.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:47:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 A6, ALL] Klima, problem w dużych temperaturach
PostNapisane: 03.cze.2008 12:01:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
witam,

problem dość specyficzny, a więc po koleji , gaz w klimatyzacji jest, układ szczelny, naoliwiony, skraplacz oczyszczony z obydwu stron

gdy temperatura powietrza na dworze jest w okolicach 26-28 st C w pełnym słońcu klima podczas jazdy chodzi idealnie , na kanale 60 - pokazuje średnio 7 st C, natomiast w mieście przy tej temperaturze już wydajność spada, kanał 60 pokazuje wtedy od 10 do 12

jeżeli temperatura na dworze przekracza 35 st C , w miescie lub na postoju niestety sprężarka na początku chłodzi, jednak po jakiejś godzinie wyłącza się całkowicie , i wyrzuca na klimatroniku błąd 29.4 - uślizg paska hard , w momencie jak to się stało miałem akurat otworzoną szybę i usłyszałem chwilowy delikatny świst ( nie pisk )

po trasie wszystko jest ok

pytanie co jest nie tak, pasek ( bosch ) wymieniony w zeszłym roku, czyżby koniec rolki w napinaczu ?

czy na postoju by wiskoza nie wyrabiała i tak się dzieje ? drugi wentylator sprawny, załączają się obydwa biegi,

co sprawdzić a co wykluczyć ? na forum wyczytałem że może to być wina czujnika obrotów ??

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 16:20:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Według mnie klima w C4 to kibel straszny, jest beznadziejnie słabo wydajna.

Czasem jak temperatura jest bardzo wysoka to sprężarka staje bo skraplacz nie jest w stanie odprowadzić ciepła i ciśnienie jest zbyt wielkie.
Ten błąd jest stały czy po jakimś czasie znika?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 18:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
RESO napisał(a):
Według mnie klima w C4 to kibel straszny, jest beznadziejnie słabo wydajna.

Czasem jak temperatura jest bardzo wysoka to sprężarka staje bo skraplacz nie jest w stanie odprowadzić ciepła i ciśnienie jest zbyt wielkie.
Ten błąd jest stały czy po jakimś czasie znika?


no własnie u mnie jest taki objaw jak opisujesz, błąd znika po czasie, wystarczy że rusze autem i go rozpędze trochę , automatycznie zaczyna coraz lepiej chłodzić, czyli na moje mam wisko do wymiany, zresztą jak po jezdzie dzis, podnioslem maskę do góry to od strony dużego wiatraka było bardzo gorąco a od strony elektrycznego już nie.....chyba że się mylę....

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 21:44:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ja mam nowe visco i jest tak samo. Może być dysza rozprężna od klimy zasyfiona. albo kompresor słabo pompować, raczej tutaj bym szukał przyczyny a nie przy visco.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 06:18:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 15:15:35
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
zupełnie sie nie zgadzam z tą wydajnościąklimy w C4
u mnie działa wzorowo
chłodzi bardzo dobrze jak chcesz siedzieć w lodówce proszę bardzo nawet w korkach po godzinie żadnych słabości nie ma
po prostu masz jakiś problem natury zużycia systemu bądź jakieś uszkodzenie ale projektowo ta klima jest bardzo wydajna

_________________
audi TT 1,8T Mk1 2000 ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 07:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Riddick napisał(a):
zupełnie sie nie zgadzam z tą wydajnościąklimy w C4
u mnie działa wzorowo
chłodzi bardzo dobrze jak chcesz siedzieć w lodówce proszę bardzo nawet w korkach po godzinie żadnych słabości nie ma
po prostu masz jakiś problem natury zużycia systemu bądź jakieś uszkodzenie ale projektowo ta klima jest bardzo wydajna


podtrzymuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 11:09:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
To mam prośbę do ciebie w takim razie. Zobacz podczas korków, jaką masz temp. na kanale 60 w klimatroniku. Będzie wiadomo czy trzeba bedzie coś ruszyć z klimą

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 12:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
hmm, wolałbym żeby to nie był kompresor, ale to dziwne bo jakby był już słabo wydajny, to przy jezdzie po trasie też by słabo wtedy chłodziło, a jak sie jedzie to jest lodówka, może gdzieś coś przypchane.... np. dziś w wawie temperatura trochę niższa i lekki wiaterek, aczkolwiek dalej b.ciepło i klima chłodzi idealnie...

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 13:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
u mnie jest to samo do 28 stopni klima chodzi ladnie a gdy przekroczy 30 wlacza sie na 5 minut i koniec musze czekac az temp spadnie. O co tu chodzi po co mi klima jak na dworze jest chlodno kurcze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 15:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
hubos21 napisał(a):
Riddick napisał(a):
zupełnie sie nie zgadzam z tą wydajnościąklimy w C4
u mnie działa wzorowo
chłodzi bardzo dobrze jak chcesz siedzieć w lodówce proszę bardzo nawet w korkach po godzinie żadnych słabości nie ma
po prostu masz jakiś problem natury zużycia systemu bądź jakieś uszkodzenie ale projektowo ta klima jest bardzo wydajna


podtrzymuje :)


rowniez :diabel:

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 17:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 01:20:37
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin
dobrze wiedziec ze w c4 jest wydajna klima bo u mnie to lipa cos jest chlodzi ale nie bardzo skutecznie mierzone na termometrze z kratek ma jakos 10-11 stopni to chyba nie za dobry wynik pare dni temu wymienilem plyn i olej ale nic sie nie zmienilo, tylko ze u mnie cos tam sprezarka glosno chodzi i albo jest uwalone lozysko albo cala sprezarka moze juz dostala w kadym razie nie chlodzi tak jak powinna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 08:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
klima w C4 musi chodzić dobrze..... dzis może podjade po robocie do speców i zobaczymy co powiedzą.... a muszę to naprawić bo nie lubię jak coś nie działa zgodnie z przeznaczeniem :( pozdr.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 08:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
wczoraj jak dojechałem do domu, na parkingu wyłączyła się sama klima, a klimatronik wyłapał błąd 22.3 - czujnik wysokiego cisnienia czasem przerywa,

głupi już jestem z tą klimą, w trasie przy temperaturach nawet do 35 st w pelnym słoncu wszystko pięknie chłodzi na wylocie 8 st , w miescie chodzi ale dużo słabiej, aż w koncu się wyłącza na parę chwil i znowu zaczyna chodzic kompresor...

nie wiem co zaczać podmieniac, czy kombinować z tym wisko, albo skraplaczem, ale znowu RESO pisał ze wymienial u siebie i dalej mial tak samo :/

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 09:17:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Umówmy się że 8* to nie jest rewelacyjny wynik :peace: , serio w Hondzie Civic mam na wylocie zawsze między 3-4*

Czekam co na to Riddick, bo mówił że u niego chłodzi super, a chciałbym wiedzieć ile ma na wylocie przy tych temperaturach.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 09:40:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Sorry ale głupie pytanie - Gdzie w C4 jest wisko ? Bo wydaje mi się że jest to zwykły wiatrak elektryczny. Co do problemu podczas stania w korkach to obstawiam właśnie problem z wentylatorem od klimy (ten drugi na chłodnicy). Jak jedziesz to powietrze opływa kondenser i nie ma problemu. Jak stoisz to przepływ powietrza wymusza wentylator. Wydajność wtedy spada ale nie powinno dochodzić do wyłaczenia sprężarki. Sam walczę u siebie z klimą bo w pełnym słońcu w korkach mam na kanale 60 temperaturę 10*C i w aucie robi się duszno a nie chłodno. Dodatkowo pytanie - czy sprawdzał ktoś czy po zamknięciu obiegu powietrza strumień kierowany jest przez filtr przeciwpyłkowy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 09:59:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jest kierowany przez filtr

wisco było przy 5cyl i V8 reszta chyba nie miała ale nie dam głowy bo sie
dokladnie nie interesowalem

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 11:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
RESO napisał(a):
Umówmy się że 8* to nie jest rewelacyjny wynik :peace: , serio w Hondzie Civic mam na wylocie zawsze między 3-4*

Czekam co na to Riddick, bo mówił że u niego chłodzi super, a chciałbym wiedzieć ile ma na wylocie przy tych temperaturach.


heh, RESO dla mnie jak leci 8 st. to jest wynik i tak dobry, bo wtedy mam temperature ustawioną na 22 st na AUTO i predkosc wentylatora to 3 kreseczki i w aucie jest super przyjemnie chlodno,

u ojca w A4 leci z kratek non stop 4-5 bez wględu czy stoji czy jedzie,

czyli u mnie jest coś spierd****** :/

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 11:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Madness napisał(a):
Sorry ale głupie pytanie - Gdzie w C4 jest wisko ? Bo wydaje mi się że jest to zwykły wiatrak elektryczny. Co do problemu podczas stania w korkach to obstawiam właśnie problem z wentylatorem od klimy (ten drugi na chłodnicy). Jak jedziesz to powietrze opływa kondenser i nie ma problemu. Jak stoisz to przepływ powietrza wymusza wentylator. Wydajność wtedy spada ale nie powinno dochodzić do wyłaczenia sprężarki. Sam walczę u siebie z klimą bo w pełnym słońcu w korkach mam na kanale 60 temperaturę 10*C i w aucie robi się duszno a nie chłodno. Dodatkowo pytanie - czy sprawdzał ktoś czy po zamknięciu obiegu powietrza strumień kierowany jest przez filtr przeciwpyłkowy ?


bardzo mozliwe, tylko ze jak dojechale do domu, otworzylem od razu maskę, to od strony tego mniejszego wentylatora na chłodnicy bylo chlodno, natomiast od strony dużego kurewsko gorące powietrze leciało, czyli chyba jest coś nie tak z tym głównym wentylatorem :/

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 11:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Sprawdziłem teraz - temp. zewnętrzna wg. termometru w zegarach 30*C - podczas jazdy 8*C - na postoju 10-11*C. Wszystko to po zdemontowaniu filtru przeciwpyłkowego. Kiedy był założony to podczas jazdy 9*C a na postoju 12. Kiedy na postoju właczy się wentylator na chłodnicy (chłodzenie silnika) to temp. na kanale 60 spada o 1*C. Na podszybiu założyłem ekran aluminiowy stosowany za grzejniki ale zysku z tego nie zauważyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 11:33:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
w/g producenta dla samochodu nie zaparkowanego w słońcu
z włączoną recyrkulacją i otwartymi nawiewami na najwyzszym
biegu nawiewu i ustawieniu LO po 5 minutach powietrze ze srodkowej
kratki ma miec między 3 a 6 stopni C

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: