.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 10:01:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
A może masa powietrza jest tak duża ?? może turbo nie to ... jakieś od tira abo co ?? tak sobie gdybam

Nie wytrzymam

lece do samochodu zobaczyć tą wtyczkę ;)


Ostatnio edytowano 11.wrz.2007 20:45:21 przez madein, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
madein,


jeszcze tylko grupa 004 statycznie [rozjechały się wartości].


generalnie jest bardzo OK.
masz, jedynie, zaślepiony EGR - należy go odślepić. auto zrobi się cichsze na jałowym.



Carl,

tak, widzimy.
tylko inaczej je nazywamy.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:47:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wracając do tematu...
Madein co z tym olejem ?
Chciałbym wiedzieć co Cię do tego pchnęło ?
Cichsza praca na półsyntetyku ? :/

...i co z tym luzem w Twojej turbinie ?

Zadzwoń do jakiejś innej niezależnej spec - firmy od turbawek i zapytaj, czy luz osiowy jest dopuszczalny...
Będziesz miał jasność...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
EGR sam czyściłem bo sie uparłem że ma być cacy i przy naprawie turbyny EGR był na wierzchu - może sie przycina albo co - ale na 100% nie jest zaślepiony
Zapytam o Dyn 011 gdzieś koło 2800 obrotów pojawia sie spadek ciśniena doładowania w stosunku do zadanego ... co WY na to ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:52:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
madein napisał(a):
co WY na to ??


Pytalem przecież, czy podmieniałeś N75...
Nie odpowiedziałeś. :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Wybór oleju był nieprzypadkowy ... cichsza praca
Jezdziłem przez 1,5 roku na Mobil 1- 5W 50 ktoś polecił 10W40 pomyślałem a niech to spróbuje - i rzeczywiście po zalaniu o niebo - naprawde o niebo ciszej, mniej klepie klawiatura
CO do turba ... powiem tak mam doświadczenie z nowymi turbinami - 0 luzu ani poprzecznego ani wzdłużnego -> tzn trudo cokolwiek wyczuć . ALe co do regenerowanych ...hmm
Wogóle to Turbo Julita znalazłem na stronach AKP i jak do nich przyjechałem to rzeczywiście wydawali sie być - doświadczeni ... Wszytko byłoby ok ale te dziwięki które dalej są i spadki "mocy przyspieszania"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 20:59:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Odpowiadam - nie ... nie podmieniłem, nie mam z kim a nowego, hmm narazie nie chce w A4 inwestować - chyba że to 100% niezbędne. A4 wysuszyło mój budget :( i nie wiem czy lubie A4 za to

PS wtyczka u mnie tak jak na zdjęciu - 3 minuty temu widziałem

004 rzeczywiście dzwnie wyglądają - chyba będe musiał juto poprawić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:09:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Madein...
Moja turbina po regeneracji, nie miała ani luzu poprzecznego ani wzdłużnego (osiowego). Został w niej wymieniony cały wirnik z ułożyskowaniem...
To daje do myślenia...
Nie wątpię w fachowość panów z turbojulity, ale może po prostu ktoś postąpił wobec Ciebie w sposób nieuczciwy ?
To tylko moje gdybanie...
Dodam jednak, że przed wymianą (regeneracją) moja turbina wydawała bardzo dziwne dźwięki (koledzy moga potwierdzić, bo się skarżyłem) - zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów...
Po wymontowaniu i oględzinach okazało się, że miała około 1 - 1,5 mm luz poprzeczny i delikatny luz osiowy...
Teraz tego zjawiska (dźwięków) nie ma, madein...
Zagadkowa sprawa, prawda ? ;)

Jeszcze jedno...
Odczytaj typ turbiny z korpusu strony zimnej (powietrznej) - może rzeczywiście masz turbinę innego typu ( z innym oznaczeniem literowym) ?

madein napisał(a):
Odpowiadam - nie ... nie podmieniłem, nie mam z kim a nowego, hmm narazie nie chce w A4 inwestować - chyba że to 100% niezbędne. A4 wysuszyło mój budget :( i nie wiem czy lubie A4 za to



N75 podmień z AGR-em zaworem elektromagnetycznym, który steruje EGR-em. Po sprawdzeniu, czy dźwięki nie zniknęły i zalogowaniu wróć do poprzedniego połączenia zaworów.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Carl
Wielkie dzieki za rady i komentarze ...
Zgadzam sie z Tobą w 100% z tym co napisałeś - daje do myślenia !
Pan zapewniał mnie że na bank wsadził cały komplet Garetta tyle tak sie zastanawiam czy mógł to zrobić skoro zapłąciłem 1000 za regenerowaną turbinę ??
Martwi mnie to że dzwięki nie znikły - luz jest pewnie nadal duży = mniejsze ciśnienie smarowania, wirnik może sie rozbijać o obudowę
Po zdjęciu wężyka od kierownic i przegazówce - nic nie słychać ale przecież wtedy nie ma takiego ciśnienia
Jutro sprawdze z tym zaworem od EGR
A potem opracuje strategie co do Pana od TurboJulita - jak go podejść żeby chciał to badziwie (jeśli sie okarze że złe) zabrać
Tak no koniec logi
Statyczny (bez 004 bo sie rozjachał)
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09c ... 93534.html
001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f37 ... d5774.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0f ... cc2fe.html
007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50c ... 474a5.html
013 & 014 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aae ... 84411.html
018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74b ... 376f8.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:36:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
madein napisał(a):
EGR sam czyściłem bo sie uparłem że ma być cacy i przy naprawie turbyny EGR był na wierzchu - może sie przycina albo co - ale na 100% nie jest zaślepiony
Zapytam o Dyn 011 gdzieś koło 2800 obrotów pojawia sie spadek ciśniena doładowania w stosunku do zadanego ... co WY na to ??


EGR jest na 100% zaślepiony.

spójrz na Twój zaślepiony:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2fba.html
[wartość ok. 450mg niezależnie od ON/OFF]

a teraz spójrz na prawidłowo działający:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa4 ... f1cdd.html
[przy ON spada masa powietrza, gdyż do silnika trafiają spaliny]



:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:45:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Mesz ...
Nie musisz mnie przekonywać - wierze w to co mówisz, liczby nie kłamią
Ale ... musi być jakieś wytłumaczenie bo byłem przy montażu tego g...na :

Może:
- może sie zatarł po tym jak był czyszczony w benzynie, potem czymś tam psikałem aby nasmarować,
- zawór nie dziła jakiś ?? ten co sie mam podmienić na N75 ??
- może czymś sie zatkało ... nieprawdopodobne ale może ? nic mnie nie zdziwi w tym aucie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:45:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ten EGR możesz mieć zaślepiony na przewodzie podciśnieniowym np. tak jak było u mnie - metalową kuleczką.
...bo że jest on zaślepiony nie ma wątpliwości...
Może to także być niestety uszkodzenie AGR-a zaworu elektromagnetycznego.

Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:48:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Swoją drogą to na wolnych b. głośno pracuje w porównaniu z innymi V6 które obsłuchiwałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:49:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
madein napisał(a):
Carl
Po zdjęciu wężyka od kierownic i przegazówce - nic nie słychać ale przecież wtedy nie ma takiego ciśnienia


Nic nie słychać, ale czy czuć ?
Przytkaj ten wężyk palcem i sprawdź czy jest na nim podciśnienie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Jutro będe testował
Pospisuje sobie czego mi brakuje i jutro wszystko posprawdzam
Może za dużo wykorzystuje Was, ale czy mocie gdzieś pod ręką schematy podpięć przewodów podciśnienia dla N75 i tego od EGR ( czy G70 ??)
Może ktoś coś pochrzanił i przepiął a potem nawet nie wiedział że źle zrobił ...

PS podciśnienie od turbo jest - bo sztanga sie porusza
PS2 jak sprawdzić czy sztanga jest odpowiendio rozkręcona ?? może to jest off topic - ale może te dzwieki jak przeładowywuje - jutro zloguje 011 przy różnych momentach - spróbuje uchwycić momenty wycia


Ostatnio edytowano 11.wrz.2007 21:57:24 przez madein, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:57:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witajcie Chłopaki :d

Madein - na głośną pracę (i stuki) w głowicach to Ty się uskarżasz - o ile dobrze pamiętam - od czerwca ... .
W związku z tym pozwolę sobie zadać Ci pytanie, czy:
- wymieniłeś w końcu "odmę" (ta "rozpędzona" turbina ... )
- wykonałes pomiar ciśnień CAŁEGO systemu olejowego ?

Respekt dla Wodza i Robokopa - determinacja tych ludzi w znalezieniu źródła kłopotów jest powalająca (szczerze).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 11.wrz.2007 22:02:04 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 21:59:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
schemat
Obrazek


Witaj Piotr :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
DObra pamieć Piotrze ...
Stuki były i przyznam sie że dalej zostały - uciszyłem je gęstszym olejem :D i pojawił sie problem z turbo
Tak naprawde to jakoś temat rozszedł sie po kościach - próbowałem uderzyć do warsztatu który polecałeś, ale tam akurat zaczął sie urlop ...
Zastanawiam sie czy nie odświeżyć tematu - ale jak pisałem, moje finanse były i nadal są nadszarpnięte przez to AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
PS - odmy nie wymianiałem, sprawdzałem - podobno mam nową taką co nie ma tkaniny i jej sie podobno nie wymiania i nic nie kopci :)

Dziękuje Carl za schemat !!!

Bosh - jesteście WIELCY ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:07:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
madein napisał(a):
jak sprawdzić czy sztanga jest odpowiendio rozkręcona ?? może to jest off topic - ale może te dzwieki jak przeładowywuje - jutro zloguje 011 przy różnych momentach - spróbuje uchwycić momenty wycia


Basic settings - grupa 011
Na OFF trochę ponizej ciśnienia atmosferycznego na ON wartosc OFF + 140-180mbar

[+]
Robokopowi coś zaiskrzyło pod kopułą od tego intensywnego myślenia - idzie spać... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 11.wrz.2007 22:12:06 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: