.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 19:24:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 2,5 ael] BŁAD KLIMATYZACJI błąd 08.5 NAPRAWA??
PostNapisane: 11.lut.2007 13:26:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
błąd 08.5 - Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada podobno to sie da w prosty sposob naprawic ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 14:33:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
tak.
Przeczyścić szczotki silnika sterującego klapą.
Poszukaj na forum.
Było szeroko opisywane łącznie z fotodokumentacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 22:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
podłanczam sie pod temat
bląd 15,7 - Klapa powietrza, czasem blokowana

To `czasem` to już zapowiedź awarii, że coś się przycina i za chwile moze się zamienic na błąd `ciagla blokada`?

W szukajce nic nie znalazłem na ten temat, gdzie się znajduje ta klapa, jak się za nią zabrac? Może ktoś z Was przerabiał już ten błąd.
Autko a6 c4

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 16:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 08:40:04
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Mialem podobny problem, tyle ze klapka regulacji temperatury zatrzymala sie w polozeniu grzania.W podszybiu z boku nagrzewnicy, od strony kierowcy, jest przykrecona taka pokrywka. Kolo niej wychodzi przewod z wtyczka 5 pinowa.

http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... imyru5.jpg

Odkrec ta pokrywke (3 srubki od gory i 2 od dolu - do nich ciezko sie dostac bez wyciagania calej dmuchawy, ale przy odrobinie cierpliwosci i gimnastyki, oraz odpowiednio krótkim śrubokręcie da sie to zrobic). Żeby bylo łatwiej wymontuj caly mechanizm wycieraczek (u mnie trzymal sie na 3 śrubach i przewodzie .
Po odkreceniu tej pokrywki ukaże ci się czarne pudelko z kabelkiem i dzwignią.

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 729ys5.jpg

Odkrec go i ostroznie odczep dzwignie od reszty dzwigienek. W tym pudelku jest silnik oraz potencjometr - czujnik polozenia dzwigni. Rozkrec to pudelko i otwórz (trzeba powdazyc, bo jeszcze sie trzyma na zatrzaskach. Uwazaj na uszczelke.

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 862wk4.jpg

W srodku zobaczysz silnik, pare kolek zebatych a na przedluzeniu oski dzwigni bedzie kawalek plytki drukowanej z potencjometrem. Plytka trzyma sie na 3 zatrzaskach. Wyjmij ja (ostroznie zeby nie pourywac kabelkow). Pod nia jest czerwona (u ciebie moze byc inny kolor), plastikowa oska, ktora wchodzi w otwor potencjometru. Jest ona wcisnieta na kulistą końcówkę osi dzwigni. Ściągnij tą plastikową ośkę (wystarczy mocno pociągnąć). Zobaczysz na niej sprężynkę (taki przecięty pierścień). Tu wlasnie jest przyczyna - plastik sie troche wytarl i ślizga się (ośka dźwigni wraz z kołem zebatym obraca się, a potencjometr stoi w miejscu. Przez to sterownik klimy mysli ze klapka jest w jednym polozeniu a tymczasem jest w innym. Ja zdjąłem tą sprężynkę, trochę ją ścisnąłem, założyłem spowrotem.

Druga przyczyna maga być zawieszone szczotki w tym silniczku,wyciągnij je przeczysc,przeczysc najlepiej caly silniczek z tego pylu i syfu powietrzem pod cisnieniem.

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 109zw4.jpg

Poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności i teraz mi klapka działa jak nalezy Koszt naprawy: 2h i 0zł.

Po tym wszystkim musisz podłączyć vaga i zrobic nastawy podstawowe

Warunki do przeprowadzenia nastawów podstawowych: dla klimatronika
-Brak zapisanych błędów i usunięte przyczyny ewentualnie występujących. ---Silnik pracujący bez przerwy od odczytania pamięci błędów.
-Klima włączona w tryb "Auto".

Wchodzisz w klimę - 04 Starting basic settings - wpisujesz 001 numer grupy i potwierdzasz.
Uruchamiają się silniczki po kolei i robią "przebieg" do końca i schodzą do 0.
Czekaj az wszedzie będą 0.
Potem ewentualnie dajesz "następny" jeśli potrzeba (nie pamiętam).
Jeśli sprawdzi sobie położenia wszystkich składowych elementów można zakończyć.
Następnie sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy.
Powodzeni na pewno dasz rade ja to zrobiłem i wszystko dziala
[/img]

_________________
rurbi
AUDI A6 AVANT 2.5 TDI AEL
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... b6e6e.html
HONDA CB 900 HORNET
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d72 ... 7cc.htmlET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 06:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Kotlecik: A gdzie dokładnie znajduje się ten opisany wyżej "boniek" w A4B5'95???

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: