.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 06:29:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1.9TDI] Spadła wydajność klimy
PostNapisane: 03.sie.2008 18:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
Witam naszukałem sie naczytałem i w sumie nie mam pojęcia co mogło sie stać . Więc mój problem polega na spadku skuteczności klimy , podpinałem waga i nic nie wykazał, wiatrak na chłodnicy chodzi, agragat sie nie rozłacza, chłodnice czyste, Ale zuwazyłem tez ,żę wczesniej to jest pare dni temu jak auto stało np na swiatłach to wentylator ten przy chłodnicy wchodził na wyższe obroty w tej chwili tak już nie jest. W tamtym roku był robiony przegląd klimy nabijanie odgrzybianie itd. Od początku jak go mam klima była dużo bardziej wydajna przy jeździe po mieśćie , czyli jak jechałem wolno .
Panowie podpowiedzcie gdzie i czego szukać ???

Tematy nazywamy zgodnie z regulaminem...

Poprawiłem


Heveliusz

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 19:37:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Może kompresor siada?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: spadła wydajność klimy
PostNapisane: 03.sie.2008 19:44:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Adzik napisał(a):
Ale zuwazyłem tez ,żę wczesniej to jest pare dni temu jak auto stało np na swiatłach to wentylator ten przy chłodnicy wchodził na wyższe obroty w tej chwili tak już nie jest.

A czy tak powinno być....? Czy jeśli wchodzi na wyzsze obroty to coś nie gra....? :|
Bo ostatnio założyłem nowy ten wentylator i czasami wchodzi mi na wyzsze obroty. Wczesniej mialem zwalony ten wiatrak to sie chyba nawet w ogole nie kręcił... :D

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 22:11:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie wszedł na wyższe obroty raz - prawie jak odrzutowiec ;-) Było wówczas bardzo gorąco a ja stałem - jak zacząłem jechać wentylator niemal od razu się uciszył. Myślę, że to normalne zachowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 07:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:47:34
Posty: 135
Lokalizacja: z garażu
U mnie zaś wentylator wchodzi na 2 bieg często z racji tego, że jeżdze po mieście sporo, ale jeśli u Ciebie wentylator zgubił 2 bieg to przy tych upałach na 1 nie ma szans żeby schłodził :) A ten spadek zauważyłeś w mieście ?

_________________
było tak:
VW Passat B3 1.6 TDi SB
VW Passat B4 1.9 TDI 1Z
VW Passat B5 1.9 TDI AFN
Audi A6 1.9 TDI AWX
jest:
BMW :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 19:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
A ten spadek zauważyłeś w mieście ?
Nie tylko , wczesniej tak jak pisałem jak wolno jechałem klima była bardziej efektywna teraz juz nie jest. Jak tylko wentylator wchodził na drugi bieg w auci robiło sie zimno i potem już dość dobrze chłodził. Pozdrawiam

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 21:39:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Miałem podobny problem i już diagnoza była że to padnięty kompresor bo w układzie było 480 g czynnika (max wchodzi 650 g) a klima nie chłodziła tylko się okazało że zapchany był zawór (filtr) rozprężny. Zawór ten jest pomiędzy stroną wysoką a niską ciśnienia a konkretnie w rurce przed parownikiem, to za nim następuje zmiana czynnkia z fazy ciekłej w gazową i wydzielanie zimna. U mnie był kompletnie zpchany, po wymianie (koszt 20 zł) wszystko wróciło do normy.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 12:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
[quote="Waters"]Miałem podobny problem


Właśnie tez nie dopuszczam do siebie informacji o padnietym kompresorze ponieważ w tamtym roku jak nabijali mi klime to w jakim stanie jest kkopresor i powiedzieli ze nic mu nie dolega ,ze ma prwidłowe ciśnienie.
A co do tego filterka ,czy można to zrobic samemu bez spuszczenia czynnika chłodzącego?

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 14:17:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
czynnik trzeba wyciągnać więc sam tego nie zrobisz, jedź do speca od klimy - myśle ze nie powinien Cię bardzo skasować. No chyba że zawór masz tak schowany że trzeba pół auta rozkręcić żeby go znaleźc ale wątpię żeby tak bylo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 16:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
Dzieki tak wiec zrobie

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 17:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
Chcialem podziekowac za pomoc tak jak kolega Waters napisał prblem tkwił w zapchanej rurce rozpreznej ,teraz klima chłodzi jak nigdy dotad. Po wymianie tego filterka, temp powietrza na wylocie z nawiewów 4,3 stopnia celsjusza.
Pozdrawiam

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 16:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 08:14:17
Posty: 272
Lokalizacja: Krakow / TKN
Witam, Jeżeli zawór rozprężny jest (był) zapchany to jest tego jakaś przyczyna, układ klimy powinien być czysty. Mówisz że robili Ci go w tamtym roku to widocznie zrobili to źle. Podjedz do dobrych fachmanów, sprawdzenie ciśnień, temp. na parowniku, wentylatora (miasto) i oczywiście skraplacza czy nie brudny.
Przyczyny nie domagania to: spadek ciśnienia (kompresor kaput, nieszczelność)-powinno być zabezpieczenie, brudny skraplacz (robale, bród), brudny filtr(pył), duże ciśnienie (zawór, brud)-powinno być zabezpieczenie.
Pozdrawiam.

_________________
80 B3...90'...1.6...PP...2EE, b.
80 B3...89'...1.8s..NE...keihin I(angol), b.
100 C4...92'...2.2t...AAN, b.
100 C4...94'...2.2t...AAN,
...........................................................
HVAC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 17:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
W tamtym roku był tylko nbiajany na nowo układ nic pozatym maszyna pokazała ze kopresor daje prawidłowe ciśnienie i na tym sie skończło. Ale sprawnśc od początku nie była taka jak powinna , podejrzewam ,ze filtr rozprężny nie był zmieniany od początku, nie były to opiłki tylko jakiś szlam, i tak jak pisałem ona u mnie nigdy nie chłodziła tak jak teraz.

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 17:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 08:14:17
Posty: 272
Lokalizacja: Krakow / TKN
No i ok, ale jak Ci nie wymienili oleju to jak zamierzasz dłużej mieć autko z klimą to problem powróci. Olej zmienia swoje właściwości z upływem czasu i to właśnie z niego i pewnie z niewłaściwego serwisu powstał szlam.
Pozdro.

_________________
80 B3...90'...1.6...PP...2EE, b.
80 B3...89'...1.8s..NE...keihin I(angol), b.
100 C4...92'...2.2t...AAN, b.
100 C4...94'...2.2t...AAN,
...........................................................
HVAC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 17:59:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
ravv napisał(a):
No i ok, ale jak Ci nie wymienili oleju to jak zamierzasz dłużej mieć autko z klimą to problem powróci. Olej zmienia swoje właściwości z upływem czasu i to właśnie z niego i pewnie z niewłaściwego serwisu powstał szlam.
Pozdro.

A przy takiej wymienie olej nie jest ściągany razem z czynnikiem i napuszczany nowy :?:

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 18:24:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Powinno sie to robić razem.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 20:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
Tak olej był w tych dwóch przypadkach wymieniany, szlam powstał pewnie w wyniku nie wymieniania czynnika przez poprzedniego wlaściiela, wychodził z założenia ,ze jak działało to nic nie ruszał.

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 21:21:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2008 20:56:15
Posty: 3
przy "dobijaniu" wymianie czynnika zawsze najpierw robi sie próżnie w układzie. odciągana jest też część oleju z akcentem na "część" nie całość. dobry serwis klimy wyjął by kompresor (niewiele roboty) na stół, tylny dekiel się zdejmuje wylewa resztki starego oleju jak brudny - mycie , przegląda płyte zaworową jak wszystko ok składamy robimy próżnie,uzupełnianie oleju i czynnika. jezeli olej był brudny w sprężarce czyscimy zaworek rozprężny - nie zawsze trzeba nowy, chyba ze sitka wkoło są tak zaklejone ze nie da sie odczyscić ;) i najlepiej zmienić osuszacz. skręcamy wszystko i jeszcze ewentualne płukanie układu ( bez zaworka rozprężnego) robią to różnie, najczęsciej azot, lub czynnik krążący przez układ z podpiętą maszynąktóra wymusza obieg jednocześnie to co wraca do niej z układu filtruje, po tym
ps jezeli będą jakiekolwiek opiłki w układzie dokładnie przejżec kompresor, na 90% coś w nim przyciera i sie konczy, opiłki wejdą pod płyte zaworową i ze spręzania nici ;)
mam nadzieje ze wyczerpałem temat
pozdro wszystkim użytkownikom


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Nie Kolego, nie wyczerpałeś :) bo napisałbyś ile taka konserwacja powinna kosztować .Pozdro!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 19:13:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
podstawowa sprawa to osuszacz - powinien być wymieniany co ok 2 lata!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: