.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 15:35:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 16:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Roger_35 napisał(a):
meszrum napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
Panowie,

Nawet jeśli jest minusowa temperatura to przy włączonej klimie (przełącznik auto włączony) działa odparowywanie szyb. Tak jest skonstruowana każda automatyczna klimatyzacja, więc szyby parują dlatego, że jest uszkodzona (lub z innego powodu), temperatura zewnętrzna nie ma w tym przypadku nic do rzeczy.



dlaczego zatem, wg literatury Audi AG, Abschaltbedingungen dla sprężarki klimatyzacji to -2*C, huh?


Dlaczego zatem po odpaleniu auta na mrozie lub podczas deszczu pojawia się para na szybach a po odpaleniu klimy znika w ciągu 5 sekund (nie napisałem nic o włączonej sprężarce, a działaniu klimy z pozycji kierowcy - przycisk auto on)?

Nawet w instrukcji jest napisane, że przy włączonym przycisku auto działa odparowywanie...



Roger,

w mojej instrukcji jest napisane, że poniżej 5*C działa tzw. Zusatzheizung...
...i na pewno nie służy odparowywaniu [choć może, pośrednio, pełnić taką funckję].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 19:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:38:32
Posty: 33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Panowie , dziękuję za odpowiedzi , ale nie o to chodzi , klima jest jak zbawienie w czasie parowania szyb i nie chodzi tu o parowanie z powodu zatkanego filtra przeciwpyłkowego i uszkodzonej nagrzewnicy , ale o zwykłe parowanie przy włączonym 'obiegu zamkniętym' .

W każdym samochodzie z manualną klimą można ją załączyć kiedy sie chce ( nawet przy -30 i jakoś nic sie nie psuje .

Chodzi mi o to czy można wypiąć jakiś czujnik temperatury zwewnętrznej , podający tą temperaturę na panel klimatronica , żeby można było cieszyć się nie parującymi szybami w zimie i tyle !

Pozdrawim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 20:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
piwkooo napisał(a):
Panowie , dziękuję za odpowiedzi , ale nie o to chodzi , klima jest jak zbawienie w czasie parowania szyb i nie chodzi tu o parowanie z powodu zatkanego filtra przeciwpyłkowego i uszkodzonej nagrzewnicy , ale o zwykłe parowanie przy włączonym 'obiegu zamkniętym' .



Mam dla Ciebie radę ;) Nikt normalny nie jeździ non-stop z klimą ustawioną na obieg zamknięty. Zainwestuj w dobry filtr węglowy i nie będziesz czuł smrodów. Ja nie czuję bynajmniej. Powodzenia.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 20:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
piwkooo napisał(a):
W każdym samochodzie z manualną klimą można ją załączyć kiedy sie chce ( nawet przy -30 i jakoś nic sie nie psuje .


Bo nie pracuje !

piwkooo napisał(a):
Chodzi mi o to czy można wypiąć jakiś czujnik temperatury zwewnętrznej , podający tą temperaturę na panel klimatronica , żeby można było cieszyć się nie parującymi szybami w zimie i tyle !


Zdaje się, że uważasz odcięcie pracy sprężarki poniżej pewnej temperatury za złośliwość kontruktorów ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 22:14:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Kolego - użyj szukajki - pisałem kiedyś tutorial o klimatyzacji... Żadna klima nie będzie działała poniżej zera... Koniec i kropka. Jak chcesz to dobierz odpowiedni rezystor w miejsce czujnika temperatury i rozwal swój układ!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 22:42:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
piwkooo napisał(a):
Panowie , dziękuję za odpowiedzi , ale nie o to chodzi , klima jest jak zbawienie w czasie parowania szyb i nie chodzi tu o parowanie z powodu zatkanego filtra przeciwpyłkowego i uszkodzonej nagrzewnicy , ale o zwykłe parowanie przy włączonym 'obiegu zamkniętym' .

W każdym samochodzie z manualną klimą można ją załączyć kiedy sie chce ( nawet przy -30 i jakoś nic sie nie psuje .

Chodzi mi o to czy można wypiąć jakiś czujnik temperatury zwewnętrznej , podający tą temperaturę na panel klimatronica , żeby można było cieszyć się nie parującymi szybami w zimie i tyle !

Pozdrawim


żebyś się z...ał to żadna klima nie pomoże jeśli jeździsz na obiegu zamkniętym!
ubierz się w "reklamówkę" i zobaczysz ile z człeka pary ulatuje (o oddychaniu nie wspomnę)
rada jest jedna auto zrobione gore-tex z wentylacją pod pachami :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 16:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
ando1414 napisał(a):
piwkooo napisał(a):
Panowie , dziękuję za odpowiedzi , ale nie o to chodzi , klima jest jak zbawienie w czasie parowania szyb i nie chodzi tu o parowanie z powodu zatkanego filtra przeciwpyłkowego i uszkodzonej nagrzewnicy , ale o zwykłe parowanie przy włączonym 'obiegu zamkniętym' .

W każdym samochodzie z manualną klimą można ją załączyć kiedy sie chce ( nawet przy -30 i jakoś nic sie nie psuje .

Chodzi mi o to czy można wypiąć jakiś czujnik temperatury zwewnętrznej , podający tą temperaturę na panel klimatronica , żeby można było cieszyć się nie parującymi szybami w zimie i tyle !

Pozdrawim


żebyś się z...ał to żadna klima nie pomoże jeśli jeździsz na obiegu zamkniętym!
ubierz się w "reklamówkę" i zobaczysz ile z człeka pary ulatuje (o oddychaniu nie wspomnę)
rada jest jedna auto zrobione gore-tex z wentylacją pod pachami :peace:


Dokładnie jak powyżej, przy zamkniętym obiegu zawsze będą parowały szyby, nie ma siły, różnica temperatur i Twoja wilgoć robią swoje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 21:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2005 19:40:14
Posty: 51
Lokalizacja: Upper Silesia
Że tak pozwolę sobie odświeżyć temat... mnie parują strasznie szyby do tego stopnia że dziś wieczorkiem jak wsiadałem do samochodu to msiałem szron zdrapywać wewnatrz samochodu ! "klime" sobie włączam w czasie jazdy żeby sie ogrzać i nigdy nie mam obiegu zamkniętego... macie jakąś radę na to ?

Dla śicłości :) A4 Avant B5 1,9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 22:14:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zibolek napisał(a):
Że tak pozwolę sobie odświeżyć temat... mnie parują strasznie szyby do tego stopnia że dziś wieczorkiem jak wsiadałem do samochodu to msiałem szron zdrapywać wewnatrz samochodu ! "klime" sobie włączam w czasie jazdy żeby sie ogrzać i nigdy nie mam obiegu zamkniętego... macie jakąś radę na to ?

Dla śicłości :) A4 Avant B5 1,9TDI

zanim zamkniesz samochod otworz drzwi po obu stronach, aby go dokladnie przewietrzyc - usunac nagromadzona w powietrzu wilgoc - wracajac po kilku godzinach do auta nie bedziesz musial skrobac szyb od srodka :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 22:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2005 19:40:14
Posty: 51
Lokalizacja: Upper Silesia
w sumie to juz tak próbowałem... nawet jak dojeżdżam pod dom to otwieram przednie szyby i jade elegancko się wietrząc że mi zimno jak cholera... :) ale za bardzo nie pomogło... spróbuje jeszcze raz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 10:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
zróbcie podstawowy przegląd typu filtry , czy gdzieś coś nie cieknie od góry czy od podłogi :diabel: itd itp.
Jak napisał Ando1414, ubierz się w reklamówkę. Nie ma rady. Obieg zamknąć to można na chwilę jak się dojeżdża to Ikarusa ale nie jeździć non stop.

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 11:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2005 19:40:14
Posty: 51
Lokalizacja: Upper Silesia
Właśnie wymieniłem filtr kabinowy... ten który wyciągnąłem był masakryczne zapaskudzony... dodatkowo wokoło filtra pełno zgniłych liści... szczerze mówiąc się niespodziewaniem bo wymieniałem go we wrześniu... dodatkowo przewietrzyłem samochód jak tylko mogłem przez jakąś dobrą godzinkę no i oczywiście usunąłem szron po wewnętrznej stronie szyb... ciekawe czy to coś pomoże.
Swoją drogą wydawało mi się że ciutke mokro było pod dywanikiem pasażera ale mogło to być z naniesionego śniegu bo jak patrzyłem pod kokpit od storny pasażera to niczym słodkim mi tam nie pachnie ani nic nie kapie - ufam że nagrzewnica będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 18:30:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Pewnie masz przypchany odpływ skroplin klimy i masz mokro właśnie w nogach pasażera. Wietrzenie to tylko naprawianie skutków a nie przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 20:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2005 19:40:14
Posty: 51
Lokalizacja: Upper Silesia
wymienilem filtr kabinowy i parowanie jak ręką odjął. co do wilgoci pod nogami pasażera to wszytko wyłożyłem tam workiem foliowym i jak żeczywiście będzie tam wigoć to na pewno ją zobacze

_________________
A4 Avant, 1,9TDI AFN - Automat, 1996r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL]Klimatronic poniżej 5 stopni C , parujące szyby w z
PostNapisane: 09.sty.2009 21:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
piwkooo napisał(a):
Witam

Mam następujące pytanie , czy można jakoś oszukać klimatronica , żeby w niskich temperaturach załączała się klimatyzacja ?

Chodzi mi o to że parują szyby i bardzo mnie to wkurza , a klimna nie załącza się poniżej 5 stopni , dodam że lubie jeździć z zmkniętym obiegiem , bo nie lubie wąchać tych wszyskich smrodów z autobusów albo żuków i 20 letnich benzyniaków !

Bardzo dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

Szyby parują bardziej bo masz obieg zamknięty!
Słyszałem że niektórzy myją szyby szamponem normalnym lub wkładają takie opakowania do pochłaniania wilgoci (kulki w worku papierowym) co nieraz jest z elektroniką w pudełku by szyby nie parowały
Nie wiem czy to prawda niesprawdzałem

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: