a jest do zaturbienia właśnie taki silnik. Jezeli chcesz narazie jeździć jednak bez turbawki, to oba wałki z 7A. Jak zaturbisz, to ssący z 7A, a wydechowy z 3B. |
Autor: | Monster [ 08.mar.2007 20:44:51 ] |
Tytuł: | |
kefir200 napisał(a): Jeżeli ma być turbo, to wałek ssący z 7A zamień na ssący z 3B. Będzie lepiej. Tylko wydechowy ma być z 7A. kefir200 napisał(a): Jezeli chcesz narazie jeździć jednak bez turbawki, to oba wałki z 7A. Jak zaturbisz, to ssący z 7A, a wydechowy z 3B.
Wow, ale robota. ![]() ![]() Nie, nie czepiam się! |
Autor: | kefir200 [ 08.mar.2007 20:52:20 ] |
Tytuł: | |
Oj przepraszam. Zamotałem się. Jeszcze raz...: Bez turbo - oba wałki z 7A Turbo - ssący wałek z 3B a wydechowy z 7A |
Autor: | Maroonio [ 08.mar.2007 21:45:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Podaj prosze linka do strony z opisem tej NFowej hybrydy. To tak sam blok jak NG, a jest do zaturbienia właśnie taki silnik.
Proszę bardzo http://cuatrokoop.audi-quattro.org |
Autor: | kefir200 [ 08.mar.2007 22:52:34 ] |
Tytuł: | |
A kurcze...znam ją od początku powstania. Mam w oflline. Dzięki za przypomnienie. Zupełnie wypadła mi z głowy. |
Autor: | Maroonio [ 08.mar.2007 23:00:07 ] |
Tytuł: | |
ciekawa jest tez na tej stronie przeróbka zawieszenia (wyeliminowanie słabych poduszek McPersona), wogóle typ jest dobry rzeźbiarz ![]() |
Autor: | marcys_s [ 09.mar.2007 08:31:49 ] |
Tytuł: | |
Gratulacje doskonaly pomysli. Trzymam kciuki na przyszlosc by to w maju jezdzilo porzadnie. |
Autor: | kefir200 [ 17.cze.2007 22:53:19 ] |
Tytuł: | |
Jak z Twoim silnikiem? |
Autor: | yooo25 [ 17.cze.2007 23:10:13 ] |
Tytuł: | |
kefir200 napisał(a): Jak z Twoim silnikiem? temat zgasł ..... odświerzamy kotleta ![]() |
Autor: | kefir200 [ 17.cze.2007 23:18:46 ] |
Tytuł: | |
Mam nadzieję, że kotlet będzie nadal zjadliwy. Zbieram fanty do podobnej hybrydy. |
Autor: | Maroonio [ 17.cze.2007 23:22:37 ] |
Tytuł: | |
Silnik już działa ![]() ![]() Jest w trakcie docierania ale już czuję że jest lepiej... |
Autor: | marcys_s [ 18.cze.2007 06:50:06 ] |
Tytuł: | |
Skubaniec ladnie go przygotowal... czesci aluminiowe miales szkielkowane? Dobra robota az przyjemnie sie na to patrzy. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |