.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 16:07:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Opornica wentylatorów chłodnicy - jak podłączyć?
PostNapisane: 22.lip.2007 23:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Jak prawidłowo powinna być podłączona opornica went. chłodnicy?
Mam 2 wentylatory, z wiązki silnika wychodzą 2 przewody (zas. 1 i 2 biegu). Na opornicy są zaciski oznaczone: E3+A, E2, E1
Co do czego podłączyć?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 21:43:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
dołączam się do pytania może ktoś zerknąć pod spód samochodu w swoim ABC jeśli ma z klimą?

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 08:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Już wiem.

Dla 3 biegowego:
E1 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E2 - 2 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 3 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory

Dla 2 biegowego:
E1 - pusty
E2 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 2 bieg (kabel z wiązki) i wentylatory

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 20:45:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
coś zbytnio nie rozumie z tego.możesz to łapatologicznie wytłumaczyć ja mam dwa biegi i samochód z klimą.pozdro

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 10:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Dla 2 biegowego:
Z wiązki przy silniku wychodzą 2 przewody zasilanie 1 i 2 biegu. Podłączasz je odpowiednio:
E2 - 1 bieg (kabel z wiązki)
E3+A - 2 bieg (kabel z wiązki)

Z wentylatorów wychodzą 2 kable po 2 żyły każdy.
Po 1 żyle z każdego wentylatora łączysz do masy, pod śrubę mocującą opornicę.
Pozostałe 2 żyły łączysz do zacisku E3+A opornicy.
Zacisk E1 opornicy pozostawiasz pusty.
Na koniec sprawdzasz, czy wentylatory kręcą się w odpowiednim kierunku. Jeśli nie, to zamieniasz miejscami masę z E3+A kabli wentylatorów.

Niestety nie pamiętam kolorów żył. :( Może ktoś uzupełni informację.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 23:09:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2003 22:39:43
Posty: 217
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Vw passat B5 1.9 TDI AVF
Wlasnie mam problem z tą opornica teraz...gdy stoje w korku i wzrosnie temp to sie dymi z tego nieźle.Chyba w tym momencie kiedy mają sie wentylatory włączyc....mam 2 wentylatory i są trzy kable podłączone.Narazie przeczyscilem tam styki,zobacze co sie bedzie dzialo, jeśli jest walnięta to bede poszukiwal coś do kupienia:) Gdyby ktoś mial to dajcie znac :) Nie wiem czy sie nie przepaliła czasami na dobre.

_________________
Audi 90 Q 2.2 + gazownik -> 2003-2006
Audi B4 1,9 TDI 94r. ----->2007---->.....
VW Passat b5Fl 1.9 TDI AVF + virus+wtryski BA+18"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: