bonmis napisał(a):
Wiem że było tysiące razy ale pytanie jest takie.Czy można jakoś na pierwszy rzut oka rozpoznać czy to jest Multitronic czy Tiptronic w A6 C5 ???
Wydaje mi się że Multi nie ma trybu S ( chyba SLOW) i po tym można odróżnić te skrzynie np. po zdjęciach w necie albo po zajrzeniu przez szybę

Proszę o konkretną odpowiedź
Częściowo sam sobie odpowiedziałeś, częściowo jest inaczej

.
Multi (od kiedy tylko się to guano pojawiło) - do rocznika modelowego 2003 włącznie - nie miało funkcji "S" (czyli "sport" - hahaha

). Przyczyn nie trudno się domyślić - ta felerna konstrukcja rozpadałaby się jeszcze szybciej pod większym obciążeniem

.
Od rocznika modelowego 2004 (mniej więcej...) teoretycznie poprawiono konstrukcję multitronika i "dołożono" funkcję "S". Od tego momentu - "na oko" nie jesteś już w stanie rozpoznać co w aucie siedzi (multi albo tip).
Odpowiedź daje moc silnika. 180 PS - zawsze z tipem, nigdy z multi. Wszystkie słabsze - tylko multi, nigdy tip

.
Mam nadzieję, że jakimś kokretem uratowałem sytuację ...

... .
PS: Oczywiście zanim wymyślili multitronika - słabsze silniki też łączono z tipem, a te najsłabsze ze zwykłym automatem (1.9TDi).
