.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

2,3 20V hybrid - fotostory
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=56023
Strona 1 z 2

Autor:  Maroonio [ 08.mar.2007 09:56:50 ]
Tytuł:  2,3 20V hybrid - fotostory

Ponieważ pojedyncze zdjęcie kiepsko oddaje nakład pracy oraz to, że i tak miałem to zrobić przedstawiam relację z remontu silnika 7A w mojej Coupecie.

Przede wszystkim dlaczego? Jak wyjmowałem silnik, auto miało 365 tysięcy przelotu, silnik wciągał dobry litr oleju (a może i więcej) na 2 tysiące. Uszczelki puszczały jak tylko mogły. Do tego wszystkiego chciałem zachować oryginalną jednostkę bo przecież można było wrzucić TDI zy 1,8 T i pewnie jeszcze taniej by wyszło ale nie o to chodziło.
Po wstępnych ustaleniach z kolegą udostępniającym garaż (dzięki Nawrot) i jego pomocy zaczeliśmy szarpać tego trupa z komory :diabel:

Obrazek
Obrazek

W takim stanie auto zostało zepchnięte na miejsce postoju ;)

Obrazek

a na warsztat trafił ten obrzygany jak bo dobrej bibie delikwent:
Obrazek

Po zdjęciu głowicy okazało się, że na tłokach jest skorupa nagaru i lekko wyczuwalny próg na gładzi cylidrów.

Obrazek

Jak na 360 tysięcy nie był tragiczny i tak naprawde dało by radę założyć same pierscionki, jednak....
Kupiłem w cenie złomu blok od silnika MC (dzięki Lukasik) ze względu na mniejszą średnicę tłoka. Patent ten był inspirowany rzeźbą kolegi z silnikeim VR6 2.8--->2.9 z pozytywnym rezultatem. Blok został po zewnętrznej stronie dokładnie oczyszczony z rdzy i wszystkich przykręcanych elementów po czym został dostarczony razem z tłokami do szlifu. Panowie pomierzyli zestaw i rozwiercili blok z 2200 na 2300 pod wymiary dostarczonych tłoków od 7A.
Tłoki otrzymały dla wzmocnienia powłokę ceramiczną na denko. Do złożenia "dołu" silnika posłużyły panewki Glyco, pierścienie Mahle, uszczelki Victor Reinz czyli wsio jak w oryginale. Elementy aluminiowe zostały oczyszczone benzyną i preparetem K2 oraz pomalowane "aluminium w sprayu". Blok został pomalowany farbą odporną na temp 600 stopni.
Śrubki zostały pochromowane:

Obrazek

Przyszła pora na głowicę...i tak miałem robić kompletną regenerację swojej ale przez zwykły fart trafiła się głowica od silnika 3B więc problem bardzo szybko się rozwiązał :):
Obrazek

Głowica wymagała drobnej adaptacji do warunków 7A ale problem szybko został rozwiązany i oto mamy kompletną sadzonkę do posadzenia:

Obrazek

Zanim to jednak nastąpiło spędziłem dobre pół dnia na czyszczeniu komory silnika. Każda odkręcona część jak również komora była zalepiona kitem z piachu i zaschniętej oliwy.
A tu komora po kąpaniu :
Obrazek

Ponieważ się trochę rozpędziłem z tematem, pochromowane zostały wszystkie elementy metalowe, śrubki, rurki, wsporniki, blaszki, kółka a aluminiowe wypolerowane. Pozostałe elementy zostały dla kontrastu pomalowane czarnym matem. Sporo czasu i benzyny zużyło się na czyszczenie i doprowadzanie wszystkiego po kolei do stanu nadającego się do założenia.

Efekt na 99% końcowy:

Obrazek

Wiem, że dla co poniektórych magików ta robota to nic wielkiego ale obiecuję, że podniecam się tym ostatni raz :diabel:

ps. Opis nie oddaje nawet 1/3 tego ile cierpliwości (nie tylko mojej) i PLNów pochłonął ten projekt ale dla mnie było warto :peace:

Autor:  kefir200 [ 08.mar.2007 10:23:07 ]
Tytuł: 

Rozumiem, że dół silnika to MC? Ale którego? Bo jeżeli to MC1, to masz stopień sprężania niewiele ponad 6:1, a to trochę nisko. No...zaleta taka, że będziesz mógł dmuchnąć wyższe ciśnienie i na ET95 powinno być jeszcze bez stuków.

Wykonanie rewelacja. Bardo czysta robota. jest śliczny. Jakie wałki zastosowałeś? Jaki będzie kolektor ssący? Jaka turbawka? Osprzęt z 3B?

Autor:  Maroonio [ 08.mar.2007 10:26:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Rozumiem, że dół silnika to MC? Ale którego? Bo jeżeli to MC1, to masz stopień sprężania niewiele ponad 6:1, a to trochę nisko. No...zaleta taka, że będziesz mógł dmuchnąć wyższe ciśnienie i na ET95 powinno być jeszcze bez stuków


hmmm, jak to, przecież skok tłoka jest ten sam, bebechy są od 7A

Cytuj:
Wykonanie rewelacja. Bardo czysta robota. jest śliczny. Jakie wałki zastosowałeś? Jaki będzie kolektor ssący? Jaka turbawka? Osprzęt z 3B?


Głowica jest z 3B a wałki z 7A, co do osprzętu to narazie będzie 7A na dotarcie i ubieranie fantów od 3B

Autor:  kefir200 [ 08.mar.2007 11:35:30 ]
Tytuł: 

A teraz to już coś jaśniej. Oczywiście jeżeli masz tłoki od 7A, to masz stopień sprężania taki jaki miałeś...czyli w sumie i tak za wysoki do zaturbionego silnika. Za niski stopień sprężania miałbyś przy tłokach z MC, bo mają duże podebranie. A to właśnie tłoki stanowią o stopniu sprężania w tych silnikach, bo komory spalania w głowicy są takie same. Jeżeli ma być turbo, to wałek ssący z 7A zamień na ssący z 3B. Będzie lepiej. Tylko wydechowy ma być z 7A.

Mi marzy się silnik na bazie 7A, ale ze strokerem na pojemnoiść 2,5, korby od VW, albo najlepiej już kute tłoki i korby. Nie mam pod ręką linka, ale jest stronka o takim zwiększeniu pojemności z całą listą potrzebnych części i fotkami z operacji. Fakt, że tamten silnik był budowany jako atmosferyczny, ale blisko mu do naprawdę dobrego silnika turbo i baza cześci podobna.

Autor:  Maroonio [ 08.mar.2007 15:05:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A teraz to już coś jaśniej. Oczywiście jeżeli masz tłoki od 7A, to masz stopień sprężania taki jaki miałeś...czyli w sumie i tak za wysoki do zaturbionego silnika. Za niski stopień sprężania miałbyś przy tłokach z MC, bo mają duże podebranie. A to właśnie tłoki stanowią o stopniu sprężania w tych silnikach, bo komory spalania w głowicy są takie same. Jeżeli ma być turbo, to wałek ssący z 7A zamień na ssący z 3B. Będzie lepiej. Tylko wydechowy ma być z 7A.


Stopień sprężania się zmniejszy stalową uszczelką pod głowicę jak będzie trzeba :) A z tymi wałkami...czy na wolnossącym też będzie lepiej jak założę wałek ssący od 3B ????

Cytuj:
Mi marzy się silnik na bazie 7A, ale ze strokerem na pojemnoiść 2,5, tłoki od VW, albo najlepiej już kute tłoki i korby. Nie mam pod ręką linka, ale jest stronka o takim zwiększeniu pojemności z całą listą potrzebnych części i fotkami z operacji. Fakt, że tamten silnik był budowany jako atmosferyczny, ale blisko mu do naprawdę dobrego silnika turbo i baza cześci podobna.


Znam tą stronę, rzeczywiście to co tam jest zrobione to rewelacja ale....po pierwsze za późno ją zobaczyłem a po drugie niestety koszt tej rzeźby jest jeszcze większy niż mojej a i ten jest nie mały :( Cieszę się, że wykonane jest parę rzeczy które były robione też i w tamtym przypadku + tłoki zostały wzmocnione powłoką ceramiczną. A znalazłem jeszcze stronę na której gościu opisał po krótce hybrydę opartą na bloku od NF ale już przygotowaną do turbo i na tej stronie wzorowany był projekt.

Autor:  FranoF1 [ 08.mar.2007 16:08:26 ]
Tytuł: 

...wygląda bajecznie :D ...szacunek za włożoną prace :)
...kiedy palnujesz włożenie silnika :?:

Autor:  Maroonio [ 08.mar.2007 16:41:50 ]
Tytuł: 

jak dobrze pójdzie to w maju...w niedzielę zabieram się za komorę silnika, muszę zrobić porządek z maglownicą, przewodami do wspomy i paroma duperelami. Do tego jeszcze trochę czasu minie na chromowanie i polerki, no i jeszcze muszę wtryski zamówić.

Autor:  kefir200 [ 08.mar.2007 20:19:38 ]
Tytuł: 

Podaj prosze linka do strony z opisem tej NFowej hybrydy. To tak sam blok jak NG, a jest do zaturbienia właśnie taki silnik.

Jezeli chcesz narazie jeździć jednak bez turbawki, to oba wałki z 7A. Jak zaturbisz, to ssący z 7A, a wydechowy z 3B.

Autor:  Monster [ 08.mar.2007 20:44:51 ]
Tytuł: 

kefir200 napisał(a):
Jeżeli ma być turbo, to wałek ssący z 7A zamień na ssący z 3B. Będzie lepiej. Tylko wydechowy ma być z 7A.

kefir200 napisał(a):
Jezeli chcesz narazie jeździć jednak bez turbawki, to oba wałki z 7A. Jak zaturbisz, to ssący z 7A, a wydechowy z 3B.

Wow, ale robota. :galy: Ale kefir jakiś czeski błąd popełniłeś i nie wiem jak w końcu to powinno być ;)
Nie, nie czepiam się!

Autor:  kefir200 [ 08.mar.2007 20:52:20 ]
Tytuł: 

Oj przepraszam. Zamotałem się. Jeszcze raz...:

Bez turbo - oba wałki z 7A
Turbo - ssący wałek z 3B a wydechowy z 7A

Autor:  Maroonio [ 08.mar.2007 21:45:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Podaj prosze linka do strony z opisem tej NFowej hybrydy. To tak sam blok jak NG, a jest do zaturbienia właśnie taki silnik.


Proszę bardzo http://cuatrokoop.audi-quattro.org

Autor:  kefir200 [ 08.mar.2007 22:52:34 ]
Tytuł: 

A kurcze...znam ją od początku powstania. Mam w oflline. Dzięki za przypomnienie. Zupełnie wypadła mi z głowy.

Autor:  Maroonio [ 08.mar.2007 23:00:07 ]
Tytuł: 

ciekawa jest tez na tej stronie przeróbka zawieszenia (wyeliminowanie słabych poduszek McPersona), wogóle typ jest dobry rzeźbiarz ;)

Autor:  marcys_s [ 09.mar.2007 08:31:49 ]
Tytuł: 

Gratulacje doskonaly pomysli. Trzymam kciuki na przyszlosc by to w maju jezdzilo porzadnie.

Autor:  kefir200 [ 17.cze.2007 22:53:19 ]
Tytuł: 

Jak z Twoim silnikiem?

Autor:  yooo25 [ 17.cze.2007 23:10:13 ]
Tytuł: 

kefir200 napisał(a):
Jak z Twoim silnikiem?
temat zgasł ..... odświerzamy kotleta :):

Autor:  kefir200 [ 17.cze.2007 23:18:46 ]
Tytuł: 

Mam nadzieję, że kotlet będzie nadal zjadliwy. Zbieram fanty do podobnej hybrydy.

Autor:  Maroonio [ 17.cze.2007 23:22:37 ]
Tytuł: 

Silnik już działa :) tak to mniej więcej wygląda...

Obrazek

Jest w trakcie docierania ale już czuję że jest lepiej...

Autor:  olek [ 18.cze.2007 00:00:09 ]
Tytuł: 

Maroonio napisał(a):
Silnik już działa :) tak to mniej więcej wygląda...

Obrazek

Jest w trakcie docierania ale już czuję że jest lepiej...


no piekna robota - pogratulowac ! :)

a jak to jezdzi ? bedziesz go hamowal ?

Autor:  marcys_s [ 18.cze.2007 06:50:06 ]
Tytuł: 

Skubaniec ladnie go przygotowal... czesci aluminiowe miales szkielkowane?

Dobra robota az przyjemnie sie na to patrzy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/