.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lip.2025 18:43:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/b4] rezystor dmuchawy
PostNapisane: 21.lip.2007 07:38:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Witam wszystkich.

mam 3-4 bieg dmuchawy a 1-2 brak

problem polega na przepalaniu sie rezystora dmuchawy w czasie 10 min.

co wymienie rezystor przepala sie. :zly:

autko jest z klima
:D

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 08:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Albo kupujesz jakies badziewne te rezystory, albo co bardziej prawdopodobne silnik nadaje sie do wymiany. Pewnie juz zacieraja sie lozyska i przez to ma duzo wieksze opory i pobiera o wiele wiekszy prad niz powinien. Przez to rezystory nie wytrzymuja i sie przegrzewaja i przepalaja. Sprobuj podmienic silnik wentylatora a przynajmniej sprawdz czy wirnik chodzi luzno czy z oporem. Jesli to wina silnika to lepiej to zrob, bo niedlugo izolacja na kablach sie bedzie topic a jak sie przetopi ...

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 14:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Witam ponownie.

Silnik dmuchawy dzisiaj sprawdzalem u elektryka i wszystko jest OK dziala poprawnie.

Wiec co moze byc przyczyna przepalania opornicy dmuchawy?

Dziekuje za nowe pomysły.

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 06:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Rezystor moze sie spalic tylko jak plynie przez niego za duzy prad. Wiec skoro silnik jest OK i nie pobiera zbyt duzego pradu, to pozostaje zle dobrany rezystor. Albo jest jakis badziewiasty, albo nie do tego modelu wiatraka - i przez to slabszy. Jestes pewien ze jest on zamontowany tam gdzie powinien i tak jak powinien byc?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: poważny problem z dmuchawą
PostNapisane: 05.sty.2008 07:40:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
nie wiem co się stało ale nagle straciłem 1,2,3 bieg dmuchawy. Dobrałem się wczoraj do skrzyneczki na wentylatorze jest tam coś w stylu opornika, wygląda na dobre, silniczek kręci się bez bez zastrzeżeń. Był już problem z 2 biegiem ale pomogło czyszczenie styków przełącznika - teraz już nie pomaga.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 17:29:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Jeśli nie działa 1,2 i 3 bieg to wina nie leży po stronie rezystora tylko tego małego termika, który jest dołożony obok rezystora. To taka mała srebrzysta część z kolorowym paskiem, stożkowata z jednej strony.
Utnij mu nózki tak aby pozostałe druty były jak najdłuższe i połącz je za pomocą czegoś co będzie odporne na temperaturę, ja stosowałem taką skręcaną złaczkę jak są w kostkach do żyrandoli. I biegi nawiewy powróciły.
Koszt 0 zł. To na pewno to często to gówienko padało w B3 i B4.
Skuteczność 100%. Jeśli to nie zadziała to tylko przełączniki.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 08:35:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
a czy takie obejście nie spowoduje innych uszkodzeń - przecież ten element za coś odpowiadał - faktycznie sprawdziłem i prąd przez to nie płynie - czy jak skręcę to kostką nic się nie stanie z np. silnikiem?????

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 10:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Nic się nie stanie. To jest zabezpieczenie termiczne, które było nienajlepiej dobrane i często padało. Wywal to. Dużo osób jeździ bez tego i się nic nie dzieje. Jakiś czas temu w starym aucie też to wypieprzyłem i było OK.
Ewentualnie jak się boisz to poszukaj takiej części zamiennej w jednym z serwisów oferujących części elektroniczne. np. www.tme.pl

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 10:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
najchętniej bym wymienił na nowe, natomiast żeby kupić trzeba wiedzieć jaki sybmbol ma urządzenie a ja na swoim mam tylko paski kolorowe i żadnych opisów (paski to też raczej domyślnie bo mocno starte i normalnie starość)....
zapytam elekryka może podpowie co kupić a jak nie to wlutuję kawałek miedzi...

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 11:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Zanim zaczniesz lutować i rozpytywać to zewrzyj ten termik i sprawdź czy będą biegi 1-3 chodziły

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 13:39:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
sprawdzałem miernikiem ( takim co piszczy) i opornik ten nie przewodzi prądu - nie piszczy ( miernik ustawiony miałem na "dioda")
jak jeszcze mogę sprawdzić, początkowo chciałem zrobić tzw. obejście drutem ale zrezygnowałem w obawie żeby czegoś nie zepsuć.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 21:42:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
aawol napisał(a):
sprawdzałem miernikiem ( takim co piszczy) i opornik ten nie przewodzi prądu - nie piszczy ( miernik ustawiony miałem na "dioda")
jak jeszcze mogę sprawdzić, początkowo chciałem zrobić tzw. obejście drutem ale zrezygnowałem w obawie żeby czegoś nie zepsuć.

Ręce opadają. :(
Czy dioda to rezystor?
Trzeba było na omomierz przestawić i tak badać ten opornik.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 08:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
no cóż dałem sobie spokój z rezystorem, pojechałem do elektryka i za całe 10 zł dostałem nowy opornik wraz z wlutowaniem i montażem. elektryk stwierdził że równie dobrze mogłem sobie wlutować kawałek kabla i pewnie ma rację. jak na razie mam nowy opornik, a co do umiejętności i wiedzy z zakresu elektroniki to nie posiadam takowych ale uczę się i zbieram doświadczenia.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 10:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Więc i tak wyszło na moje. Jakbyś mnie posłuchał to miałbyś kaskę w kieszeni.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 11:00:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:01:54
Posty: 142
Lokalizacja: Skierniewice
ten tak zwany "opornik" to bezpiecznik (fuss) termiczny (na obudowie jest napisana temperatura, podobne są np. w żelazkach, transformatorach itp.), zabezpiecza obudowę wentylatora przed stopieniem (w skrajnych przypadkach zapłonem) w przypadku zbyt wysokiej temperatury umieszczonego obok rezystora. Taki przypadek występuje w momencie braku lub słabym przepływie powietrza (zapchany układ nawiewu, filtr pyłkowy, zamknięte wszystkie drogi wylotowe) a dużym poborze prądu wentylatora, bądź w skutek jego uszkodzenia (np. zacieranie łożysk silnika, częściowe zwarcie zwojów).

Zastąpić go można przewodem np. srebrzanką jak każdy bezpiecznik, oczywiście na własne ryzyko.

_________________
A6 C5 AJL
VW T4
Skoda Octavia 1Z5 BXE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
następnym razem będę wiedział - na szczęście dyszka to nie dużo ale najważniejsze że doświadczenie pozostało

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:31:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
aawol napisał(a):
następnym razem będę wiedział - na szczęście dyszka to nie dużo ale najważniejsze że doświadczenie pozostało


No tak człowiek uczy się na błędach.
Tylko cała sztuka polaga na tym by uczyć się na błędach innych.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 20:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
witam i prosze o pomoc gdyż moja dmuchawa dziala tylko na 3 i 4 biegu.Przelacznik dobry, silnik także jedynie co stwierdziłem to uszkodzony jets rezystor(płytka) bo przełozyłem z drugiej mojej AUDI i dział ok.Czy da sie coś z tym zrobic>?????Prosze o pomoc!!!Z gory dziekuje.Czy mogło sie uszkodzic cos w tym zielonym elemencie????

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 22:00:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
jeszcze raz prosze was o pomoc

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 00:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
pawela122 napisał(a):
jeszcze raz prosze was o pomoc

Sam rozwiązałes swoj problem - wymien rezystor i po sprawie...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: