.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 23:22:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b3] Podświetlenie zegarów - problem
PostNapisane: 16.wrz.2007 10:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Witam!

Szukałem na forum, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. A więc: po tym, jak mechanicy wymienili nagrzewnicę, musiało się gdzieś zacząc robic zwarcie. Chodzi o to, że np. po zlutowaniu ściezki podświetlenie działa jakiś czas (np 1 dzień),a a potem znowu pali się ściezka albo bezpiecznik. Nie ma zwarcia w schowku, zegarach, ani w panelu do sterowania nawiewem. Gdzie szukać przyczyny?

Dzięki za pomoc
pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 15:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Jakies pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 22:05:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Brzmi to troszeczke niewiarygodnie, ale jeden taki podlaczyl " - "(minus) radia na " - " oswietlenia pokretel dmuchawy :/ Jak radyjka nie bylo, to wsio swiecilo, a po wlozeniu radia szlag trafial oswietlenie......

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 06:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2004 13:03:58
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
Witam . Miałem podobny przypadek w swoim audi , jeździłęm ponad rok bez podswietlenia zegarów, w końcu zaprowadziłem do znajomego kolegi elektryka. Polutował ścieżkę w zegarach , po podłączeniu zegarów ścieżka znowu spalona. Co okazało się , zegary dotykały kolumny kierowniczej i robiło sie zwarcie. Sprawdz może u Ciebie jest podobnie.

_________________
Audi 80 B3 2.0E silnik 3A +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 13:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Ok dzięki za podopwiedzi, sprawdzę i dam info co z tego wyszło.
pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 22:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Odizolowałem kolumnę kierownicy od zegarów, na razie podświetlenie działa, zobaczymy jak długo ;]

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 15:39:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Niestety podświetlenie znowu padło - bezpiecznik. I to właściwie pierwsza jazda po odizolowaniu zegarów od kolumny kier., czyli tam zwarcia nie było. Macie jeszcze jakieś pomysły?

pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 13:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
a nie sprawdzałeś w okolicy nagrzewnicy ( wiem że trudno) czy przypadkiem mechesi nie "przycieli "gdzieś kabli albo nie obdarła się izolacja. Usterka wygląda na mechaniczną zwłaszcza jeśli wziąść pod uwagę czas jej powstania.
Postaraj się odsunąć kable od nagrzewnicy - tam widziałbym źródło problemu.
Jeśli nie pomoże to obawiam się że będzie trzeba zdjąć deskę rozdzielczą i sprawdzać wszystkie kable pod tablicą.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 13:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Odkręciłem schowek w celu wymiany wentylatora nagrzewnicy, bo komutator sie wytarł, przy okazji wyjąłem panel środkowy (ten z radiem i regulacja nawiewu), odkęciłem również zegary i szukałem przyczyny - niestety nie znalazłem niczego co mogło by wzbudzić moje podejrzenia. Czyli niestety trzeba będzie cały kokpit wyjąć? xD
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 07:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
obawiam się że tak. Jest to niestety cięzka zabawa, przymierzam się do tej operacji ( autko nie grzeje ) ale nie mogę się zebrać i zwyczajnie trochę się boję że rozgrzebię i stanę gdzieś w połowie roboty...

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 14:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Kokpitu jeszcze nie odkręcałem, w związku z tym mam pytanie czy to może jeszcze być powód niedokładnie podłączonej jakieść kostki czy kabli?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2007 10:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
moim zdaniem to raczej przycięcie kabla
błąd w podłączeniu natychmiast robiłby zwarcie , natomiast takie przypadkowe palenie bezpiecznika kojarzy mi się z "nagim" przewodem, który w trakcie jazdy gdzieś się obija i zwiera obwód.
Ale mogę się mylić - elektrykiem nie jestem

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 12:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2007 17:21:22
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Przypomniało mi się że mechanicy spawali też klapę bagażnika koło zawiasów, i czy może być że tam gdzieś narobili bałagan, bo podświetlenie tablicy z tyłu jest połączone z podświetleniem zegarów?

pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 02:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 03:09:53
Posty: 14
Lokalizacja: Chorzów
tak to jest na jednym bezpieczniku i jeśli grzebali przy klapie to wg. mnie na 99% to jest przyczyna tzn przewody do świateł wstecznych, podświetlania tablicy rozdzielczej idą przy przy zawiasie do klapy bagażnika i w miejscu jego zaginania się przy zamykaniu/otwieraniu bagażnika poprostu się łamią i może robić się zwarcie. Miałem to samo, mi paliło bezpiecznik za każdym razem gdy włączałem wsteczny bieg. Zrobiłem i miałem spokój do zeszłego tygodnia stąd moje pytanie: czy kupię gdzieś wiążkę tych przewodów czy muszę sztukować ??? Wolę to sam zrobić bo podobno elektrycy nieźle kroją za tą pierdołę:)

_________________
Audi 80 B3 1,6TD+intercooler 91'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kabelki
PostNapisane: 15.lis.2007 22:17:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
Witam!!!
To jest wlasnie wada w audi!!!
Wiazka w bagazniku przewaznie peka lub przecina!!Mialem to samo w swojej!Mozna to samemu naprawic,tam sa rozne kolory kabelkow,wiec sie niepomylisz!Wystarczy kawalek lutownicy,koszulki termokurczliwej i nowego pancerza!Zabawy na 10min a spkuj na jakis czas!!hehe
Pozdrawiam!!

_________________
Audi80 B3 1.8+LPG 90r (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron