.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 06:53:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moi drodzy,


- podciśnienie w tym aucie jest OK [inaczej nie byłoby poprawnego doładowania];
- EGR jest zaślepiony fizycznie [gdyby umarł AGR, to byłby błąd, a poza tym - EGR jest w permanentnej pozycji OFF... a uszkodzony zawór cechuje się stanem pośrednim EGR'u];
- turbina powinna być sztywna osiowo i wzdłużnie; powinna być cicha;
- spadek ciśnienia w AFB/AKN występuje przy 3000 rpm, gdyż w okolicach 2800 rpm powinien być lekki ob - u Ciebie go nie ma;
- jeżdzisz na oleju, którego nikt z nas by nie wlał do tego silnika.

po pierwsze: EGR;
po drugie: olej;
po trzecie: turbina.


w tej kolejności przywróć auto do normalnego stanu. jeżeli turbo jest dobre, to wykonaniu kroków 1 i 2 objawy znikną.


:517:


[+]
zaślepiony EGR może wpływać negatywnie na dynamikę gazów w silniku i, tym samym, na pracę turbiny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:13:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
U mnie jest różnica miedzy ON i OFF tylko 102 mbar - w 011 BS ??
Jak za mała różnica to co ?? może być ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
meszrum napisał(a):
moi drodzy,


- podciśnienie w tym aucie jest OK [inaczej nie byłoby poprawnego doładowania];
- EGR jest zaślepiony fizycznie [gdyby umarł AGR, to byłby błąd, a poza tym - EGR jest w permanentnej pozycji OFF... a uszkodzony zawór cechuje się stanem pośrednim EGR'u];
- turbina powinna być sztywna osiowo i wzdłużnie; powinna być cicha;
- spadek ciśnienia w AFB/AKN występuje przy 3000 rpm, gdyż w okolicach 2800 rpm powinien być lekki ob - u Ciebie go nie ma;
- jeżdzisz na oleju, którego nikt z nas by nie wlał do tego silnika.

po pierwsze: EGR;
po drugie: olej;
po trzecie: turbina.


w tej kolejności przywróć auto do normalnego stanu. jeżeli turbo jest dobre, to wykonaniu kroków 1 i 2 objawy znikną.


:517:


[+]
zaślepiony EGR może wpływać negatywnie na dynamikę gazów w silniku i, tym samym, na pracę turbiny.


Rozumiem - postaram sie jak najszybciej posprawdzać / przywrócić stan dobry
Step by step
TEn piep... ny EGR musiał sie zatrzeć po tym czyszczeniu w pozycji zamknięty
Na dziś chyba dość Was wymęczyłem - dziekuje za pomoc i zaangażowanie
Jutro posprawdzam co sie da i sie odezwę - dobrej nocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2007 22:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR nie jest zatarty, moim zdaniem.
jest wyraźnie zaślepiony. zatarcie w pozycji skrajnej jest, niemalże, niespotykane.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 16:35:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie,
kierownice VTG przycinają się zazwyczaj w skrajnym położeniu, zazwyczaj na ciśnieniu maksymalnym...
Myślisz, że EGR-owi by się to nie mogło zdarzyć ?

Chociaż przychylam się do zdania, że EGR jest zaślepiony (np. na przewodzie podciśnieniowym)

madein napisał(a):
U mnie jest różnica miedzy ON i OFF tylko 102 mbar - w 011 BS ??
Jak za mała różnica to co ?? może być ??


U mnie też jest 102 mbar różnicy... To normalne

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 16:48:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Madein, sprawdź jeszcze jak się porusza sztanga w pozycjach kierownice VTG zamkniete i otwarte.
Ruch powinien byc jednostajny i miarowy, bez przycięć...
Pod żadnym pozorem nie reguluj sam długości sztangi, ani nie przestawiaj ogranicznika :!!: :!!: :!!:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 17:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Meszrumie,
kierownice VTG przycinają się zazwyczaj w skrajnym położeniu, zazwyczaj na ciśnieniu maksymalnym...
Myślisz, że EGR-owi by się to nie mogło zdarzyć ?


Carl,

turbina jest jak serce,
EGR jest jak śmietnik [jelito :): ?]...


nie wiem, czy może się zaciąć samemu w skrajnym położeniu.
ktoś/coś zewnętrznego może to spowodować, ale sam z siebie... [?]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 17:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
WItam panowie
JEsteście wielcy !!!
Z EGR-me jest cos nie tak - dziekuje za diagnoze, ale nie jest zaślepiony -> wytwarzałem ciśnienie, raczej podciśnienie na rurce -> kontorla w 003 i co ??!! Wartości przepływu sie zmieniają od ok 460 mb gdy nic nie robiłem do 150 jak ssałem :diabel:
Bliższa diagnoza, wyciągnąłem zawór na zewnątrz, jak zatkałem palcem krócieć wolny ( tzn nie ten od pompy bo ten jest cienki) to samochód wyraźnie sie wyciszał na wolnych i zniakało to dziwne huczenie, świstanie
CHyba jesteśmy blisko, ide sprawdzić połączenia czy są prawidłowe.
PS dzieki za ciagłą pomoc i zainteresowanie :P
Może w Krakowie / Wrocławiu jakieś piwo spijemy ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 18:01:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zatem bardzo dokładnie sprawdź połączenia podciśnienia zgodnie ze schematem Carl'a. zdejmij wężyki i załóż ponownie [poprawnie].
prawdopodobne, że podłączono je niepoprawnie.


[+]
w przyszłym tygodniu będę we Wrocławiu na Konferencji Kardiologicznej...
[tak, tak - Wódz zaskakuje...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 18:35:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Wow !!!
To dlatego jesteś taki dobry w analizie ... w końcu silnik = serce samochod :P Cholerka next week jestem w Pradze przez cały tydzień, szkoda że sie nie zgrało - może next konferencja w Wrocław / Kraków
Pytanie: czy ten zawór mógł sie naprawić sam ?? Podłączyłe węże spowrotem tak jak na schemecie, ale chyba tak było no i wydaje mi się że pracuje - ale na ile i czy dobrze to dopiero jutro - kabelek został u kumpla w samochodzie. :/
Aha i jeszcze jedno - na wyjściu z zaworu tam gdzie jest wąż do ciśniena atmos. do filtra - też ssie ??!! podaje podciśnienie na ten cienki a ssie w obu -> coś chyba nie tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 19:07:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej, kardiolodzy... :)
Nie oglądaliście meczu... ? :/
Nie rozmawiam z Wami bo brak w Was patriotyzmu... ;)

...nie bardzo rozumiem o który wężyk chodzi...

meszrum napisał(a):
zgodnie ze schematem Carl'a


To Twój schemat, prezesie... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 20:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Obrazek

Mam nadziej ze bedzie widać - chodzi mi o ten zaznaczony. W nim nie powinno być podciśnienia DO zaworu. CHyba ?? czy to znaczy że zawór puszcza i jest uszkodzony ??

Szanowny Carl'u
Praca sztangi jest ok - porusza sie płynnie bez blokowania - ładne zdjęcie (obrazujące ) wizualizacja to podstawa, tak mówi mój sensei :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: