.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.cze.2025 20:21:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: napiecie w a6 99r.
PostNapisane: 03.lis.2007 12:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Witam! ostatnio się zaniepokoiłem ponieważ kontrolka obok licznika od napięcia zaczęła pokazywać napięcie ok 13V. Czasem przeskoczy na 12V i po pewnym czasie znowu się zwiększa do 13V. Co jest tego powodem? jak to naprawić? czy lepiej odrazu jechać do elektryka? pozdrawiam michal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 16:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2005 07:20:15
Posty: 457
mi ostatnio elektryk powiedzial ze prawidlowe ladowanie to 13,5 - 14,5
u mnie strzalka stoi na 14V

_________________
pozdrawiam
Artur
A4 & Golf V
GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 09:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
mnie zdziwiło takie napięcie. Wydawało mi się że musi być 12V :/ dodam ze to a6 2.5TDI quattro avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 14:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Napięcie ładowania zawsze jest wyższe od napięcia znamionowego akumulatora. Na zgaszonym silniku napięcie powinno być 12-12,5V, przy uruchomionym silniku 13,5-14V oczywiście dużo zależy od obciążenia układu.
U Ciebie jest wszystko ok. Możesz zacząć się martwić jak po uruchomieniu napięcie wzrośnie powyżej 14,5V lub spadnie poniżej 12,5V.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 21:30:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ale to i tak mało - ja jak zapodam grzanie foteli na max, włacze ogrzewanie tylnej szyby, światła i nadmuch na "AUTO" to stoi delikatnie poniżej 14V - 13V to imho mało i może (ale nie musi) świadczyć o kończącym się alternatorze!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 14:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 09:37:20
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam na biegu jałowym około 14V, natomiast po załączeniu się drugiego biegu wentylatora chłodnicy na włączonych światłach napięcie spada do 12V, aż światła przygasają. Alternator był robiony,regulator,uzwojenia,łożyska. Czy wentylatory chłodnicy mogą mieć za duży pobór prądu? Dodam że jak kupiłem auto to musiałem wymienić uzwojenie alternatora bo było przypalone. Przypuszczałem że spalenie alternatora było spowodowane umyciem silnika ale teraz zaczynam się zastanawiać czy to nie wina wentylatorów chłodnicy.Obawiam się że znowu się alternator zjara. Co powinienem sprawdzić? Prąd płynący przez wentylatory? Jeśli tak to jaki powinien być maksymalny?

_________________
A6 AVANT 2.0 ACE IGS
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 09:20:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
c5 99` 2.5tdi orginalne aku.
Napiecie 10s. po odpaleniu 12v po tych 10s.(albo przegazowaniu) wchodzi na 14v i juz nigdy nie spada w czasie jazdy chocbym nie wiem co włączył w aucie i jak go obciążył el.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 09:25:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
no to umnie po wlaczeniu silnika jest 12 po chwili jest 13 i ani drgnie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 09:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 19:44:13
Posty: 117
Lokalizacja: Krak
Ale jak go obciążysz el. np. nie wiem bawisz sie el. szybami wlączysz podgrzewanie tylniej szyby + światła dł. + halogeny to z 13v spada ? Czy dalej stoji na 13? bo to nie jest jakis zly prąd....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 12:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
loco87 napisał(a):
c5 99` 2.5tdi orginalne aku.
Napiecie 10s. po odpaleniu 12v po tych 10s.(albo przegazowaniu) wchodzi na 14v i juz nigdy nie spada w czasie jazdy chocbym nie wiem co włączył w aucie i jak go obciążył el.


u mnie tez nigdy nie spadlo ponizej 14V :peace:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: