.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 01:31:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: do ilu bezpiecznie ztunowac b4 1.9tdi ?
PostNapisane: 07.mar.2005 15:52:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 14:22:57
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
zdecydowalem ze najdalej za pol roku nabede b4 1.9tdi avant. poniewaz lubie sobie nieco szybciej pojezdzic- chcial bym miec wiecej niz te 90km, jednak nie chcial bym przesadzac finansowo.chodzi mi rowniez o to zeby zwiekszona moc byla bezpieczna dla auta.martwie sie o np: sprzeglo,czy inne elementy przeniesienia napedu. mam wiec pytanie do szanownych uzytkownikow tego forum: do jakich wartosci zwiekszyliscie moment w waszych 1.9tdi i jakimi drogami ,kosztami to uzyskaliscie? ja myslalem nad wstawieniem nowego turbo(uzywane mozna dostac za okolo 500zl-1000) do tego wiekszy intercooler( ok 300zl) + montaze i inne drobne koszty to by dalo okoko 2500zl. mysle ze gdybym uzyskal ok 130-140km i moment 260-300 to bym byl w pelni usatysfakcjonowany. prosze o sugestie w tej sprawie.dodam ze intensywnie uzywalem opcji szukaj i nieznalalem nic procz stosowaniem czipow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 16:03:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zaczynasz troche od doopnej strony - wieksze IC i turbo ...
sprawdzony zestaw: wtryski od AFNa + program pod nie i zobaczysz czy ci wystarczy. zoptymalizowany taki zestaw urwie ci 5 sek do setki i elstycznosc o ktorej benzynki moga pomarzyc ;-)
bezpiecznie to trzeba obchodzic sie z kazdym autem wiec o trwalosc nie masz sie co martwic z moca rzedu 115 - 120 ps i momentem 270-300 Nm.
ps. lubie teksty typu - "dodam ze intensywnie uzywalem opcji szukaj i nieznalalem nic procz stosowaniem czipow" :):
zeby nie byc goloslowny polecam lekture i wnioski z watkow:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=1z+moc
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=1z+moc
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=1z+chip
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=1z+chip
i many more....

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 17:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cozmo - gratuluję zapału ale sądzę że po jakimś czasie sobie odpuścisz...

nie wiem który rocznik posiadasz ale ze zmianą turbawki może nie byc tak
prosto... (sterowanie nad lub podcisnieniem) i w ogóle wysterowanie
innej (wiekszej) turbawki + kłopoty z lagiem...
większy IC oznacza spore zamieszanie w wężach pod maską... kosztowne
oczywiście...

dobrze będzie jak zmienisz wtryski i czipka... chyba ze kupując autko
zostawiłeś sobie jakies 10k pln na drobne wydatki tuningowe albo tyle
planujesz wsadzić w to autko przez najbliższy rok :P

PS 1. przy 130-140 momentu będzie więcej....

PS 2. wpadnij na spocik na torwar...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 17:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 14:22:57
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
dzieki za linki,sporo mi wyjasnily, jedank po ich przeczytaniu pojawily sie nowe pytania: o co chodzi z tymi wtryskami AFN AAZ AHF AGR AHU , co oznaczaja te literki ? na przyspiesznie auta chcial bym wdac od 2000 do 4000 w zaleznosci ile bym mocy dostal za te pieniazki .milo by bylo gdyby auto zeszlo ponizej 10s do 100,ale czy jest to mozliwe za te pieniazki? co do szukania to nie znam jeszcze slownictwa , a hasla jakie wpisywalem nie prowadzily mnie dokladnie tam gdzie chcialem :| .


Ostatnio edytowano 07.mar.2005 18:00:15 przez cozmo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 17:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
te literki to kody silników... jesteś zieleńszy niz myslałem :P

będzie jak pisałem albo masz na to na prawde dużo kaski :diabel:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 18:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
za kwoty ktore deklarujesz to zejscie ponizej 10 s w tym silniku wydaje sie byc abstrakcyjne, za to jak wsadzisz czipka to bedzie calkiem fajna elastycznosc mialo :)

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 18:22:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
s2power napisał(a):
za kwoty ktore deklarujesz to zejscie ponizej 10 s w tym silniku wydaje sie byc abstrakcyjne, za to jak wsadzisz czipka to bedzie calkiem fajna elastycznosc mialo :)

wtryski afn'a + odpowiedni chip juz wystarczy by zejsc ponizej 10 sek do 100 km/h

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 18:23:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
s2power napisał(a):
za kwoty ktore deklarujesz to zejscie ponizej 10 s w tym silniku wydaje sie byc abstrakcyjne, za to jak wsadzisz czipka to bedzie calkiem fajna elastycznosc mialo :)


rogala b4ka robiła poniżej 10u na samych wtryskach AFN i programie :)
ja miałem najlepszy 10,3 (wyjściowa moc to 79PS)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 18:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
cozmo napisał(a):
dzieki za linki,sporo mi wyjasnily, jedank po ich przeczytaniu pojawily sie nowe pytania: o co chodzi z tymi wtryskami AFN AAZ AHF AGR AHU , co oznaczaja te literki ? na przyspiesznie auta chcial bym wdac od 2000 do 4000 w zaleznosci ile bym mocy dostal za te pieniazki .milo by bylo gdyby auto zeszlo ponizej 10s do 100,ale czy jest to mozliwe za te pieniazki? co do szukania to nie znam jeszcze slownictwa , a hasla jakie wpisywalem nie prowadzily mnie dokladnie tam gdzie chcialem :| .


:galy: stary chcesz ladowac 4 tys zł w starego klamota..... daj se spokoj z IC , zmiana turbo itd... chip i wtryski od AFN'a i to koniec dalej nie ma co kombinowac bo to za duze koszty i marny efekt ,poza tym 1Z to stara konstrukcja,jak kupisz niunie to nie bedzie miala 100 tys przebiegu tylko pewnie z 300 tys na karku a to juz troszke jest i nie ma co meczyc silniczka... dobry programik + wtryski to taka moja propozycja...
:peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 21:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 14:22:57
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
auto oczywiscie sprowadze z niemiec,mam kogos kto gada po niemiecku plynnie i kogos kto oceni stan faktyczny auta(niestety niespodzianki moga sie zawsze zdazyc). jesli wiezyc przebiegom na stornach z mobile.de to o silnik nie ma co sie martwic, bo ksztaltuja sie od 120000 km do ponad 300000 ,przy czym najwiecej jest kolo 200000. w zasadzie to juz nie wiem na co liczyc , przy zwiekszaniu mocy,bo widze ze zdania sa podzielone-rozumiem ze winika to z kilku rzeczy:stan silnika,rodzaj wtryskow(czy ich stan tez ,jesli uzywane?) oraz rodzaj chipu. jesli sie myle to prosze o poprawienie. z tego co wyczytalem to wtryski ok 700zl,a ile dobry chip? jesli tylko te dwa drobne zabiegi daly by efekt koncowy okolo 10s do setki to wchodze w to :) . a o turbinie zaczolem myslec nasamym poczatku bo znajomy w golfie wymienil turbawke i ze 130kilku zrobilo mu sie 200km i moment ponad 400. piersze co poszlo przy tej mocy to sprzeglo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 22:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
cozmo napisał(a):
auto oczywiscie sprowadze z niemiec,mam kogos kto gada po niemiecku plynnie i kogos kto oceni stan faktyczny auta(niestety niespodzianki moga sie zawsze zdazyc). jesli wiezyc przebiegom na stornach z mobile.de to o silnik nie ma co sie martwic, bo ksztaltuja sie od 120000 km do ponad 300000 ,przy czym najwiecej jest kolo 200000. w zasadzie to juz nie wiem na co liczyc , przy zwiekszaniu mocy,bo widze ze zdania sa podzielone-rozumiem ze winika to z kilku rzeczy:stan silnika,rodzaj wtryskow(czy ich stan tez ,jesli uzywane?) oraz rodzaj chipu. jesli sie myle to prosze o poprawienie. z tego co wyczytalem to wtryski ok 700zl,a ile dobry chip? jesli tylko te dwa drobne zabiegi daly by efekt koncowy okolo 10s do setki to wchodze w to :) . a o turbinie zaczolem myslec nasamym poczatku bo znajomy w golfie wymienil turbawke i ze 130kilku zrobilo mu sie 200km i moment ponad 400. piersze co poszlo przy tej mocy to sprzeglo.

jest jedna prosta odpowiedz :
chip zrobiony z glowa + wtryski od AFN'a i bedziesz mial jakies 10 z malym hakiem do setki... :D
tylko pamietaj ,przed modyfikacjami trzeba dokladnie sprawdzic motor ,czy sie fabryczne kuce gdzies nie rozbiegly.
P.S nie porownuj silnika PD ze starym kondonem 1Z.... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 22:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 14:22:57
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
sposob na uzyskanie przyrostow mocy jest inny ,ale efekt i koszty beda praktycznie te same wiec duze dzieki za podpowiedzi,gdyb ktos chcial cos jeszcze dodac to z checia poczytam. moze jakas ciekawostka w rodzaju najlepszego uzyskanego wyniku z tego silnika :?: :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 22:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
cozmo napisał(a):
sposob na uzyskanie przyrostow mocy jest inny ,ale efekt i koszty beda praktycznie te same wiec duze dzieki za podpowiedzi,gdyb ktos chcial cos jeszcze dodac to z checia poczytam. moze jakas ciekawostka w rodzaju najlepszego uzyskanego wyniku z tego silnika :?: :P

pogadaj z kolega Rogalem , jego ex-B4 1.9 TDI bylo calkiem szybkie... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 23:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jak do B4 dołożysz 4000zł to kupisz A4. A zdrowe A4 np. moje fabrycznie miało 119km... Zresztą za pół roku już nie będziesz mówił o B4 tylko co innego Ci się spodoba - wiem to z własnego doświadczenia. Mi się szybko gusta zmieniają :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 12:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 14:22:57
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Rogal napisał(a):
Jak do B4 dołożysz 4000zł to kupisz A4. A zdrowe A4 np. moje fabrycznie miało 119km... Zresztą za pół roku już nie będziesz mówił o B4 tylko co innego Ci się spodoba - wiem to z własnego doświadczenia. Mi się szybko gusta zmieniają :D
poczatkowo chcialem a4 ,ale po przejzenu rynku w de mysle ze nie bedzie mie stac na porzadne a4 ze stosunkowo malym przebiegiem.wole stara konstrukcje ale w dobrym stanie.. nie zalezmi na na nowym szalowym wygladzie furki , lubie niepsojace sie ,praktyczne i stosunkowo szybkie auta. audi 80 po malym tunie mysle ze spelni te wymagania.w gre wchodzily tylko golf,pasat,80-tka. na auto bede chcial przeznaczyc do 15tysiecy + oplaty,wiec z a4 bedzie raczej krocho.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 13:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Rogal napisał(a):
Jak do B4 dołożysz 4000zł to kupisz A4. A zdrowe A4 np. moje fabrycznie miało 119km... Zresztą za pół roku już nie będziesz mówił o B4 tylko co innego Ci się spodoba - wiem to z własnego doświadczenia. Mi się szybko gusta zmieniają :D

Rogal troche przesadziles z tymi 4 tys..... ;)
jak tak to sprzedaje swoje dokladam 4 tys i kupuje od ciebie A4...
P.S jest jedno ale ,musialbym swoje spredac za 25 tys .... ktos chetny ??? :P :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: do ilu bezpiecznie ztunowac b4 1.9tdi ?
PostNapisane: 08.mar.2005 13:03:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cozmo napisał(a):
zdecydowalem ze najdalej za pol roku nabede b4 1.9tdi avant. poniewaz lubie sobie nieco szybciej pojezdzic- chcial bym miec wiecej niz te 90km, jednak nie chcial bym przesadzac finansowo.chodzi mi rowniez o to zeby zwiekszona moc byla bezpieczna dla auta.martwie sie o np: sprzeglo,czy inne elementy przeniesienia napedu. mam wiec pytanie do szanownych uzytkownikow tego forum: do jakich wartosci zwiekszyliscie moment w waszych 1.9tdi i jakimi drogami ,kosztami to uzyskaliscie? ja myslalem nad wstawieniem nowego turbo(uzywane mozna dostac za okolo 500zl-1000) do tego wiekszy intercooler( ok 300zl) + montaze i inne drobne koszty to by dalo okoko 2500zl. mysle ze gdybym uzyskal ok 130-140km i moment 260-300 to bym byl w pelni usatysfakcjonowany. prosze o sugestie w tej sprawie.dodam ze intensywnie uzywalem opcji szukaj i nieznalalem nic procz stosowaniem czipow.


1. Wtryski od AFN`a (+ 10-12KM)
2. Chip (+ 15-25 KM)

Bezpieczna wartość do codziennej jazdy to ok 115-120 KM, ale da sie jeszcze z tego silnika trochę wycisnąć.
U siebie mam zmienione wtryski na AFN`owskie i podrezana nieco pompę wtryskową i autko ma ok 115 KM a do setki ma 11 sek (pi x oko).

Jesli chcesz 140 KM to kupuj A4 AFN`a i chipsuj, albo od razu A6 AFB ... ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2005 13:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2005 14:22:57
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
nie wykluczone ze szybciej nabede to autko, mam jeszcze jedna prosbe-pytanie. czy jest temat "poradnik uzytkownika audi b4-80"? jesli nie ma to na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie,nie mowie tu o tym czy bylo bite czy nie ,tylko jakie sa najslabsze ponkty tego samochodu.dodam ze nie kupie audioli z przebiegiem wiekszym niz 200tysiecy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2005 14:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cozmo napisał(a):
nie wykluczone ze szybciej nabede to autko, mam jeszcze jedna prosbe-pytanie. czy jest temat "poradnik uzytkownika audi b4-80"? jesli nie ma to na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie,nie mowie tu o tym czy bylo bite czy nie ,tylko jakie sa najslabsze ponkty tego samochodu.dodam ze nie kupie audioli z przebiegiem wiekszym niz 200tysiecy.

Obrazek wiele razy na tym forum, przeszukaj forum a o B4 i silnikach TDI można napisać książkę. ;) :)
BTW 200 tys km dla TDI = świezo dotarty silnik ,jesli to jest prawdziwe 200 kkm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2005 14:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
cozmo: jeżeli nie kupujesz fury z przebiegiem powyżej 200kkm to znaczy, że już możesz zapomnieć o tym modelu :D :D .

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: