.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 20:36:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] Problem z przepływomierzem powietrza po deszczu
PostNapisane: 10.kwi.2007 00:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2006 15:21:04
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa/Jasieniec
Witam, w archwimum nic nie znalazłem więc zapytam. Problem tyczy się A4 B6 TDI AWX (130PD) 2001 r sedan. Otórz, po dobrej myjni, lub po mocniejszym deszczu autko ma problem z powodu "nieeleganckiego" sygnału z MAF sensora. Sygnał skacze, od wskazań małych do dużych, ale im więcej wody spadło na autko to jest gorzej, i tak jak wczoraj (z I na II dzien swiąt wielkanocnych ) spadł deszcz to rano nie mogłem nawet ruszyć autkiem , ponieważ odrazu silnik zaczyna sie dławić, postwornie dymić, skaczą obroty i gaśnie w męczarniach. Problem połowicznie się rozwiązuje jak odepnę przepływkę, wtedy autko jedzie ale jak wiadomo ma mało mocy ( niski, stały i parametr powietrza przyjęty automatycznie przez komputer - 539). Nie jest to problem z samym MAFem, bo wymieniałem na inne , nawet na nowy i ciągle to się powtarza. Czasem suszenie autka trwa paredziesiąt minut a czasem tydzień ( tydzień suszył się po myciu na myjni Robo Wa... przy DW Gdańskim :) - ale był przynajmniej czyściutki :-) ).
Dzieje się tak od 1,5 roku, przeglądałem połączenia, kostki przy komputerze, pod komuterem , uszczelniałem obudowę komputera , itd itp, i nic. Sprawę zna Master's , bo byłem u niego z tym problemem, ale niestety ten przypadek wymaga, dłuższego główkowania.
Dodam że tak około 1,5 mies był w miare spokoj z aż takim stanem że nie można było ruszyć, ale za to wyglądało tak jakby coś było na granicy przewodności, lbo na granicy przebicia, co powodowało, że również wskazania MAF'a były dziwne, tzn pulsujące, i autko czasami po wciśnieciu pedało gazu potrafiło się "zastanawiać" nawet do 7 sekund zanim , zaczynało wyrywać jak głupie, a czasem poprostu tylko normalnie jechać, czasem gasł, puszcał wielkie czarne bąki itd . Generalnie sytuacja mocno wpieniająca.
nadmienię , ze przewód pomiędzy kompem a samą wtyczką przy MAF'ie kiedyś wymieniłem na zupełni inny i nic to nie zmieniło.
podejrzewam , że zamięka ( albo traci przewodność albo robią sie zwarcia ) na jakimś innym przewodzie doprowadzonym do kompa, co generalnie wpływa na zakłócenie sygnałów z MAF'a już w samym kompie.
Ale tu jest za dużo przewodów, ogólnie przegladaem tą instalację już chyba z kilkanaście razy, ale nie widzę przyczyny takiego stanu rzeczy.
Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać problemu, bo zaczyna mnie to naprawde mocno wk.#$$&^*.ć . Bo nie dość że jest to irytujące, to i niebezpieczne.
please....... HELP :-)

_________________
Audi A4 2001r Sedan, AWX, 1.9TDI, Soft by Masters (130KM+... :-) ), granat perła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Hmmm
PostNapisane: 12.kwi.2007 14:54:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2006 15:21:04
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa/Jasieniec
Czy nikt tu nie zna na tyle budowy ECU , zeby wiedzieć co może wpływać na błędne odczyty informacji otrzymywanych z MAF'a ??

_________________
Audi A4 2001r Sedan, AWX, 1.9TDI, Soft by Masters (130KM+... :-) ), granat perła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 21:37:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Sprawdź przekaźniki. Jest 1 od zasilania ECU i jeśli się nie mylę to odpowiada również za zasilanie przepływki. Jak będą nadpalone styki to będzie trudność w przewodzeniu prądu i wskazania będą świrowały.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: schemat elektryczny
PostNapisane: 18.kwi.2007 12:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2006 15:21:04
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa/Jasieniec
A ma ktos schemat elektryczny do tego mojego niuńka, coby prześledzić połączenia i zlokalizować ewentualne miejsca "chore" ?? :) Może tak by ktos na @ podesłał, albo podał wskazówkę co do jego miejsca "leżakowania" ?? :-)
Pozdr...
PS. ciekawe jest że komp wskazuje problem tylko w MAFie a inne funkcje ECU i innych czujników są prawidłowe, a jeśli by był problem z wahaniem napięcia zasilajacego ECU to raczej byłyby też inne problemy :-/ .

_________________
Audi A4 2001r Sedan, AWX, 1.9TDI, Soft by Masters (130KM+... :-) ), granat perła


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: