.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
150KM https://audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=63654 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wojtekkkkk [ 04.sie.2007 20:17:03 ] |
Tytuł: | 150KM |
Dręczy mnie brak wiedzy teoretycznej na temat obliczania,lub pomiaru mocy silnika w samochodzie osobowym,otóż biorąc np często opisywaną A6 2,5TDI i mamy 150 KM,ale np ciężarówka ma też się 150KM, więc skoro liczby się zgadzają to można zamontować V6 do ciężarówki i ... nie pojedzie. Proszę o uświadomienie mnie w tym temacie |
Autor: | KORU [ 04.sie.2007 22:20:47 ] |
Tytuł: | |
Tak w skrocie... moc silnika mierzy sie na hamowni. Co do wymiany to komora silnikowa jest inna w samochodzie osobowym w porownaniu do ciezarowki. Przelozenie samego silnika obojetnie jakiego wymaga przerobienia jego mocowania, choc nie zawsze. Nastepnie dopasowac trzeba jeszcze odpowiednia skrzynie biegow, bo ta ktora byla moze nie pasowac. Do wymiany na samym koncu zostaje jeszcze zawieszenie, uklad hamulcowy komputer sterujacy praca silnika oraz inne graty od nowego silnika. Napisz jeszcze do jakiego modelu Audi chcesz zrobic ten SWAP ? Eksperci od wymiany silnikow powinni cos wiecej o tym tu napisac ![]() |
Autor: | GreenGreen [ 04.sie.2007 22:40:48 ] |
Tytuł: | |
w zasadzie problem twój polega na skrzyni biegów. Mały samochód osobowy ma mały ciężar więc może mieć długie przełożenia które przy 150 KM mogą go rozpędzić nawet do 200 km/h ale ciężarówka aby uciągnąć ciężark który wiezie musi mieć krótkie i silne przełożenia ergo przy tej samej mocy nie pojedzie 200 km/h ale w przypadku przeciągania liny małe autko z mocą 150 KM nie przeciągnie ciężarówki o tej samej mocy. Tak samo traktor o mocy 150 KM nie pojedzie nawet 80 km/h ale za to przeciągnie auto i ciężarówkę na raz ![]() |
Autor: | SLAWKO 83 [ 05.sie.2007 09:44:30 ] |
Tytuł: | |
a gdyby audi miały jeszcze reduktory ![]() jak w terenówkach to na jedynce byś śmigał 10 km\h a na 4 z 50km\h i mocy by ci nie zabrakło ![]() landrover discovery 2.5 TD 114 km reduktor na jedynce bez gazu i kerowcy ![]() http://pl.youtube.com/watch?v=b3my3KdJabc |
Autor: | Konrado84 [ 05.sie.2007 10:30:46 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze jeden aspekt, może mniej ważny ale zawsze - z reguły takie "ciężarówkowe" silniki, przy podobnej mocy jak osobówka, mają znacznie większy moment obrotowy... Skoro osiągają podobną do osobowych diesli moc, przy powiedzmy dwukrotnie niższych obrotach, oznacza to, że mają w przybliżeniu 2x większy moment ![]() |
Autor: | Bilo [ 05.sie.2007 11:09:44 ] |
Tytuł: | |
Czemu sluzy ten temat? silnik w ciezarowce sie popsul i nie ma nic innego pod reka akurat niz AFB? |
Autor: | wojtekkkkk [ 05.sie.2007 14:11:07 ] |
Tytuł: | |
nie zamierzam montować takiego silnika do ciężarówki,przecież to nie miałoby sensu,są to rozważania teoretyczne i chciałem uzupełnić swoją wiedzę na ten temat,ale nadal nie wiem dokładnie czym różni się 150KM w ciężarówce od 150KM np 2,0 benzyna |
Autor: | Heveliusz [ 05.sie.2007 15:17:40 ] |
Tytuł: | |
150KM to 150KM (pomijając moment obotowy): 1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 0,9863 HP Jednostka powstała na wzór konia parowego (HP) stworzonego w krajach anglosaskich do porównywania mocy maszyn parowych z koniem. Moc 1 KM odpowiadała zaprzęgowi z jednym koniem, 2 KM – z dwoma końmi itd. (w przybliżeniu). Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat. Po wprowadzeniu układu SI zastąpiony kilowatem. Nadal często używany do określenia mocy silników spalinowych. Często moc podawana jest w obydwu jednostkach. Drugą wartość umieszcza się w nawiasach. ![]() Główna różnica to układ przeniesienia napędu... Najłatwiej to zroumieć obracając rower siodełkiem do góry i bawiąc się przerzutkami... UWAGA - wywód łopatologiczny!!!!!!! ![]() Masz tam 2 zębatki uzywane na raz... Ty jesteś silnikiem, więc zębatka przy pedałach odpowiada przeniesieniu napędu z silnika na skrzynię (więc ją pomijam ![]() Jako, że w obu przypadkach "silnik" był taki sam, to główne różnice powstają w przeniesieniu napędu... Proste ![]() W aucie jest podobnie, ale wszystko jest 1000000 x bardziej skomplikowane... ![]() |
Autor: | wojtekkkkk [ 05.sie.2007 16:59:51 ] |
Tytuł: | |
dziękuję za zainteresowanie,jednak nadal nie jestem przekonany że np silnik 2,0 benzyna o mocy 150KM będzie w stanie rozpędzić ciężarówkę o masie 30ton do prędkości 60km/h w takim samym czasie co zastosowany w niej 150 konny silnik fabryczny. ps. Heveliusz, w mojej szkole do wszelkich obliczeń przyjmowane było że 1 koń żywy =5KM |
Autor: | Heveliusz [ 05.sie.2007 17:55:10 ] |
Tytuł: | |
Jeśli ten nowy silnik sprzęgniesz ze skrzynią od Ciężarówki, to jest ogromne prawdopodobieństwo, że ciężarówka pojedzie... Jednak moc to nie wszystko. Jest jeszcze moment obrotowy... Ciężarówki są wyposażane w potężne turbodiesele, nie dlatego, że jest oszczędniej (choć pewnie też ;0), ale dlatego, że moment obrotowy turbodiesela jest ogromny, a to ważniejsze niż KM... Ogólnie ktoś kiedyś powiedział, że w uproszczeniu konie mechaniczne to prędkośc maksymalna, a moment obr. to przyspieszenia i "siła" samochodu... |
Autor: | wojtekkkkk [ 06.sie.2007 06:41:59 ] |
Tytuł: | |
dziekuje,teraz jestem usatysfakcjonowany,ilość KM podawana jest głownie dla relkamy, a rzeczywiste osiągi to momont obrotowy |
Autor: | Leo [ 06.sie.2007 07:03:16 ] |
Tytuł: | |
moc się oblicza, moment obrotowy powstaje w wyniku spalania w silniku na wale korbowym. Moment w funkcji obrotów plus jakaśtamstała daje moc. Jeśli zbudowałbyś silnik ciężarówki z momentem takim jak seryjnie ma ciężarówka, czyli około 500-600 Nm ( mała ciężarówka ![]() ![]() |
Autor: | Leo [ 06.sie.2007 07:06:27 ] |
Tytuł: | |
aha, i jak postawisz auto, które ma 150 KM ale momentu 400 Nm, z drugim autem, które ma mocy też 150 KM, ale momentu już mniej, ok 220 Nm, to nie jesteś w stanie powiedzieć, który będzie szybszy , bez poznania przełożeń skrzyni biegów. Twierdzę nawet że to auto z mniejszym momentem będzie szybsze . Bo jeszcze przebieg momentu i mocy jest ważny. |
Autor: | Byk [ 06.sie.2007 07:36:52 ] |
Tytuł: | |
wojtekkkkk napisał(a): dziekuje,teraz jestem usatysfakcjonowany,ilość KM podawana jest głownie dla relkamy, a rzeczywiste osiągi to momont obrotowy
Nie, nie, ilość KM nie jest podawana dla reklamy ![]() |
Autor: | Konrado84 [ 06.sie.2007 13:34:40 ] |
Tytuł: | |
Myślę, że temat wyczerpany całkowicie ale gdyby jeszcze kogoś coś nurtowało to tutaj opisane wszystko w bardzo przystępny sposób: http://www.technikajazdy.info/mocvsmoment.php (nie przejrzałem do końca ale widzę błąd we wzorze na moc (a raczej brak opisu użytych jednostek...) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |