.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 17:11:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem 2,5 TDI "1T" - szarpie
PostNapisane: 17.lut.2005 10:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pojawił się u mnie problem. :/
A oto jak było: przez tydzień autko stało nie odpalane a paliwa w baku było niewiele. W poniedziałek pojechałem nim na spota i wszystko było OK, we wtorek zaczęły się szarpania. Zatankowałem Diesel Ulitmate na BP i podjechałem do znajomego VAG-owca i powiedział mi, ze chyba się zapowietrzył...
W środę wszystko było OK, a dziś znowu szarpie. Co to do cholery jest :?:

A teraz objawy: jak silnik pracuje na luzie (np. stoję sobie na skrzyżowaniu) to słyszę i czuje nieregularne drgania (coś może jakby jeden cylinder nie palił...)
jak jadę czuje szarpnięcia, tak jakby ktoś lekko i na bardzo krótko przychamowywał...
Coś z pompą wtryskową, filtrem paliwa, wtryskiwacze, jakiaś wtyczka ma luz?
PO MO CY :!:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 10:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Syf w paliwie. Mój kolega w ten sposób ostatni ozniszczył pompe wtryskowa w Fordzie 1,8 D ...
Moim zdaniem filtr został zapchany syfem z paliwa. Nie daj Boże jak jednak to przejdzie przez filtr i dostanie się do silnika ...
W/g mnie czyszczenie ukladu zasilania paliwa i po kłopocie. TDI sie nie psuja same bez powodu :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 11:07:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A gdzie w Łodzi kupić TANIO jakiś DOBRY filtr paliwa do TDI
Czy poza wymianą filtra nasz wielebny Kinyo powinien coś jeszcze tam pomajstrować?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 11:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
A gdzie w Łodzi kupić TANIO jakiś DOBRY filtr paliwa do TDI
Czy poza wymianą filtra nasz wielebny Kinyo powinien coś jeszcze tam pomajstrować?


Bak do pełna + 0,5 litra dętki :697: a na przyszłość stosować depresatory i nie wyjeżdzać baku poniżej początku czerwonego pola rezerwy.
Pozostaje jeszcze modlitwa ;) zeby nic wiecej sie nie stało.
Ewentualnie skarżyć ostatnią stację, na której tankowałeś (jeśli masz kwit).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 11:42:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
jakiej dętki :?: denaturat mam wlać, czy co?
Gdzie kupić filtr paliwa?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 12:40:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przygód z szarpaniem ciąg dalszy:
w sobotę postanowiłem spuścić trochę syfu z filtra paliwa, rozgrzałem filtr goroącą wodą, dotankowałem paliwko Ulitimate na BP i w trasę.
Ach jak ta niunia śmigała! Do 160 rozpędza się w mig, szybciej nie jechałem, bo wąsko i ślisko. Po prostu cudo!
Dziś rano - również bez problemów.
Ale powstała zagadka. Filtr, który kupiłem (tam, gdzie Baskecior kazali...) ma nieco inny korek spoustowy na dole. Ten filtr, z którym obecnie jeżdżę, ma od dołu doprowadzone dwa przewody i dość dużą zakrętkę. Ten nowy z kolei nie ma żadnego gniazdka na przewody i ma małą zakrętkę. Czy to jest to samo, bo symbol filtra zgadza się...PP850
Na spota do tesco wezmę ten filtr, powinienem mieć również zdjęcia.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 13:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Przygód z szarpaniem ciąg dalszy:
w sobotę postanowiłem spuścić trochę syfu z filtra paliwa, rozgrzałem filtr goroącą wodą, dotankowałem paliwko Ulitimate na BP i w trasę.
Ach jak ta niunia śmigała! Do 160 rozpędza się w mig, szybciej nie jechałem, bo wąsko i ślisko. Po prostu cudo!
Dziś rano - również bez problemów.
Ale powstała zagadka. Filtr, który kupiłem (tam, gdzie Baskecior kazali...) ma nieco inny korek spoustowy na dole. Ten filtr, z którym obecnie jeżdżę, ma od dołu doprowadzone dwa przewody i dość dużą zakrętkę. Ten nowy z kolei nie ma żadnego gniazdka na przewody i ma małą zakrętkę. Czy to jest to samo, bo symbol filtra zgadza się...PP850
Na spota do tesco wezmę ten filtr, powinienem mieć również zdjęcia.


Należy przełożyć sobie czujnik temp paliwa do nowego filterka i po kłopocie.
Cieszę się że traktor gada jak dawniej, mówiłem Ci że TDI`ki się tak łatwo nie psują. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 13:08:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Masz filtr bez czujnika zbierania się wody. Ja w moim 1T też taki założyłem bo ten z czujnikiem to jakaś abstrakcja cenowa była.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 13:48:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
Należy przełożyć sobie czujnik temp paliwa do nowego filterka

Czyli mówiąc po polsku mam nowy filtr zakręcić od dołu zakrętką od starego filtra?
A czy TDI może się sam ZAPOWIETRZYĆ? Jeśli tak - to od czego?

O szczegółach pogadamy w Tesco

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 13:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Cytuj:
Należy przełożyć sobie czujnik temp paliwa do nowego filterka

Czyli mówiąc po polsku mam nowy filtr zakręcić od dołu zakrętką od starego filtra?


Dokładnie tak. Sam się zdziwiłem jak zmieniałem filterek w moim traktorze :D

cygaro-avant napisał(a):
A czy TDI może się sam ZAPOWIETRZYĆ? Jeśli tak - to od czego?


Sam się napewno nie zapowietrzy. Być może masz nieszczelność na wężach paliwowych.
Niemniej po założeniu nowego filtra napewno się cały układ zapowietrza i wtedy lepiej mieć mocne AQ , bo trzeba z minutę pokręcić zanim zagada. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2005 17:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 00:30:59
Posty: 190
Lokalizacja: kraina medalików
Jeśli to było zapowietrzenie to miałeś szczęście.
Ja 2 lata temu miałem B4 avant 1,9 tdi i nie miałem tego szczęścia, trochę szarpała ale tylko w czasie jazdy, na rozgrzanym silniku minimalnie wachały się jej obroty (niekiedy) i co się okazało: walnął elektroniczny system regulacji wydatku pompy, impreza kosztowała mnie 2000 tys złotych bo musiałem wrzucić nową pompę.

_________________
Kiedyś:
długo by pisać

Teraz:
małe i zwinne A3 1,9TDI (AHF) 110KM
i parę innych jeżdzidełek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2005 15:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Gdzieś w sieci przed chwilą przeczytałem (na jakiejeś stronie niemieckiej), że diesle TDI zapowietrzają się, bo "ciągną" powietrze, jeśli mają zapchane odpowietrzenie baku paliwa. Jak to sprawdzić :?:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: