.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

[A6 C5 4.2] Tuning silnika.
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=95604
Strona 1 z 2

Autor:  bluuu [ 25.sie.2009 16:56:22 ]
Tytuł:  [A6 C5 4.2] Tuning silnika.

Witam,

doszlo do sytuacji, gdzie czlowiek przestaje szalec i zaczyna jezdzic doslownie jak emeryt. Dlatego zaczynam myslec o tuningu silnika. Wizualny design mam w 80% skonczony (procz wnetrza).

I tutaj pytanie od czego zaczac. Czy to nie jest jak z komputerami, ze jak wlozymy np. super karte graficzna to ona nie bedzie wykorzystywana w 100% bo inne podzespoly nie wspograja z nia?

Znajomy mi poradzil filtr powietrza K&N oraz jechac na hamownie i sprawdzic, czy samochod po 9 latach wciaz ma nominalne 300hp.. Jezeli jest ok to wsadzic chipa. W samochodze jedynie mam zmienione koncowki wydechow (RS6).

Co o tym myslicie?

EDIT: W jakim miejscu moge zdjac ogranicznik predkosci? Gdyz moja maksymalna predkosc jest ograniczona do 130mph.

Autor:  2rafal7 [ 25.sie.2009 17:29:56 ]
Tytuł: 

Nie ma sensu robic chipa w 4.2, doda Ci to ok 5-10km, nawet tego nie odczujesz, a wydasz sporo $. Zakładaj kompresor :peace: jeżeli masz troche więcej forsy :P. Wiem, że w USA robią takie zabiegi z 4.2, nawet na youtubie jest S6 4.2 z kompresorem :).

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=QOMElUhg0q8

Autor:  designer [ 25.sie.2009 20:57:29 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):


Fajne :peace: Szkoda tylko że kolo miota się uliczkami zamiast wyskoczyć na hajłeja :): i pokazać co autko potrafi.

Ciekaw jestem jaki koszt takiej operacji i czy w Polsce ktoś coś takiego robi? I jaką moc ma eSa po tym zabiegu?

Autor:  bluuu [ 25.sie.2009 21:00:01 ]
Tytuł: 

Hm.. niezle, lecz jak wyglada z eksploatacja turbo? Anyway, brzmi jak kosiarka ;D

Hmm.. jakbym dal chipa to i spalanie byloby mniejsze... po 2 latach by sie zwrocilo... Co wy na to :P ?

Bo jak nie to jak zwiekszyc moc silnika, jaką drogą?

Autor:  designer [ 25.sie.2009 21:07:16 ]
Tytuł: 

bluuu napisał(a):
Hm.. niezle, lecz jak wyglada z eksploatacja turbo? Anyway, brzmi jak kosiarka ;D

Hmm.. jakbym dal chipa to i spalanie byloby mniejsze... po 2 latach by sie zwrocilo... Co wy na to :P ?

Bo jak nie to jak zwiekszyc moc silnika, jaką drogą?


To silnik wolnossący, więc zostaje ci tylko dołożenie turbo jak chcesz diametralnie zwiększyć moc. Zmiana oprogramowanie silnika za wiele nie da, to nie tak jak w silnikach z seryjnum turbo gdzie samym programem podwyższasz osiągi o min 20%, a możesz dodatkowo wrzucić większe turbo i IC i wtedy to jedzie :jezor:

BTW tam w USA można konkretnie pogonić? Czy od razu trafiasz na patrol?

Autor:  2rafal7 [ 25.sie.2009 21:08:49 ]
Tytuł: 

To nie jest turbo, tylko kompresor :). Nie zakładaj chipa bo mówie, ze nawet nic nie poczujesz, tak samo w spalaniu :D lepiej sobie kup dywaniki, przynajmniej będziesz miał efekt wizualny :peace: :):

Autor:  guziq [ 25.sie.2009 21:14:17 ]
Tytuł: 

polecam poczytac motorgeek.com
Z V8 naprawde mozna zrobic dobry silnik. Na przykladzie ABZa, ktorego wkladam do swojej eSki, moge powiedziec ze poprawienie dolotu, zrobienie wydechu i odpowiednie wystrojenie (w wiekszosci przypadków na komputerze typu StandAlone) daje ok 340 koni (z 300 koni w serii). Pomiary robil Javad Shadzi z 034motorsport.
Można poszukac wałków z S6plus/S8 340hp bo z tego co kojarze sa inne. Ew. kupic jakies catcamsy czy inne tuningowe

Cytuj:
Ciekaw jestem jaki koszt takiej operacji i czy w Polsce ktoś coś takiego robi?

Ja bede swoja doładowywał - jak tylko odpali w nowym nadwoziu, zaczynam zbierac graty.

Autor:  designer [ 25.sie.2009 21:18:41 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
To nie jest turbo, tylko kompresor...


Tym bardziej - ciągnie od samego dołu :peace:

Autor:  bluuu [ 25.sie.2009 21:21:45 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
To nie jest turbo, tylko kompresor :). Nie zakładaj chipa bo mówie, ze nawet nic nie poczujesz, tak samo w spalaniu :D lepiej sobie kup dywaniki, przynajmniej będziesz miał efekt wizualny :peace: :):


Hahaha :D Skad wiedziales, ze chce kupic dywaniki ? : D

Narazie bylem 2 miechy na bezrobotnym i o niczym do autka nie myslalem, ale od poniedzialku zaczynam juz nowa prace takze kasiorka sie nada :D

designer napisał(a):
BTW tam w USA można konkretnie pogonić? Czy od razu trafiasz na patrol?


Mam 3 kolegow, ktorzy jak wjezdzaja na highway to depcza ile idzie, samochody sluszne maja i co rusz slysze od nich ze ich albo zlapali albo cus... Jak jade w dluzsza trase to tu nie ma lekko trza gonic by w korkach nie stac, trza jezdzic poboczem , slalomem iitp i tak tez robie, ale gliny jeszcze ani razu mnie nie zlapaly na speed'ie. Mimo ze mam Valentine One (zmarnowane 422$.. ;/), 3x mieli mnie na szuszarce i ani razu nie pyknelo, ale kamerki w miescie lapie - nie ma co :/
Generalnie w okolicach NY jest ciasno, sporo dziur i nie ma za bardzo gdzie gonic, ale im dalej wglab ladu tym wiecej prostych (i prostopadlych ;)) do pogonienia, ale tym samym policja bardziej czuwa.

Ni slowa wiecej o chipe.

guziq napisał(a):
polecam poczytac motorgeek.com
Z V8 naprawde mozna zrobic dobry silnik. Na przykladzie ABZa, ktorego wkladam do swojej eSki, moge powiedziec ze poprawienie dolotu, zrobienie wydechu i odpowiednie wystrojenie (w wiekszosci przypadków na komputerze typu StandAlone) daje ok 340 koni (z 300 koni w serii). Pomiary robil Javad Shadzi z 034motorsport.


Ok lecz jaka cena za + 40 hp?

Autor:  guziq [ 25.sie.2009 21:28:47 ]
Tytuł: 

Wtryski wieksze - bo te seryjne koncza sie na 300 koniach (sa ekstremalnie na styk) - jakies 1000zł
dolot - w 500-600 powinienes sie wyrobic (do dogadania)
wydech - kolo 2000 na 2 tłumikach przelotowych (jw.)
komputer - w zaleznosci czy podpina sie świnie (czy tzw. komputer typu piggyback) czy StandAlone-a (zewnatrzny komputer) - od 800zł za pierwsze z podlaczeniem i strojeniem i od 4000zł z podlaczeniem i strojeniem za drugie (np. MegaSqurit, VEMS)
W wielu autach po ww. modyfikacjach nie trzeba nawet stroic auta - przeplywomierz sam wykryje ze silnik lepiej oddycha i podleje mu paliwa.

PS. Takie sa realne ceny w Polsce - in da US&A nie mam pojecia jak to wyglada.

Autor:  designer [ 25.sie.2009 21:30:04 ]
Tytuł: 

Masz tu detale:

http://www.pes-tuning.com/

Sam chip kosztuje 795$ i daje 16 KM :/

Kompresor Stage 1+ daje 110 KM więcej, ale kosztuje 8500$...

Cytuj:
Wtryski wieksze - bo te seryjne koncza sie na 300 koniach (sa ekstremalnie na styk) - jakies 1000zł
dolot - w 500-600 powinienes sie wyrobic (do dogadania)
wydech - kolo 2000 na 2 tłumikach przelotowych (jw.)
komputer - w zaleznosci czy podpina sie świnie (czy tzw. komputer typu piggyback) czy StandAlone-a (zewnatrzny komputer) - od 800zł za pierwsze z podlaczeniem i strojeniem i od 4000zł z podlaczeniem i strojeniem za drugie (np. MegaSqurit, VEMS)
W wielu autach po ww. modyfikacjach nie trzeba nawet stroic auta - przeplywomierz sam wykryje ze silnik lepiej oddycha i podleje mu paliwa


A jak to wygląda w eSce 340KM? Koszty podobne? Ogarnia ktoś temat w kraju?

Autor:  guziq [ 25.sie.2009 21:35:12 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A jak to wygląda w eSce 340KM? Koszty podobne? Ogarnia ktoś temat w kraju?

Zalezy co chcesz robic. Dolot - wydech nie problem.
Jak wyglada seryjna mapa paliwa i AFR - nie wiem. Trzeba by bylo wsadzic sonde w wydech i pomierzyc, gdzie mozna podlac i czy jest z czego.
I co masz na mysli pod pojeciem czy ktos ogarnia? Samochód jak kazdy inny, dlubie sie go tak samo. Jakies lepsze kolektory wydechowe, inne walki rozrzadu itp.

Autor:  designer [ 25.sie.2009 21:37:13 ]
Tytuł: 

guziq napisał(a):
Cytuj:
A jak to wygląda w eSce 340KM? Koszty podobne? Ogarnia ktoś temat w kraju?

Zalezy co chcesz robic. Dolot - wydech nie problem.
Jak wyglada seryjna mapa paliwa i AFR - nie wiem. Trzeba by bylo wsadzic sonde w wydech i pomierzyc, gdzie mozna podlac i czy jest z czego.
I co masz na mysli pod pojeciem czy ktos ogarnia? Samochód jak kazdy inny.


Chodzi mi o to czy ktoś profesjonalnie zmieniłby te graty, zrobił jakąs wycenę i wiedział o co kaman a nie eksperymentował....

Zakładam podniesienie mocy o więcej niż 16KM...

Autor:  bluuu [ 25.sie.2009 21:39:34 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
Masz tu detale:

http://www.pes-tuning.com/

Sam chip kosztuje 795$ i daje 16 KM :/

Kompresor Stage 1+ daje 110 KM więcej, ale kosztuje 8500$...


Toz to sie prawie rowna z wartoscia mojego samochodu ;) Nie widze chyba sensu...

Coz czyli rozumiem, ze nie bardzo oplaca zabierac sie o podwyzszenie wydajnosci tanszym kosztem?

guziq ceny ktore podales sa nawet do zaakceptowania, w USA drogo byc nie powinno, jednakze robocizna moze tu namieszac szyki...

Autor:  guziq [ 25.sie.2009 21:43:51 ]
Tytuł: 

bluuu
napisz do www.034motorsport.com . O V8 tez sporo wiedza.

designer
postaram sie cos wiecej naskrobac jutro na PW bo dzisiaj juz padam z nóg.

Autor:  designer [ 25.sie.2009 21:45:58 ]
Tytuł: 

guziq napisał(a):
designer
postaram sie cos wiecej naskrobac jutro na PW bo dzisiaj juz padam z nóg.


Będę wdzięczny :peace: THX

Autor:  2rafal7 [ 25.sie.2009 21:56:24 ]
Tytuł: 

blu, dodaj do tych 8,5 kafla dodatkowe koszty za "wzmocnienie" skrzyni. Z tego co wiem to są całe zestawy (lub nowe skrzynie?) dzięki którym mozesz dodawać sporo mocy na ASB. Na seryjnej skrzyni mija to się z celem bo zaraz sie rozypie :)

Autor:  bluuu [ 25.sie.2009 22:21:30 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
blu, dodaj do tych 8,5 kafla dodatkowe koszty za "wzmocnienie" skrzyni. Z tego co wiem to są całe zestawy (lub nowe skrzynie?) dzięki którym mozesz dodawać sporo mocy na ASB. Na seryjnej skrzyni mija to się z celem bo zaraz sie rozypie :)


Chyba dam sobie spokoj... chcialem podniesc moc silnika tanim kosztem a tu ni hu hu :D Narazie to ja sie skupie na tym co mam, a pieniazki bede zbierac na to co mam w podpisie i wtedy nie bede musial sie martwic o brakujaca moc ;)

W kazdym badz razie dziekuje Wam za zainteresowanie moim 'problemem' ;)

Autor:  KORU [ 25.sie.2009 22:53:27 ]
Tytuł: 

W S8 D2 po liftingu silnik dysponuje moca 360 KM moze by tak dorwac komputer i graty z jakiegos rozbitka i tak modyfikowac 4.2 V8.

Autor:  guziq [ 26.sie.2009 05:32:51 ]
Tytuł: 

ale silnik 360 jest na 40 zaworach, a 300-340 na 32

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/