.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 06:51:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4 2.0 abt] pompa wodna
PostNapisane: 12.wrz.2007 21:44:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Witam

Ostatnio chyba mnie spotkała tą wątpliwa przyjemność wymiany pompy n Zauważyłem, że spod pompy kapie mi płyn chłodniczy sprawdziłem wszystkie połączenia są ok podejrzenie pada na pompę. Napiszcie mi jak wygląda sprawa wymiany pompy w B4 ABT jakie są tam niuanse na które trzeba zwracać uwagę przy wymianie a może lepiej jest oddać to do porządnego mechaniora? I najwazniejsze poniewaz az tak duzo jeszcze nie wycieka a nie mam czasu na zrobienie czy można z tym jeszcze trochę jeździć?

POZDRAWIAM

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 22:57:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2007 20:14:10
Posty: 122
Lokalizacja: Mysłowice, miasto sexu i biznesu
Tragedii niema tyle że pompa występuje w dwóch wersjach albo sama pompa albo pompa razem z tą tylną obudową monowaną do bloku, jeśli o mnie chodzi polecałbym tą drugą opcje, jest odrobine droższa ale zyskasz na czasie i nie zaleje cie krew przy ukręcaniu się śrubek. Co do jazdy z wyciekiem jeśli jest minimalny to luz byle poziom płynu sie zgadzał ale nigdy niewiesz kiedy rozcieknie się na amen a wymiana znowu nie jest aż tak czasochłonna.
Pozdrawiam!!

_________________
B3 1990 1.8 (1999-2001)
A3 1996 1.8 20V (2005-2006)
TT 1999 1.8 T (2007-2008)
B4 CABRIO 1999 1.8 20V (2010-2010)
A3 2004 1.9TDI 2011 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 10:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Dzięki za odpowiedź :) Dużo dobrego słyszałem na temat pomp marki SKF i chyba taką kupię. Co do samodzielnej wymiany, czytałem w książce Korpa, że śruby osłony łożyska trzeba dokręcać z odpowiednim momentem 10Nm a śruby mocujące kolo pasowe 20Nm i nie wiem czy to jest niezbędne,no i z tego co patrzyłem chyba tez trzeba będzie odkręcić dolną cześć osłony paska rozrządu a nie wygląda jak by sie dała zdjąć bezproblemowo.


POZDRAWIAM

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 16:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2007 20:14:10
Posty: 122
Lokalizacja: Mysłowice, miasto sexu i biznesu
Pompa faktycznie jest przykręcona jedną śrubką m6 do dolnej obudowy rozrządu ale akurat ta po odkręseniu nakrętki jest ruchoma więc bez problemu ją wysuniesz, niema potrzeby odkręcać osłony. Pompa SKF, HEPU, czy też RUVILLE wszystkie produkty akurat niemieckie. Śruby wystarczy dokręcić z czuciem i będzie OK. Dasz rade!!

_________________
B3 1990 1.8 (1999-2001)
A3 1996 1.8 20V (2005-2006)
TT 1999 1.8 T (2007-2008)
B4 CABRIO 1999 1.8 20V (2010-2010)
A3 2004 1.9TDI 2011 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2007 17:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Ok Dzięki za porady :peace: W ten weekend spróbuje coś z tym zrobić /Pozdrawiam!

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: