.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Tuning A6 180km https://audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=83997 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | habelyna [ 01.paź.2008 12:43:55 ] |
Tytuł: | Tuning A6 180km |
Witam zastanawiam sie nad chip tuningem a6 2003r quattro 180km. Na co powinienem zwrocic uwage?Czy wiaze sie to z dodatkowymi kosztami tzn czy dobrze jest dolozyc chlodnice oleju i inne rzeczy. Czy ktos poleci w woj. mazowieckim jakis dobry warsztat? Z gory dziekuje za wszelka odpowiedzi pozdrawiam |
Autor: | Morgi [ 01.paź.2008 13:15:35 ] |
Tytuł: | |
A jaki silnik?? 180 KM to jeszcze nic nie oznacza... |
Autor: | habelyna [ 01.paź.2008 13:41:03 ] |
Tytuł: | |
Chyba nie napisalem ze tdi:) |
Autor: | Morgi [ 01.paź.2008 15:00:18 ] |
Tytuł: | |
Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu.... Co innego 1.8T.... |
Autor: | wowo [ 01.paź.2008 18:36:33 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał: Cytuj: Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił
Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu.... Dziwne co powiadasz. Miałem w swoim 2.5 TDI 200PS 390Nm i jakoś nic sie nie wysrało i auto dalej pięknie lata. Jesli jednstka jest sprawna i trzyma serie możesz śmiało wrzucić nowy program. Kwestia tego ile da się z niego zrobić. Jaki kod silnika? |
Autor: | Gustav [ 01.paź.2008 20:27:03 ] |
Tytuł: | |
wowo napisał(a): MorgothV8 napisał:
Cytuj: Czyli 2.5 TDI - ja bym odpuścił Te silniki wysrywają się nawet bez tuningu.... Dziwne co powiadasz. Miałem w swoim 2.5 TDI 200PS 390Nm i jakoś nic sie nie wysrało i auto dalej pięknie lata. Jesli jednstka jest sprawna i trzyma serie możesz śmiało wrzucić nowy program. Kwestia tego ile da się z niego zrobić. Jaki kod silnika? Jak BXX to za bardzo nie ztiuninguje ![]() |
Autor: | Morgi [ 02.paź.2008 11:00:41 ] |
Tytuł: | |
Chodziło mi o: 1) Blokady na pompie 2) Sławne wałki, krzywki 3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI 4) jeden z tych tunerów właśnie tak powiedział "ten silnik i bez tningu sie rozleci" Ja sam tningowałem tylko 1.9 TDI, i z 87 KM miałem 131 więc pi x oko +50% W 180KM tuning na 200 to zaledwie 11% więc miałem rację że słabo się tnungują +50% dawałoby 270 KM ![]() |
Autor: | Mati_A6 V6 [ 02.paź.2008 15:51:57 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 nie przesadzaj z tymi 11% w 2,5TDI. 200KM to faktycznie się robi ale z AFB/AKN (przykłady na forum), a one mają 150KM w serii czyli przyrost 33%. Z AKE da się zrobić sporo więcej niż 200KM Poza tym w dłubniętym 1.9 130KM daje niecałe 70KM z litra, a 200KM w 2.5 to 80KM/l. (Wiem, że 1,9 można programem robić ponad 160, ale i zdrowe 2,5 pociągnie spokojnie 220 - wyżej porównuje tylko przytoczone przez Ciebie przykłady). |
Autor: | Flyer [ 02.paź.2008 18:23:12 ] |
Tytuł: | |
margot, ze niby te 130PS samym programem? hah. Gdyby do 2.5TDI byly wydajniejsze koncowki wtryskow tez przyrosty bylyby lepsze. |
Autor: | badyl [ 02.paź.2008 19:51:52 ] |
Tytuł: | |
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI 4) jeden z tych tunerów właśnie tak powiedział "ten silnik i bez tningu sie rozleci" ja tam swojego jakos niemoge zapilowac czesto (prawie codziennie) jezdze po obwodnicy trojmiasta gaz podloga i pod 4 tys obrotow przestrzegam tylko paru zasad 1 nieprzekraczam 2500 obr/min na zimnym silniku 2 wychladzam turbine po pilowaniu 3 zmieniam olej zawsze na czas 15000 tys km mobil 1 0w40 turbo diesel nic wiecej ![]() ![]() |
Autor: | przemekk74 [ 02.paź.2008 22:10:30 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): 2) Sławne wałki, krzywki
3) Znani mi tunerzy tweirdzą że 2.5 TDI duuuzo gorzej się tningują niż 1.9 TDI Ja sam tningowałem tylko 1.9 TDI, i z 87 KM miałem 131 więc pi x oko +50% W 180KM tuning na 200 to zaledwie 11% więc miałem rację że słabo się tnungują ad1 - sterowanie rozrzadem, praca pompy oleju odbywa sie mechanicznie i czip na to wplywu nie ma ad2 - wersja 2.5v6tdi 150 konna to chyba najlatwiejszy diesel do zaczipowania bo nie trzeba myslec ani o voltarzu pompy (vp37) ani o "duration" (w PD) - wbrew pozorom tuner ma mniej punktow, ktore moze skopac Zgodnie z Twoja logika: - najlepszym silnikiem z 2.5v6 jest wersja 150 konna bo nie dotykajac mechaniki palcem robi sie 200 koni (znaczy przyrost >30%) Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | Morgi [ 03.paź.2008 14:15:21 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: margot, ze niby te 130PS samym programem? hah.
W sumie racja, wymieniałem jeszcze wtrsyki i kopma.... Oj tam widać się nie znam ![]() Rogal po prostu mówiuł że 2.5 docelowo po tuningu bedzie sporo słabsze niż 1.9, a 1.9 jest o niebo tańsze i w obsłudze i w tuningu. I tylko o to mi chodziło. ![]() |
Autor: | badyl [ 03.paź.2008 19:47:12 ] |
Tytuł: | |
tylko ciekawe ile w tej 130 sprzeglo potrzyma trzeba bylo by je zmienic turbo na wieksze pompki dobry chip indywidualne strojenie i wtedy bedzie ladny przyrost tylko ze to dosyc znacznie wysilony silnik by juz byl a koszt tej modyfikacji duzy 8-10 tys zl czy sie oplaca ![]() ![]() |
Autor: | Flyer [ 04.paź.2008 15:29:06 ] |
Tytuł: | |
badyl napisał(a): 1 nieprzekraczam 2500 obr/min na zimnym silniku
2 wychladzam turbine po pilowaniu 3 zmieniam olej zawsze na czas 15000 tys km mobil 1 0w40 turbo diesel To bedzie EOT, ale... Nie jezdzij na zimnym powyzej 2000-2200, a olej staraj sie wymieniac co 10-12k km max. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |