.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 11:41:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 `94 AAN] jakie spalanie
PostNapisane: 06.wrz.2007 17:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
problem polega na tym ze komputer pokładowy oblicza cały czas średnie spalanie na poziomie 20 - 25 litrów . Poniżej 20 to schodzi tylko na chwile i znowu rośnie . Rozumiem jakbym jeździł przeciągając biegi powyżej 3500 tysiaca ale tak nie jest - staram się jeździć ekonomicznie ;)
Ostatnio zaopatrzyłem się w mikrometr z reala ;) aby móc samodzielnie wykonywac kontroli czujników w układzie wtrysku...
Moje pytanie dotyczy tego czy pomiar rezystancji poszczególnych czujników bez odczytywania parametrów pracy silnika za pomocą VAG-a albo KTS-a może wysatrczyć do tego aby znaleźć ewentualną usterke ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2007 20:07:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.wrz.2006 20:43:09
Posty: 160
Lokalizacja: Ostrołęka
co chcesz mierzyc tym mikrometrem?

_________________
S2 Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2007 17:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
przede wszystkim opornośc wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia paliwa ... w drugiej kolejności miernik masy i czujnik temperatury powietrza zasysanego ( o ile uda mi się go odnaleźć ;) ) ... i tak pokoleii
słyszałem że nawet jeśli rezystancja znajduje się w przedziale dopuszczlnym to sygnały jako podatne na zakłucenia bywają zniekształcone (impuls działa za krótko albo z przerwami - nie wim dokładnie :( ) i pomaga tylko oscyloskop :/
... prosze o rade czy podąrzać tą drogą czy lepiej jechać na KTS-a za 80 zeta i wysłuchać diagnozy od super specjalisty ??
... dodam ze jedyny błąd jaki mi wyskakuje to układ hamulcowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 09:27:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie dysponujac fachowa wiedza nic nie zdzialasz przy tym aucie niestety...pierwszy lepszy diagnosta z KTSem tez niewiele Ci pomoze. Zamiast "mikrometru" kup sobie kabel do OBD i zainstaluj program VAG-COM. Tym mozesz duzo wiecej parametrow podgladnac w bardziej przystepny sposob. W cenie jednej diagnozy KTSem masz swoj wlasny sprzet :) :)
Ale i tak nie z taka wiedza nie bedziesz w stanie ustalic przyczyny usterki, dlatego szczerze Ci radze udaj sie do kogos kto zna sie na tych autach.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 10:41:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ile samochód faktycznie pali i czy jest sprawny - czytaj generuje fabryczne osiągi?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 13:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
wyczytałem w autodataCD2 że ta diagnoza nie odbywa się przez OBD tylko przez linie K i L ;) ... auto jest z 94 - wtedy standard EOBD chyba nie obowiązywał - ale pewnie się myle - prosze niech mnie ktoś poprawi :|
Jest sporo tych urządzeń na rynku i nie wiem, który wybrać ... 100 PLN to serio niewiele za taki sprzęt - napewno bym się na to zdecydował :) ( potem wystarczyłoby tylko fachowca aby rzucił okiem na monitor ;) )
zdaje sobie sprawe że temat diagnozy za pomocą VAG-a był poruszony na forum mnóstwo razy ... prosze o pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 13:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
Mam jeszcze pytanie czy za pomoca VAG-a można zmierzyć ciśnienie doładowania ... sprawdzałem ostatnio rure od interkolera do zespołu przepustnicy i przy 4 tysiącach obrotów jest bardzo miękka a powinna być chyba twarda bardzo ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 17:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
dopaminS4 napisał(a):
Mam jeszcze pytanie czy za pomoca VAG-a można zmierzyć ciśnienie doładowania ...

nie,mozesz kupic zewnetrzny zegar,najtanszy ok 80pln
dopaminS4 napisał(a):
sprawdzałem ostatnio rure od interkolera do zespołu przepustnicy i przy 4 tysiącach obrotów jest bardzo miękka a powinna być chyba twarda bardzo ...

:D

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 18:24:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Darek nie śmiechaj się :P :diabel:


Dopamins4:

Sprawdzałeś to na postoju czy podczas jazdy? :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 19:35:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
dopaminS4 napisał(a):
Mam jeszcze pytanie czy za pomoca VAG-a można zmierzyć ciśnienie doładowania ... sprawdzałem ostatnio rure od interkolera do zespołu przepustnicy i przy 4 tysiącach obrotów jest bardzo miękka a powinna być chyba twarda bardzo ...
Może głupio zabrzmi moje pytanie ale jak w czasie jazdy dałeś radę sprawdzić twardość tej gumy? :diabel: Czy twoje auto jest po jakimś tuningu , jak się ma prawdziwe spalanie do wskazań komputera?

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 10:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
Jeśli chodzi o osiągi to strach się przyznać :( na 0,5 km przegrałem z roverem 220td . moje S4 ma do setki ponad 9 sekund . Twardość rury doładowania sprawdzałem na postoju oczywiście - niezdaje sobie sprawy z tego ze ten "pomiar" może się różnić od tego na "drodze" . Przy okazji prosze o wyjaśnienienie dlaczego te pomiary są inne ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 10:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ponieważ na postoju doładowanie wynosi słownie - ZERO bar

a wogóle to niezłe druciarstwo musi być w Twojej S4 skoro z roverem 220d przegrałeś :| :| :|

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Ostatnio edytowano 09.wrz.2007 10:57:52 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 10:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
odnośnie ciśnienia doładowania - załużmy ze pożycze sobie manometr od znajomka - w którym miejscu umieścić czujnik najlepiej bezinwazyjnie tj tak bez wiercenia otworów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 10:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
możesz podciągnąć z kolektora dolotowego z jednego z wężyków od niego odchodzących.
A wogóle to powinieneś zaliczyć wizytę w Biedrzychowicach na przywrócenie do serii. Wydasz ok 3 tysięcy , ale nie poznasz auta pod względem osiągów.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 11:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:53:58
Posty: 18
Lokalizacja: zabrze
wysyłajać moją S4 do Biedrzychowic wolałbym od razu zmienić wydech i turbine, intercooler i mape wtrysku na 300 KM mieszcząc się w 8000 PLN. Dam rade tego dokonać za te pieniądze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 11:11:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
powinieneś.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 19:39:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
dopaminS4 napisał(a):
wysyłajać moją S4 do Biedrzychowic wolałbym od razu zmienić wydech i turbine, intercooler i mape wtrysku na 300 KM mieszcząc się w 8000 PLN. Dam rade tego dokonać za te pieniądze ?
Spokojnie z tymi przeróbkami! dojdź do serii , żadnych przeróbek jeśli auto nie ma seryjnego stanu technicznego! Jeśli chodzi o kasę to 8tyś powinno starczyć na naprawę i deklarowane rzeróbki , dodam że do celowanej mocy nie ma potrzeby zmieniać coolera!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 00:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Na pierwszy ogień do sprawdzenia idą:
->szczelność dolotu
-> DV
-> N75 (zaworek elektryczny sterujący WG)
->świece zapłonowe (jeżeli masz tam iskry to je wyżuć :D ) mają być platynowe BOSCH-A
->filtry powietrza ,benzyny
->sprawdz rozrząd czy znaki sie pokrywają wszystkie (lubi czasem ściąć klina na wale)
Ogólnie żecz biorąc już mi cie żal ,jeżeji dostajesz w dupe od rovera w gnoju.
Jakie doładowanie pokazuje na BC?
Podłącz Vag-a i zczytaj błędy.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 11:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 22:08:21
Posty: 32
Lokalizacja: Wilanów
dopaminS4 napisał(a):
wysyłajać moją S4 do Biedrzychowic wolałbym od razu zmienić wydech i turbine, intercooler i mape wtrysku na 300 KM mieszcząc się w 8000 PLN. Dam rade tego dokonać za te pieniądze ?


Po co?

Sprzedaj S4 dołóż kilkanaście tysięcy i kup S6 :peace:

_________________
Say it loud - i'm a QUATTRO freak and i'm proud!
Audi C4 S6 V8 Avant Quattro 95
- 147.000 km
- automat
- laczki: przód, tył 225/40/18 alu MAE 8,5x18
- tylko Pb 98 lub racing.
- 100 % oryginał - żadnego gazu, żadnego tuningu, żadnych zbędnych spojlerów.
____________________Było:________________
Audi 90 2.3 Quattro 20V (1995-1998)
Audi 100 2.8 Quattro (1998-1998)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 12:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
V8 napisał(a):
Po co?

np.po to ze jak sie ma silnik z turbo,i pewnego ranka sie obudzisz i stwierdzisz ze juz malo te 300KM...chem 350Km i bez problemu robie... :diabel:
a sinik N/A jest dobry dla kogos kto chce przy serii zostac :peace:

pomijam fakt ze ta cena 8000tys za 300KM z deka duza jest
ja moge zrobic za 5000tys :D

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: