.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Tuning A6 180km
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=83997
Strona 1 z 1

Autor:  habelyna [ 01.paź.2008 12:43:55 ]
Tytuł:  Tuning A6 180km

Witam zastanawiam sie nad chip tuningem a6 2003r quattro 180km. Na co powinienem zwrocic uwage?Czy wiaze sie to z dodatkowymi kosztami tzn czy dobrze jest dolozyc chlodnice oleju i inne rzeczy. Czy ktos poleci w woj. mazowieckim jakis dobry warsztat? Z gory dziekuje za wszelka odpowiedzi pozdrawiam

Autor:  Morgi [ 01.paź.2008 13:15:35 ]
Tytuł: 

A jaki silnik??
180 KM to jeszcze nic nie oznacza...

Autor:  habelyna [ 01.paź.2008 13:41:03 ]
Tytuł: 

Chyba nie napisalem ze tdi:)

Autor:  Morgi [ 01.paź.2008 15:00:18 ]
Tytuł: 

Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu....
Co innego 1.8T....

Autor:  wowo [ 01.paź.2008 18:36:33 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał:
Cytuj:
Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu....


Dziwne co powiadasz. Miałem w swoim 2.5 TDI 200PS 390Nm i jakoś nic sie nie wysrało i auto dalej pięknie lata.

Jesli jednstka jest sprawna i trzyma serie możesz śmiało wrzucić nowy program. Kwestia tego ile da się z niego zrobić. Jaki kod silnika?

Autor:  Gustav [ 01.paź.2008 20:27:03 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
MorgothV8 napisał:
Cytuj:
Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu....


Dziwne co powiadasz. Miałem w swoim 2.5 TDI 200PS 390Nm i jakoś nic sie nie wysrało i auto dalej pięknie lata.

Jesli jednstka jest sprawna i trzyma serie możesz śmiało wrzucić nowy program. Kwestia tego ile da się z niego zrobić. Jaki kod silnika?


Jak BXX to za bardzo nie ztiuninguje ;)

Autor:  Morgi [ 02.paź.2008 11:00:41 ]
Tytuł: 

Chodziło mi o:
1) Blokady na pompie
2) Sławne wałki, krzywki
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI
4) jeden z tych tunerów właśnie tak powiedział "ten silnik i bez tningu sie rozleci"

Ja sam tningowałem tylko 1.9 TDI, i z 87 KM miałem 131 więc pi x oko +50%
W 180KM tuning na 200 to zaledwie 11% więc miałem rację że słabo się tnungują
+50% dawałoby 270 KM -> o takich 2.5 TDI nie słyszałem, natomiast o niejedym seryjnym słyszałem że trzeba 6000-10000PLN wsadzić aby go do zdrowej serii doprowadzić

Autor:  Mati_A6 V6 [ 02.paź.2008 15:51:57 ]
Tytuł: 

MorgothV8 nie przesadzaj z tymi 11% w 2,5TDI.

200KM to faktycznie się robi ale z AFB/AKN (przykłady na forum), a one mają 150KM w serii czyli przyrost 33%.

Z AKE da się zrobić sporo więcej niż 200KM

Poza tym w dłubniętym 1.9 130KM daje niecałe 70KM z litra, a 200KM w 2.5 to 80KM/l.
(Wiem, że 1,9 można programem robić ponad 160, ale i zdrowe 2,5 pociągnie spokojnie 220 - wyżej porównuje tylko przytoczone przez Ciebie przykłady).

Autor:  Flyer [ 02.paź.2008 18:23:12 ]
Tytuł: 

margot, ze niby te 130PS samym programem? hah.

Gdyby do 2.5TDI byly wydajniejsze koncowki wtryskow tez przyrosty bylyby lepsze.

Autor:  badyl [ 02.paź.2008 19:51:52 ]
Tytuł: 

3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI
4) jeden z tych tunerów właśnie tak powiedział "ten silnik i bez tningu sie rozleci"

ja tam swojego jakos niemoge zapilowac czesto (prawie codziennie) jezdze po obwodnicy trojmiasta gaz podloga i pod 4 tys obrotow przestrzegam tylko paru zasad
1 nieprzekraczam 2500 obr/min na zimnym silniku
2 wychladzam turbine po pilowaniu
3 zmieniam olej zawsze na czas 15000 tys km mobil 1 0w40 turbo diesel

nic wiecej :peace: :peace:

Autor:  przemekk74 [ 02.paź.2008 22:10:30 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
2) Sławne wałki, krzywki
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI
Ja sam tningowałem tylko 1.9 TDI, i z 87 KM miałem 131 więc pi x oko +50%
W 180KM tuning na 200 to zaledwie 11% więc miałem rację że słabo się tnungują

ad1 - sterowanie rozrzadem, praca pompy oleju odbywa sie mechanicznie i czip na to wplywu nie ma
ad2 - wersja 2.5v6tdi 150 konna to chyba najlatwiejszy diesel do zaczipowania bo nie trzeba myslec ani o voltarzu pompy (vp37) ani o "duration" (w PD) - wbrew pozorom tuner ma mniej punktow, ktore moze skopac

Zgodnie z Twoja logika:
- najlepszym silnikiem z 2.5v6 jest wersja 150 konna bo nie dotykajac mechaniki palcem robi sie 200 koni (znaczy przyrost >30%)
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  Morgi [ 03.paź.2008 14:15:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
margot, ze niby te 130PS samym programem? hah.

W sumie racja, wymieniałem jeszcze wtrsyki i kopma....
Oj tam widać się nie znam :peace:
Rogal po prostu mówiuł że 2.5 docelowo po tuningu bedzie sporo słabsze niż 1.9, a 1.9 jest o niebo tańsze i w obsłudze i w tuningu.
I tylko o to mi chodziło. :diabel:

Autor:  badyl [ 03.paź.2008 19:47:12 ]
Tytuł: 

tylko ciekawe ile w tej 130 sprzeglo potrzyma trzeba bylo by je zmienic turbo na wieksze pompki dobry chip indywidualne strojenie i wtedy bedzie ladny przyrost tylko ze to dosyc znacznie wysilony silnik by juz byl a koszt tej modyfikacji duzy 8-10 tys zl czy sie oplaca :?: :?:

Autor:  Flyer [ 04.paź.2008 15:29:06 ]
Tytuł: 

badyl napisał(a):
1 nieprzekraczam 2500 obr/min na zimnym silniku
2 wychladzam turbine po pilowaniu
3 zmieniam olej zawsze na czas 15000 tys km mobil 1 0w40 turbo diesel


To bedzie EOT, ale... Nie jezdzij na zimnym powyzej 2000-2200, a olej staraj sie wymieniac co 10-12k km max.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/