.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 15:15:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: R134 - zakładamy nową klimę - jak oczyścić?
PostNapisane: 01.maja.2007 07:07:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Zakładamy do auta klimę ściągniętą z innego jakiś czas temu.

Przewody, parownik, chłodnica: przedmuchać tylko powietrzem czy czymś
przeczyścić?

Robić coć z kompresorem?

Osuszacz nowy.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 07:29:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie wiem czy to prawidłowe działanie ale mnie gość przepłukał benzyną a następnie dmuchał i dmuchał (syfu było sporo)
nie wiem co to za klima jeśli z dyszą to zakup ze 2 sztuki (u mnie po czyszczeniu dysza zapychała się 3 razy, 1 raz po godzinie później klima pochodziła 1 dzień itd...) pomimo czyszczenia czynnik wypłukał jeszcze mnóstwo syfu
Co do kompresora to jeśli długo stał to podobno trzeba go zalać wstępnie czynnikiem smarującym do R134 (istnieje duża szansa, że się zatrze zanim zacznie się smarowanie)
pozdrawiam i czekam na opis efektów

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 09:12:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
jesli klima po wyciagnieciu z innego auta długo lezała to napewno trzeba wymienic osuszacz na nowy obowiazkowo. nie przedmuchuj układu powietrzem uzyj do tego wyłacznie czystego azotu. wymien dysze albo dobrze przeczysc polecam zmywacz uniwersalny wurtha bo po przemyciu bardzo szybko wysycha. zlej stary olej ze sprezarki zalej ja nowym, zatkaj obie dziury pokrec troche sprezarka aby dobrze w srodku sie wypłukało potem zlej olej, najlepiej odetkaj obie dziury i krec sprezarka aby olej sama wyzuciła, reszte dokładnie zlej i zalej nowym olejem ale tuz przed zamontowaniem sprezarki, olej wciaga wilgoc bardzo szybko i zaraz po zalaniu powinna byc od razu zamontowana, sprawdz szczelnosc układu czystym azotem , nie nabijaj układu wiecej niz 15bar bo wieksze cisnienie moze uszkodzic uszczelnienie wału na sprezarce, niech postoii z godzine na azocie i obserwuj na zegarch czy cisnienie w układzie nie spada. jesli wszystko jest szczelne nalezy zrobic pruznie w układzie(im dłuzej tym lepiej wyciagnie wilgoc z układu) i nabic czynikiem r134a. i wszystko powinno smigac.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 15:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
osuszacz jak pisałem nowy

jeżeli dobrze rozumiem masz na myśli przedmuchiwanie już po założeniu
wszystkich weży a ja pytałem o to co mozna zrobić jak jeszcze są
na wierzchu

teraz apropo benzyny: jak tam moglo być dużo syfu???

z reszte rad wielkie dzięki dla was

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 18:21:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
mozna przepłukac wszystko benzyna ekstrakcyjna i poczekac jak dobrze odparuje, zamontowac, przedmuchac dokładnie azotem i napelniac.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 20:59:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
u mnie było tak jak pisze wenon każdy element osobno płukany benzyną ekstrakcyjną, dmuchany powietrzem po złożeniu dmuchany azotem

co do syfu - po pierwszej godzinie pracy klimy, dysza była tak zafajdana, że nie dało się jej wyjąć (mam nadzieję, że trafisz na lżejszy przypadek)
do napełniania polecam jednak profesjonalną maszynę (próżnia po stronie tłoczenia i ssania to nie jest łatwa sprawa i trwa ok. kilka godzin) zaq to klima śmiga od 1,5 roku znakomicie (podzespoły oryginal 90 r. druciarsko przerabiane na R134)

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 06:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
napewno jest łatwiej nabic przez maszyne tzw pompe tłoczaca. ale naprawde polecił bym pociagniecie pruzni kilka godzin, wtedy bedzie pewnosc ze układ jest naprawde suchy i nie bedzie czynik zamarzał na zaworze(czeste przypadki gdy jest wilgoc w układzie i klima chodzi chwile a za moment sie wyłacza bo sprezarka nie dostaje czynika na lini ssania i presostat rozłacza wtedy sprzegło, po chwiligdy zawor odmarznie cisnienia sie wyruwnuja i klima moze działac kilka dni jesli osuszacz wyłapie wilgoc, a moze działac kilka minut jesli tego nie zrobi.) nie wiem jak jest w twoim przypadku z zaworami serwisowymi, napewno masz jeden na lini tłoczenia(wysokiego cisnienia) jesli tylko na tłoczeniu to w gre wchodzi nabicie tylko pompa tłoczaca. miałem tak u siebie w b4 pociagnołem pruznie ichciałem wpakowac na wage ale niestety cały ładunek 700gram nie chciał wejsc. wiec jak masz wzystko wyciagniete to sprawdz czy masz zawór na ssaniu jesli tak to koszt nabicia klimy jest wiele nizszy bo mozna znalezc ludzi ktorzy zrobia to taniej. ja jestem wstanie nabic za 100zl podwarunkiem ze sa 2 zawory, wtedy bciagne pruznie z 2h i ładuje czynik na wage i klima smiga bez problemu. (ale faktury ani zadnego paragonu nie wystawie) jesli kogos taka cena by zadowalała pisac na gg.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 07:34:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
są zawory po obu stronach

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 723#943723

co to znaczy że możesz nabić? masz firmę czy wiesz gdzie?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 09:35:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
pracuje w servisie cariera i mam dostem do narzedzi i freonów do tego rodzaju zabiegów.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 07:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ando1414 napisał(a):
nie wiem czy to prawidłowe działanie ale mnie gość przepłukał benzyną a następnie dmuchał i dmuchał (syfu było sporo)
nie wiem co to za klima jeśli z dyszą to zakup ze 2 sztuki (u mnie po czyszczeniu dysza zapychała się 3 razy, 1 raz po godzinie później klima pochodziła 1 dzień itd...) pomimo czyszczenia czynnik wypłukał jeszcze mnóstwo syfu
Co do kompresora to jeśli długo stał to podobno trzeba go zalać wstępnie czynnikiem smarującym do R134 (istnieje duża szansa, że się zatrze zanim zacznie się smarowanie)
pozdrawiam i czekam na opis efektów


co do dyszy to wyjałem z nowej instalacji i jest praktycznie czysta
rozumiem ze nie ma sensu tego wymieniać jeżeli nie jest porozrywana
tylko umyć?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 07:30:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
jeśli jest czysta to śmiało zakładaj

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 08:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ja u siebie też przerabiałem ten temat. Rozmontowałem wszystko i wypłukałem benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem kompresorem, nowy filtr i później azot. Po kilku dniach ściągnąłem czynnik i sprawdziłem dyszę, znalazłem jeszcze parę opiłków, nabiłem spowrotem i na razie chodzi klima super. Sprężarkę oczywiście zalałem nowym olejem tuż przed zmontowaniem.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 09:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
filtr?

masz na myśli osuszacz czy dyszę w parowniku?

dysza po umyciu zrobiła się z czarnej w połowie szara a w połowie biała :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: