.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 08:39:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 01:31:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
emte napisał(a):
W zeszłym tygodniu odpalalismy espero 1,5 16V na sznurku....


A po jakiego wała na sznurku? Przecież jeżeli siadł akumulator (jedyny powód próby odpalenia z pychu jaki mam) to wystarczy auto delikatnie pchnąć i odpali, w VW Scirocco zawsze robiłem to sam, nawet nie musiało byc mocno z górki i auto rozpędzone do prędkości szybciej idącej osoby bez większych problemów zapalało, przy prędkości 3-5km/h problem uszkodzena paska był raczej marginalny... większe prawdopodobieństwo uszkodzenia przy gwałtownej redukcji na zbyt niski bieg, wtedy siły działające są wielokrotnie większe ! No ale jak wy rozpędzacie auta na holu do jakiejś większej prędkości rzędu kilkunastu km/h (dalej pytam po kiego diabła) i je tak odpalacie to w sumie się nie dziwię że paski niszczycie...

A pewnie w większości przypadków tak jak ktoś napisał problem z autem był juz przed odpalaniem z pychu, a potem się na pchanie zganiało :)

PS. VW odpalałem z pychu conajmniej kilkadziesiąt razy (czasy studenckie), może więcej i wszytsko było zawsze ok.... (jak to studentom kasy zawsze brakuje, lepiej z pychu zapalić niż na akumulator wywalić kaskę ;) )

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 07:01:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
moje doświadczenia z paskiem były takie II bieg butowanie do 6 tys obrotów i ... przeskoczył pasek powodem był luzik na napinaczu( dotyczy to nawet tych z samoregulacją jak poluzuje sie nakretka to samoregulacja nie pomoże) silnik 1.8
w obecnej audicy byłem zmuszony odpalac na pych kilka razy( stacyjka uwalona) i spokój nic sie nie dzieje natomiast prawdą jest że przy odpalaniu na pych wystepuja o wiele wieksze napreżenia na pasku niz normalnie chodzi o moment kiedy wrzucasz na dwójke
jak dobrze ustawiony silnik to tak jak piotr napisał 10-15 metrów i odpalony a jak ciaganie na sznurku to ryzyko rośnie
w niesprzyjających okolicznościach mały luzik, ściochrane zęby na pasku, temperatura za zimno źle za gorąco tez niedobrze i może być kiepsko
są dwa uda ,albo się uda albo nie :)

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 07:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2004 07:05:45
Posty: 79
Lokalizacja: Białystok
Witam.
Przeczytałem temat z zaciekawieniem i chyba można wysnuć kilka wniosków.
1. Paski się zrywały albo przeskakiwały w samochodach innych marek więc wiekszość z nas może być spokojna.
2. Chyba mało kto wie co tak naprawdę napędza pasek rozrzadu. Są to 1, 2 albo 4 wałki rozrządu. Naprawde nie rozumiem w jaki sposób wpływa odpalanie na popych na siły potrzebne do obrotu tych wałków. Przecież moment obrotowt wytwarza się na kole zamachowym (w uproszczeniu) a następnie za pomocą paska rozrządu przenoszony jest na wałki rozrządu. Moment potrzebny do obrotu wałka jest niewielki więc pasek nie jest zbytnio obciążony i dlatego konstruktorzy wpadli na pomysł napędu przez ten pasek dodatkowo pompy wodnej. A pozatym to zawsze moment jest przenoszony w kierunku wałków rozrzadu i zmiany naprężeń czy to przy odpalaniy z rozrusznika czy na popych są w zasadzie takie same. No chyba że jakiś "geniusz" wpadnie na pomysł odpalania na pociąg a nie na popych i zacznie ciągać swoje auto z prędkością 60 Km/h i próbować odpalić z 2 albo 1 biegu. Ale w takim przypadku to tylko pogratulować.
A i na koniec wpadło mi jeszcze do głowy że sama metoda nazywa się "na popuch" a nie "na pociąg", czyli maksymalnie można auto rozpędzić do maksymalnej prędkości człowieka, czyli ok 10-15 km/h.
Pozdrawiam.

_________________
C4 AAH oska w automacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 08:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2004 09:04:28
Posty: 42
Lokalizacja: Ostrzeszów
A ja słyszałem że można pchać na pych nasze niunie bo mają hydrauliczne zawory, chodzby pasek przeskoczył to i tak się nic nie stanie.

Ja miałem kiedyś forda escorta hydrulicznymi zaworami i zimą byłem ciągnięty na linke z 20 razy i nic się nie stało, oczywiście miałem tam nowy pasek rorzadu :)

_________________
Audi 80 B3 1.8S + GAZ 89'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 08:57:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
leszg napisał(a):
A ja słyszałem że można pchać na pych nasze niunie bo mają hydrauliczne zawory, chodzby pasek przeskoczył to i tak się nic nie stanie


pewnie że nic ja przeżyłem tylko 1000 zł wywaliłem na silnik i neverending story o bezkolizyjności silników :D

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 09:26:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
quark777 napisał(a):
pewnie że nic ja przeżyłem tylko 1000 zł wywaliłem na silnik i neverending story o bezkolizyjności silników :D


Wywaliłeś, bo Ci jakiś mechanior wcisnął ciemnotę i rozebrał co się dało ze zdjęciem głowicy włącznie...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 09:51:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Sprinter sugerujesz że quarkowi pasek przeskoczył a mechanior zdjął głowice i mołotkiem zawory pogioł :?: bo miał deficyt w portfelu a trafił się jeleń no to go w rogi .Wniosek z tego jeden wedłóg ciebie w audi silniki są nie kolizyjne :!:

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 10:20:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
kinyo napisał(a):
Sprinter sugerujesz że quarkowi pasek przeskoczył a mechanior zdjął głowice i mołotkiem zawory pogioł :?: .Wniosek z tego jeden wedłóg ciebie w audi silniki są nie kolizyjne :!:


Ano nie, przypuszczam, że nic nie pokazał tylko wziął się za zarabianie pieniędzy, tak robi co drugi warsztat w Polsce.

kinyo napisał(a):
bo miał deficyt w portfelu a trafił się jeleń no to go w rogi


No mocno prawdopodobne.

kinyo napisał(a):
Wniosek z tego jeden wedłóg ciebie w audi silniki są nie kolizyjne :!:


Nie wszystkie, diesle są 100% kolizyjne. Co do 5-cio cylindrówek PB, to w zasadzie przyjąłbym, że są bezkolizyjne (zresztą znam przypadek, w którym takiemu silnikowni nie stało się zupełnie nic - 2.2 KU).


Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 10:23:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Piotr, cieżko się pcha auto po lodzie :/

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 11:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tak sobie czytam o espero, gwałtownych redukcjach, hydraulicznych zaworach i proponuje przenieść temat do wątku śmiechu, ja jak musze zawsze odpalam na pych (teraz automat więc nie da rady) a ci którzy twierdzą że uszkodzą silnik niech dzwonia po pomoc drogowa :689:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 11:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Sprinter napisał(a):
juziooo napisał(a):
sorry ale 65 kkm to chyba troche za duzo na pasek ???



Może i tak, ale ja mam fabryczny oryginał, aktualnie 16 lat i 142kkm przebiegu, a śmiga dalej :): :): :):


:galy: a no to życzymy następnych 16 lat na tym samym pasku i pozdrawiam wszystkich którzy myślą że pasek sie wymienia jak się urwie :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 16:13:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Joozio gwoli scisłosci pasek w espero wymienia sie co 80 tys km - wg zalecen producenta :P

Mały V8, smiało możesz sobie odpalac dalej , ja tylko napisałem co sie mi sie przytrafilo w zeszłym tygodniu, a nie mówie , że ktoś ma odpalac na pych czy nie . Każdy jest kowalem swojego autka :P :D

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 19:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Jeszcze coś dodam od siebie czy wiecie koledzy z czego jest zrobiony pasek rozrządu jak nie to bierze się jakiś srary pasek i wrzuca do ogniska wychodzi wszystko.Ciężko jest coś takiego zerwać nie mówie oczywiście że sie nie zerwie ale napewno nie przez zwykłe popchanie samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 09:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja nadal twierdze, ze wiekszosc opowiesci o zerwaniu paska przy rozpychaniu auta to nieprawda. Znajac zycie to te paski byly juz zerwane, luzne olbo przestawione i autko nie chcialo odpalac i wtedy rozciąganie samochodu na lince bylo gwozdziem do trumny. Czasem przy ostrych mrozach zamarza plyn (zmieszany z wodą) chlodniczy, wtedy ciezko pompką krecic kolo pompy tez chyba moze sciac ząbki.

P.S. na starym pasku rozrzadu podnosilem swoj silnik do gory i sie nie zerwał :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 15:02:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Prawda jest taka ze paski zrywaja sie gdy:
1.ktos znaczaco przekroczy przebieg na pasku
2.w starszych autach
3. Gdy paskek jest nieprawidlowo zalozony.

Wiec czy to dzieje sie przy odpalaniu na pych czy innej okolicznosci
to juz sprawa wtorna.Jesli stosujesz sie do regularnej wymiany paska,
nic nie ma prawa sie dziac. Taki jest moj wniosek po calym poscie :peace:

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 15:16:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kurcze, a ja myślałem że nie odpalam na pych, bo rozrusznikiem mniej się namęczę... :diabel:

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 19:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
sprinter - to ze ci pisze na pasku vw audi nieznaczy ze jest on od poczatku eksploatowany w samochodzie no chyba ze to auto masz od nowosci :/

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 19:59:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
weesky napisał(a):
sprinter - to ze ci pisze na pasku vw audi nieznaczy ze jest on od poczatku eksploatowany w samochodzie no chyba ze to auto masz od nowosci :/


Prawie od nowości. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 20:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
wordeck napisał(a):
Kurcze, a ja myślałem że nie odpalam na pych, bo rozrusznikiem mniej się namęczę... :diabel:


Mój na pych odpala po ok 3-ciu metrach :D Sprawdziłem jak mi akumulator padł. Wsyatczyło go delikatnie rozpędzić i jednocześnie z puszczeniem sprzęgła uruchomić rozrusznik. Odpalił od razu :diabel: :): :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 02:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
a po ilu kilometrach zalecane wymiana paska w C4 Quattro ? co pisze producent ktos wie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: