.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 12:42:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap na Tdi w Audi Coupe
PostNapisane: 10.lut.2005 08:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Jestem użytkownikiem Audi Coupe z 1990 roku. W tym tygodniu kupuję silnik awx z paska z 2002 roku, silnik będzie kompletny z skrzynią biegów, komputerem, wiązką, zegarami i całym osprzętem. Jakie przeszkody mogą stanąć na mojej drodze? Jakie czekają mnie niespodzianki?
pozdrawiam

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 08:54:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Napewno mniejsze zuzycie paliwa:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 09:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Co do tego nie ma wątpliwości, chodziło mi raczej o niespodzianki w trakcie zamiany silników. Czy będę potrzebował jakieś dodatkowe podzespoły?

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 11:16:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Najlepoieuj przyjrzyj sie w ETCE czym roznilo sie Cabrio 1,9TDI od 2,3 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 11:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Też bym tak zrobił, ale etki brak. Czy ktoś z szanownych uzytkowników forum mógłby w tym celu uruchomić ten zacny program i sprawdzić?
Pozdrawiam

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 11:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

sluchaj jak mozesz to porob jakeis fotki oglnie temat jest BARDZO CIEKAWY

moglbys tez zrobic moze cos w stylu HOW TO czyli instrukcje jak to robiliscie
czy wszystko pasowalo

wydaje mi sie ze wlasnie najwiekszmy problemem bedzie elektronika
dlatego w tym 1,9tdi wszystko idzie na jakis szynach etc

ja bym calkowicie oddzieli dwie instalacje czyli od silnika i sterowania nim klima
i osobno calkowice swiatla, etc

oczywiscie w desce podlaczajc czujniki od swiatel hamulcow etc

jezeli masz abs to tez moga byc trudnosci przy jego podloczeniu
nie wiem czy w coupe jest abs nie zaleznie podloczony od reszty ukladow elektornicznych ale w tych nowszych autkach sa razem pospinane
dokladnei nei wiem z tego co wyczytalem na innych forach
tdi sr.pl etc


pozdrawima i powodzenia

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 12:08:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
bardzo fajny temat-ciekawy swapik mnie ewentualnie tez by cos takiego interesowalo tylko moglbys podac ile zaplaciles za silnik i wszystkie graty??powodzenia...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 12:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Wiem, że przekładka elektroniki będzie najtrudniejsza, mamy tu jednak w trójmieście magików w postaci firmy chiptec więc myslę że mi wszystko podłączą. Ja mam w swoim autku abs i klimę i chciałbym aby po swapie to wszystko działało. Fotostory zrobię oczywiście i umieszczę na forum. Za silnik z 30tys przebiegu kompletny calkowicie dalem 4tys. Silnik w serii ma 130km więc myślę że samą elektroniką dojdziemy do 160-170km a potem kto wie?
pozdrawiam i wciąż czekam na podpowiedzi

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 14:48:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a ja jestem bardzo ciekaw jak sprawy papierkowe w urzedach...
sam juz kiedys o czyms podobnym myslalem...

ile cieższy jest sam silnik od obecnego?
jakie przeróbki zawiasu i hamulców planujesz?

jak masz wiązke kompa i cały osprzęt to elektronika to pikuś

natomiast powazniejsze sprawy to mocowania silnika i przeróbki układu
dolotowego i kłebowiska wezy oraz zmieszczenie skrzynki i zegarów

powodzenia!!! :peace:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 15:32:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Więc nie mam pojęcia o ile jest tdi cięższy od seryjnego silnika, dodam że mam 2 litry benzynę więc waga może byc porównywalna. Wiązkę i komputer mam w komplecie. Sprawy papierkowe nie tak trudne. mocowania powinny byc identyczne, same kadłuby silników są bardzo podobne. przeróbek zawiasu i hamulców na razie nie planuję, a to dlatego że moc teraz mam 150 koni a tam będzie 130. Co będzie później sie okaże.

Pozdro

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 15:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
prosba jezeli możesz opisz jak to wyglada od strony papierów w
urzędach... no i rób zdjęcia na każdym etapie...

mam nadzieję ża zainwestujesz przy okazji w czipka...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 15:45:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Moc nie jest taka ważna. Zobacz jaka jest różnica w momencie obrotowym, bo to głównie napędza auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 15:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wowo napisał(a):
Moc nie jest taka ważna. Zobacz jaka jest różnica w momencie obrotowym, bo to głównie napędza auto.


wowo na co to rzutuje? półośki i przeguby wytrzymają... :P

jak ma skrzynkę to ma też i sprzęgło a v-max po czipie nie powinna być
sporo wyższa wiec hamulce też...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2005 16:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
W chipka zainwestuję jak już się odkuję czyli jak sprzedam stary silnik. Odnośnie papierów to na dniach napiszę jak to dokładnie wygląda. Pytanie jest wciąż aktualne: na jakie trudności mogę trafić przy robieniu takiego swapa? Czy ktoś może oblookać w etce jaka kest różnica między audi b4 cabrio tdi i benzynowym?
Pozdrooffka

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 12:55:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
ja mysle ze klopotem moga byc polosie - tak jak wowo wspomnial to w dieslu jest wiekszy moment a zwlaszcza po chipie - nie pisales czy takowe juz posiadasz a jezeli posiadasz od paska to nie koniecznie musza do Ciebie pasowac - ale i to da sie zalatwic jak sie ma w poblizu osobe handlujaca takimi czesciami

ps. z mila checia poczytam o sprawach papierkowch bo takze mysle nad zmiana silnika ;-)

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 13:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Więc sprawa papierkowa wygląda mniej więcej tak:
kupujemy silnik koniecznie z papierami
jesli jest to zamiana jak w moim przypadku z benzyny na diesla to po zalozeniu jedziemy na stacje diagnostyczna i tam sprawdzaja czy numery w umowie zakupu silnika i na samym silniku sie zgadzaja, oraz potrzebna bedzie ewentualna opinia rzeczoznawcy.
potem z papierami z stacji diagnostycznej walimy do wydzialu komunikacji i wbijaja nowy numer silnika do karty pojadu
to by bylo na tyle

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 14:36:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
bowill napisał(a):
Więc sprawa papierkowa wygląda mniej więcej tak:
kupujemy silnik koniecznie z papierami
jesli jest to zamiana jak w moim przypadku z benzyny na diesla to po zalozeniu jedziemy na stacje diagnostyczna i tam sprawdzaja czy numery w umowie zakupu silnika i na samym silniku sie zgadzaja, oraz potrzebna bedzie ewentualna opinia rzeczoznawcy.
potem z papierami z stacji diagnostycznej walimy do wydzialu komunikacji i wbijaja nowy numer silnika do karty pojadu
to by bylo na tyle


czyli ze nie ma dodatkowych komplikacji papierkowych związanych ze zmianą rodzaju paliwa?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 14:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
tak jak napisalem moze byc potrzebna opinia rzeczpznawcy, to kosztuje okolo 150zl.
mysle ze latwiej i szybciej zalatwie papiery niz spasuje silnik do mojego autka

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 15:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 12:32:53
Posty: 315
Lokalizacja: lubelskie
a nie potrzeba po wlozeniu silnika przechodzic zadnego badania technicznego czy cos w tym stylu???

_________________
A3 1.9 TDi
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 15:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Przeciez pisze wlasnie ze trzeba jechac do stacji diagnostycznej na przeglad, ale diagnosta ma prawo zazadac opini rzeczoznawcy ( to wtedy jak nikogo nie znasz na stacji diagnostycznej). Po tym wszystkim walisz do wydzialu komunikacji gdzie robia wpis do karty pojazdu

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: