.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 14:13:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ S6 C4 4,2 AEC ] Klima się rozłącza
PostNapisane: 26.sie.2007 10:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Witam. Po długich godzinach spędzonych w warsztatach już tracę nadzieję. Chodzi o klimatronic, który się rozłącza.
Objawy są takie: po odpaleniu chodzi cały czas ale po ok. 5-10 min zaczyna ją w dosyć niesymetrycznie w czasie włączać i wyłączać. Dzieje się to tylko w zakresie do ok. 2200 obr/min bo powyżej problem zanika. Był zakładany nowy kompresor, mostkowane wszystkie czujniki, zero błędów w klimie i silniku na VAGu. Jak komuś coś przyjdzie do głowy będę zobowiązany. Pozdrawiam

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Ostatnio edytowano 26.sie.2007 17:48:53 przez rado, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 12:21:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Czy przy zakładaniu nowego kompresora dałeś układ do czyszczenia? Nie mniej nie więcej tylko wykręcenie wszystkich rurek i chłodnicy, porządne wypłukanie, czyszczenie zaworu rozprężnego, wymiana osuszacza? Jeśli nie to może być przyczyną. Jeszcze jedno - stary kompresor się zatarł czy może tylko zmieniałeś do sprawdzenia?

Gaśnie Ci śnieżynka na wyświetlaczu jak się klima rozłącza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 16:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Działali w zakładzie dosyć poważanym w całej mojej okolicy. Założyli swój kompresor bo myśleli, że może mój już pada ale nie, bo objawy były identyczne. Śnieżynka nie gaśnie. Co do czyszczenia całego układu to nie było robione, chybe że kilkakrotna wymiana czynnika mogła trochę go oczyścić ale na pewno nie tak jak piszesz. Stary kompresor chodzi ładnie(wymiana była tylko do sprawdzenia), wymienili łożysko przy okazji. Jak jest załączona to spada do 5 st. Jeszcze jedno spostrzeżenie: Jak stoję np. na światłach i słychać te załączenia to w zasadzie nie robi to na obrotach żadnego wrażenia ale raz, na powiedzmy 30-40 razy, gasi mi motor

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 18:20:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Już nie pamiętam jak jest w C4, ale skoro śnieżynka nie gaśnie to według mnie sterowanie jest w porządku... poszukaj po schematach czy nie ma tam przekaźnika sterującego kompresorem... Generalnie można jeszcze sprawdzić całą elektronikę, a w zasadzie elektrykę klimatronika - ale z tym najlepiej do jakiegoś mądrego magika podjechać...


Na odpalonym samochodzie wywołaj kody klimatronika i sprawdź czy Ci pokazuje prędkość obrotową silnika i prędkość samochodu - szczególnie jak zaczyna rozłączać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 00:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Przekaźnik zmostkowali i nic. Były sprawdzane wszystkie czujniki jeśli chodzi o klimę, nawet czujniki temperatury wody w silniku gdzieś pod filtrem powietrza się dokopali. Na kodach pokazuje obroty ale jest minimalna rozbieżność między obrotomierzem. Nie wiem czy to się mieści w granicach błędu wskazań. Sprawdzę jeszcze prędkość. Na moje to ewidentnie sterowanie ale już mi i mechanikom brakuje pomysłów. W każdym bądź razie wysłali mnie na diagnostykę ale nie na VAGa tylo na VASa. Tak a propos w czym jest lepszy ten drugi?

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 07:12:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Robieżności w obrotach zawsze będą... skoro wszystko nowe i podmienione a efekt ten sam to już chyba zostaje jedynie wiązka elektryczna... coś musi być gdzieś przetarte, zwarte albo coś podobnego...


Mam jeszcze jeden pomysł - sprawdź czujnik ten od wody w silniku - powinien być 3 albo 4 pinowy - posprawdzaj dokładnie kostkę na nim bo podobno ma znaczenia dla układu AC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 07:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
W bloku 1 w wartościach mierzonych masz stan sprężarki, odczytaj co tam jest jak się wyłącza. Jeżeli jest ok to powinno być 0.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 08:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Wspomniałem wyżej, że właśnie się dokopali do tego czujnika temp. wody pod filtrem ale bez skutku. Co do przetartej instalacji lub tym podobne to raczej trzeba wykluczyć ze względu chociażby na to, że chodzi cały czas powyżej jakiś tam obrotów (ok 2.1-2.2 tys.). Nie bardzo wiem z tym blokiem1 jak sprawdzić?

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 12:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
U mojego fąfla w A4 jest taki sam objaw... Klima działa, ale tylko jak jedzie. Na postoju się wyłącza sprężarka. Vag pokazuje błąd (włącznika sprężarki AC). Numer błędu potem sprawdzę i podam...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 12:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Heveliusz napisał(a):
U mojego fąfla w A4 jest taki sam objaw... Klima działa, ale tylko jak jedzie. Na postoju się wyłącza sprężarka. Vag pokazuje błąd (włącznika sprężarki AC). Numer błędu potem sprawdzę i podam...


Ladna V8 :) U mnie jest czysto na VAGu. Nie zależnie czy jadę czy stoję w każdym bądź razie poniżej tej wartości obrotów jak wyżej wspomniałem. Ponieważ to automat, więc np. podczas jazdy puszczę gaz, obroty spadają i się wywala. I żeby wogóle nie chodziła ale ona włącza i wyłącza co kilka, kilkanaście sekund nierównomiernie, jak jej się zachce :/

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 21:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Wchodzisz vagiem w klimę, wartości mierzone, blok 001 i w pierwszym polu od lewej masz stan sprężarki, jak pracuje to jest 0 ( silnik musi pracować i być właczona klima), jeżeli jest inna wartość niż 0 to znaczy że kompresor jest wyłączony, jak podasz co masz w polu to powiem Ci dlaczego nie pracuje klima.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 10:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2007 08:51:34
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
nie jestem specem w tej dziedzinie ale przyszło mi do głowy że gdyby chłodnica od klimy nie wydalała to chyba też mogłoby sie tak dziać. Ale tak jak napisałem ja się na tym dobrze nie znam.

_________________
Audi A6 C4 1994 2,5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 17:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2007 16:13:44
Posty: 23
Witam

Nie mam schematu elektrycznego klimy do Twojego samochodu ale jesli przyjąć, że jest podobny do schematów innych modeli z tego roku, to jednym elementem poza sterownikiem, który może wyłączyć sprężarkę jest presostat niskiego ciśnienia. Choć wygląda, że ten sygnał wchodzi również do sterownika, to nie znalazłem jakiegokolwiek jego odzwierciedlenia w kodach błędu, lub czymś takim - wiec to by może tłumaczyło, dlaczego nie dostajesz żadnego błędu. Nie miałem nigdy doczynienia z samochodowymi instalacjami jednak proponuje sprawdzić ten presostat, ewentualnie zewrzeć na jakiś czas i zobaczyć. Ale przede wszystkim sprawdzić, czy on sam w sobie jest problemem, czy taką jego prace wymusza układ.

Holemur

_________________
Audi A6 Avant, 96 r. 1,9 TDI AHU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2007 18:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Sprawdź vagiem to co napisałem wcześniej, może być kilkanaście przyczyn dlaczego nie chodzi kompresor!!!!

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A6 2.5 TDI Kombi 1996 rok
PostNapisane: 01.wrz.2007 09:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 21:03:45
Posty: 9
Witam.
Chcę uroczyście oswiadczyc, że w mojej Audi A6 2.5 TDI jest problem podobny. Jak jest zimny silnik to klima chodzi sprężarka tez. jak sie trochę rozgrzeje wyłaczy i dopiero zadziała jak cały silnik sie ostudzi. Całe sterowanie zachowuje sie normalnie. problem jest taki: Silni cieply - sprężarka sie wylaczy. I tez nie mogę znaleźć madrego co by powiedział gdzie jest przyczyna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 10:18:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
anil - czy był sprawdzany (tzn. wymieniany) czujnik 4- lub 3 pinowy na króćcu wodnym podający sygnał temperatury wody także na deskę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 14:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Czemu nie chcecie mnie posłuchać i sprawdzić to co pisałem wcześniej, tam jest podana przyczyna nie pacującej sprężarki.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 20:27:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
Kobra7 napisał(a):
Czemu nie chcecie mnie posłuchać i sprawdzić to co pisałem wcześniej, tam jest podana przyczyna nie pacującej sprężarki.


bo łatwiej jest gdybac i wymieniac na darmo pol samochodu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 15:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
kkarol napisał(a):
Kobra7 napisał(a):
Czemu nie chcecie mnie posłuchać i sprawdzić to co pisałem wcześniej, tam jest podana przyczyna nie pacującej sprężarki.


bo łatwiej jest gdybac i wymieniac na darmo pol samochodu :D


Dobre he he. Mam kuźwa dla odmiany problem z Vagiem bo się nie chce menda połączyć. Czy muszę jakiegoś kompa na sztukę kupić z wejściem COM i taki interfejs na coma czy da się coś zrobić z tym bardziej cywilizowanym? tzn. USB

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 16:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2007 21:03:45
Posty: 9
Wiecie co, faktycznie wymieniałem czujnik temperatury silnika. I wiem jedno że był 4 pinowy ale dochodziły trzy przewody. Poza tym ten czujnik jest juz trzecim czujnikiem gdyz podobno wyszła partia czujników wadliwych i może być to przyczyna. Zanim wyminiłem czujnik temperatury było wzglednie ok. Założe stray czujnik i dam znac jaki efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: