.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 07:27:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Kontrolka niezapiętych pasów bezpieczeństwa
PostNapisane: 19.mar.2008 22:36:24 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
mam pytanko, po przekręceniu kluczyka, na zapłonie wyświetla mi się kontrolka niezapiętych pasów bezpieczeństwa która po kilku sekundach sama gaśnie pomimo nie robienia niczego. Czy nie powinno być tak, że będzie się palić dopóki nie zapnę pasów? Kolejna kontrolka to immobiliser (chyba), kontrolka z kluczykiem, która też gaśnie. Może mi ktoś wyjaśnić zasadę działania tych lampek?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 12:16:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Prawdopodobnie ktoś włożył żaróweczkę w nieodpowiednią dziurkę w zegarach, może to być żaróweczka od ABS-u.

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 14:29:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ABS ma oddzielną żarówkę i też się zapala po zapłonie i po chwili gaśnie. Ogólnie na zapłonie palą się takie kontrolki: ABS, ładowanie, AIR BAG, immobiliser (chyba - kontrolka z kluczykiem) i te pasy bezpieczeństwa. Wszystkie gasną po chwili, z wyjątkiem ładowania - ta kontrolka gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Nie sądzę żeby ktoś grzebał przy tych zegarach....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 16:35:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
obaczaja ktoś temat, czy nie? Dowiem się od jakiegoś użytkownika A6 C4 jak to jest z tą kontrolką?

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 16:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
kontrolka immo dziala prawidlowo, nie zgasnie gdy odpalisz auto kluczem bez fabrycznego transpondera przypisanego do immobilaizera, tym samym odetnie zaplon uniemozliwiajac jazde. Co do kontrolki pasow, byc moze nie dziala prawidlowo skoro gasnie nawet gdy pasy sa niezapiete, trzeba by sprawdzic ten uklad ale w tym juz Ci nie pomoge

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 18:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sprawdz czy masz kabelek idacy od zatrzasku pasa (tego miedzy fotelami). Jesli go nie masz to po prostu nie masz kontroli niezapietych pasow. Jesli jest to moze zwarl sie mikrostycznik w tym zatrzasku i uklad caly czas mysli ze pas jest zapiety.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 22:03:58 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5400
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
photokom napisał(a):
Sprawdz czy masz kabelek idacy od zatrzasku pasa (tego miedzy fotelami). Jesli go nie masz to po prostu nie masz kontroli niezapietych pasow. Jesli jest to moze zwarl sie mikrostycznik w tym zatrzasku i uklad caly czas mysli ze pas jest zapiety.

dzięki za rzeczową odpowiedź, sprawdzę....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
DLTA + CLHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 22:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2007 20:01:54
Posty: 142
Lokalizacja: Skierniewice
Są obie sprawne i tak ma być.
Immobilizer ma się zapalić i po chwili zgasnąć (pozytywna weryfikacja kluczyka). Jak się pali długo lub od czasu do czasu zapala i unieruchamia silnik to zaczynają się problemy z cewką przy kolumnie wokół stacyjki. Jak się zapali na stałe znaczy, że kluczyk zdechł, kluczyk jest niewłaściwy lub sam immobilizer zdechł (np urwanie pinów z cewki wokół stacyjni) a wtedy nigdzie nie pojedziesz ;)
Kontrolka od pasów ma się zapalić na kilka sekund i zgasnąć, lub zapalić, pomrygać i zgasnąć. Jest to po to, abyś przypomniał sobie o zapięciu pasów. Tylko wypasione fury mają kontrolkę połączoną z zamkiem pasa kierowcy jednak wtedy samoczynnie nie gasną a w niektórych autach (jak nowa honda civic) nawet nie pozwalają odjechać (głupota).

pozd.

_________________
A6 C5 AJL
VW T4
Skoda Octavia 1Z5 BXE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: