.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 22:36:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Światła dzienne - fotostory + opis krok po kroku :-)
PostNapisane: 06.lip.2007 07:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ostatnio w 90 B3 wyrezałem porządne światła do jazdy dziennej. Wykorzystałem fakt, że 90 B3 (podobnie jak cała masa starych, „prawdziwych” Audi) ma dodatkowy reflektor do świateł długich. U mnie reflektor wewnętrzny pełni teraz rolę świateł dziennych.
Światła włączają się automatycznie po włączeniu zapłonu, ale gasną po włączeniu „zwykłych” świateł mijania. W kloszach świecą żarówki 20 W „własnej roboty” a poniższe zdjęcia porównują natężenie oświetlenia od świateł dziennych i mijania.
Obrazek
Obrazek
W całej zabawie modyfikacji uległy:
- żarówki
- reflektory
- jeden przekaźnik
Obrazek
Powyższy schemat pokazuje co i jak: Żarówki zasilane są z akumulatora przez przekaźnik P1. Po włączeniu zapłonu, przekaźnik ten dostaje na elektromagnes +12V z cewki zapłonowej i doprowadza napięcie do żarówek. Przewód łączący cewkę zapłonową z przekaźnikiem P1 przechodzi przez przekaźnik P2, który w normalnym stanie przewodzi. Ale po włączeniu świateł mijania na jego elektromagnesie jest +12V i rozłącza on dopływ napięcia do elektromagnesu w przekaźniku P1 - światła dzienne gasną.
Obrazek
ŻARÓWKI: ponieważ oryginalne żarówki świateł długich o mocy 55W były za mocne i oślepiały by, postanowiłem sam zrobić żarówki o mocy 20W. W sklepie oświetleniowym trzeba kupić taką żarówkę do „halogenków”, następnie z żarówki samochodowej 55W wywalamy oryginalną bańkę i w jej miejsce wstawiamy żarówkę 20W. W żarówce samochodowej elektrody bańki są przygrzane do styków - z wyczuciem i siłą należy to rozerwać; nowa bańka idealnie pasuje w metalową oprawę, a jej elektrody muszą mocno dotykać miejsc, gdzie przygrzane były „nóżki” oryginalnej bańki. Wsjo!
Powyższe zdjęcia pokazuje żarówkę 20W (górna, z większą bańką) i niemodyfikowanej 55W (bańka cieńsza ale dłuższa). Szczęśliwym zbiegiem okoliczności żarnik żarówki 20W jest w dokładnie tym samym miejscu, co żarnik żarówki oryginalnej, a więc snop światła pozostaje niezmieniony - świeci wąsko i wprost do przodu!
Obrazek
BLASZKA - aby modyfikowana żarówka pasowała do lampy, należy nieco przerezać blaszkę utrzymującą żarówkę na jej miejscu - większa średnica bańki żarówki 20W wymaga powiększenia dziury. Mimo takiego zabiegu, żarówka pewnie trzyma się w mocowaniu i świeci dokładnie do przodu

PRZEKAŹNIKI - przekaźnik P1 to najzwyklejszy przekaźnik, na szrocie zapłaciłem 2 zł. Przekaźnik P2 został przerezany z przekaźnika od przerywanej pracy wycieraczek. Wywaliłem z niego wszystko oprócz elektromagnesu i styków. Bez napięcia przewodzi on między głównymi pinami, gdy dostanie +12V - rozłącza obwód.
Zasilanie do żarówek świateł dziennych trzeba doprowadzić do żarówek - a więc trzeba wprowadzić przewód do lampy - ja wywierciłem otwory z tyłu lamp. Przewód masy świateł dziennych może oczywiście pozostać seryjny.

A na koniec zostaje upakowanie tego wszystkiego pod maską, poprowadzić przewody i podłączyć to zgodnie ze zdrowym rozsądkiem lub widocznym powyżej schematem - na jedno wychodzi. W B3 przekaźniki siedzą sobie grzecznie tuż przy kielichu McPershona, blisko akumulatora, cewki zapłonowej i wiązki do świateł mijania
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 07:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Gratulacje :-) Niezla robota i fajny patent :-) Szkoda tylko, ze przez to tracisz polowe mocy dlugich. Mozna by pomyslec nad podobnym ukladem, ktory automatycznie by wlaczal te same zarowki (od dodatkowych dlugich) i rownoczesnie, ale obnizonym napieciem, co w efekcie zmniejszalo by ich moc. Wystarczy niewielki ukladzik na tyrystorze. tak jak u ciebie po uruchomieniu silnika wlaczaly by sie automatycznie te zarowki od dlugich ale zasilone o polowe nizszym napieciem. Po wlaczeniu swiatel mijania ten ukladzik by sie wylaczal, i swiatla by dzialaly standardowo, analogicznie po wlaczeniu udlugich manetka, do zarowek dochodzilo by pelne napiecie. W ten sposob nie ograniczasz mocy dlugich swiatel. Idac tym tropem, mozna by taki uklad zastosowac w kazdym samochodzie podlaczajac ukladzik ograniczajacy napiecie do zwyklych zarowek od swiatel mijania.

PS. Sprawdz czy nie grzeja ci sie za bardzo zarowki w miejscu styku tych precikow wychodzacych z banki i blaszek mocowania. Przez to laczenie plynie prawie 2A pradu, a styk nie jest zbyt pewny i moze sie grzac. Szkaoda zeby ci wypalilo gniazdo.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 08:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
photokom napisał(a):
Gratulacje :-) Niezla robota i fajny patent :-)

Dzięki :peace:
Jechałem w nocy z tym patentem i światła długie są wystarczjąco dobre - przynajmniej nie prowokują do szaleństw po nocy. A z drugiej strony - ile procent czasu jeździmy na długich, ile na dziennych/mijania?
Rozważałem zasilanie żarówek oryginalnych niższym napięciem, ale wtedy żarówki świecą wyrażnie na żółto - mało przyjemne....
Póki co - zostaje jak jest. Kilkukrotnie mijałem na trasie "chłopców radarowców" i nikt wogóle nie myśli o tym, że te światła to "rzeźba"....
Z biegiem czasu dorezam jeszcze automatyczne włączenie się tylnych świateł, bo obecnie i tak muszę włączyć pozycyjne, by z tyłu też coś się świeciło

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 08:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
photokom napisał(a):
Gratulacje :-) Niezla robota i fajny patent :-) Szkoda tylko, ze przez to tracisz polowe mocy dlugich. Mozna by pomyslec nad podobnym ukladem, ktory automatycznie by wlaczal te same zarowki (od dodatkowych dlugich) i rownoczesnie, ale obnizonym napieciem, co w efekcie zmniejszalo by ich moc. Wystarczy niewielki ukladzik na tyrystorze. tak jak u ciebie po uruchomieniu silnika wlaczaly by sie automatycznie te zarowki od dlugich ale zasilone o polowe nizszym napieciem. Po wlaczeniu swiatel mijania ten ukladzik by sie wylaczal, i swiatla by dzialaly standardowo, analogicznie po wlaczeniu udlugich manetka, do zarowek dochodzilo by pelne napiecie. W ten sposob nie ograniczasz mocy dlugich swiatel. Idac tym tropem, mozna by taki uklad zastosowac w kazdym samochodzie podlaczajac ukladzik ograniczajacy napiecie do zwyklych zarowek od swiatel mijania.

PS. Sprawdz czy nie grzeja ci sie za bardzo zarowki w miejscu styku tych precikow wychodzacych z banki i blaszek mocowania. Przez to laczenie plynie prawie 2A pradu, a styk nie jest zbyt pewny i moze sie grzac. Szkaoda zeby ci wypalilo gniazdo.


No no muszę przyznać, że niezła robota podoba mi się. Tylko troszkę, żal tych długich.

A jeżeli chodzi o układzik który może przyciemniać te światła od długich czy też mijania (zalezy jak się podłączy) to zrobiłem coś takiego i jest tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 09:16:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ciekawy pomysł, ale mnie korci, zeby wyrezać coś na bazie przeciwmgielnych :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 09:17:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
KorNoLio napisał(a):
zrobiłem coś takiego i jest tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=


Rezać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej
Ale tu o to chodzi, jak co komu wychodzi
:peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 13:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
fajnie :) a nie lepiej zamontowac badziewie za 20 zl z allegro ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 13:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Fajny pomysl , typowo skandynawskie autko :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 18:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
jmm napisał(a):
Ciekawy pomysł, ale mnie korci, zeby wyrezać coś na bazie przeciwmgielnych :peace:

to zły pomysł. Klosze przeciwmgielnych mocno rozpraszają światło na boki - to nie jest za dobre rozwiązanie do świateł dziennych. Tu potrzebujesz wąski snop światła do przodu, np. soczewka za czystem szkłem

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 20:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
A mi się nie bardo podoba, bo trochę przekombinowane. Co prawda wygląda fajnie bo jak w najnowszych a6 ;) ale mam dwie małe uwagi:
Po pierwsze bez problemu można to było zrobiś na jednym przekaźniku (na cewkę przekaźnika podajesz + po kluczyku i + ze świateł mijania; gdy światła mijania są wyłączone przekaźnik będzie ciągnął masę przez nieaktywne żarówki; jak włączysz światła mijania na przekaźnik pójda dwa plusy i światła dzienne się wyłączą; proste i skuteczne...)
Po drugie szkoda tych długich. Mogłeś w prosty sposób na zaoszędzonym przekaźniku zrobić układ, który łączy żarówki od długich w szereg i wówczas każda będzie zasilana napięciem 6V dzięki czemu będzie świecić dużo słabiej (do jazdy dziennej pewnie by starczyło). Długie działałyby normalnie czyli pełnym ogniem. A na pewno nie zgodzę się, że słabsze światła nie prowokują do szybkiej jazdy. Czasem jadąc nawet 50kmh te dodatkowe światła mogą uratować komuś życie (np naprutemu rowerzyście jadącemu całą szerokością drogi bez najmniejszego światełka).

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 21:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
olo_gsm napisał(a):
Mogłeś w prosty sposób na zaoszędzonym przekaźniku zrobić układ, który łączy żarówki od długich w szereg i wówczas każda będzie zasilana napięciem 6V dzięki czemu będzie świecić dużo słabiej (do jazdy dziennej pewnie by starczyło). Długie działałyby normalnie czyli pełnym ogniem..


Oluś, to kiedy rezamy dzienne w moim audiku :?: :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 22:36:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 19:28:03
Posty: 306
Lokalizacja: Włocławek
w każdej chwili zapraszam :peace:

_________________
----------------------------------------------------------------------
>>>Autoelektronika. Elektryka. Alarmy. Immo. Klucze. Naprawa sterowników ABS, ESP, AIRBAG, ECU. Chiptuning<<<

WWW.VAGELEKTRONIKA.PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 16:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
ale to jakoś śmiesznie wygląda (za blisko siebie za małe ) standard o wiele leprzy

jak maluch ze światłami dziennymi z allegro pod zderzakiem

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 12:29:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
co kto lubi....
są powyżej takie opinie:
olo-gsm napisał(a):
Co prawda wygląda fajnie bo jak w najnowszych a6

albo:
Jack napisał(a):
Fajny pomysl , typowo skandynawskie autko

A ja na takie rozwiązanie zdecydowałem się bo:
- jest niezawodne
- dobrze świeci do przodu
- żre mało prądu
- nie przegrzewam kloszy do świateł mijania, przydają się w nocy
- nie uprawiam druciarstwa i 90-tka nadal wygląda oryginalnie. "Wynalazki" z Allegro mają zakaz wstępu do 90-tki

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 14:11:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
No niestety ale strata dlugich jest nie do przyjecia. Cale w sumie sluszne i profesjonalne podejscie do tematu psuje okaleczenie auta z dlugich. Osobiscie nie rozumiem problemu z tym pedem do dziennych w b3 jezdze na mijania i nie widze potrzeby aby zakladac dzienne w A4 ma xenon wiec tym bardziej nie chce miez zoltkow w dzien. W A6 ojca sa te niby dzienne..... w aucie z bixenonem to jakis zotawy zart ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: