.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 18:02:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [central pneumatyczny] do czego drugi węzyk siłownika?
PostNapisane: 08.sie.2008 23:15:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Nie mam schematu, a nie chce mi się ryć połowy auta z obić:

do siłownika centrala w tylniej klapie w b4 dochodza 2 wężyki. Na jednym pojawia się ciśnienie/podciśnienie, drugi (cieńszy ciut) miałem dziurawy/przełamany.

Wymieniłem, ale ciekawostka: po jego odłączeniu i zaślepieniu central działał tak samo (i.m.o.).. do czego to służy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 21:56:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
luuz, tak tylko pytałem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 22:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Zapewne jeden jest do otwierania, a drugi odpowiada za działanie pozostałych przy otwarciu klapy kluczykiem.
Zauważ, że otwierają się wszystkie drzwi w momencie przekręcenia zamka w klapie.

Ale to tylko dedukcja, więc mogę się mylić...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 09:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Heveliusz napisał(a):
Zapewne jeden jest do otwierania, a drugi odpowiada za działanie pozostałych przy otwarciu klapy kluczykiem.
Zauważ, że otwierają się wszystkie drzwi w momencie przekręcenia zamka w klapie.

Ale to tylko dedukcja, więc mogę się mylić...



pytanie było o wężyk pneumatyczny a nie elektrykę a ta własnie
steruje centralnym


kolega zapewne ma sedana i ten wężyk realizuje taką ciekawą funkcję:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=2215

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 11:29:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
czekaj czekaj, o ile pamietam, to zamek w sedanie b4 chyba rzeczywiście ne ma wiązki elektrycznej...
z ciekawości jeszcze raz poodpinam i zobacze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 12:08:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
scob napisał(a):
czekaj czekaj, o ile pamietam, to zamek w sedanie b4 chyba rzeczywiście ne ma wiązki elektrycznej...
z ciekawości jeszcze raz poodpinam i zobacze :D


zamek wiązkę bedzie miał jest on jednocześnie sygnalizatorem
zamknięcia klapy no i sterowanie z kluczyka jest

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 16:27:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
poszoł, i sprawdzioł. no winc tak:

cienki przewodzik pneumatyczny steruje centralką zamka (brawo hev) - po odłaczeniu i zaślepieniu - central nie reaguje na kręcenie kluczykiem w klapie. - dotąd myślałem że to jak w b2 miałem -pompka reagowała na zmianę ciśnienia w układzie wywołana mechanicznym wciśnięciem/wyciągnięciem siłownika (w 90-ce żadnych wiązek el. do zamka nie było afair.

moja b4 ma również trzyprzewodową wiązkę elektryczną - i nie zauważyłem żadnych zmian w działaniu zamka centralnego (kluczyk w drzwiach, w klapie, siłownik w drzwiach, pilot...) po jej odłączeniu.
ciżby grzanie jak w drzwiach?

dzieki za zainteresowanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 18:13:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ach te sedany... nigdy ich nie lubiłem :)

stawiam piwo jak ktoś to objaśni czemu sie to rózni od avanta
i jak to na prawde działa, pompka centrala ma jeden cycek wiec po co
dwa przewody z jednego silownika? jakoś na razie w to nie wierze

zrób ten sam test (kręciłeś kluczykiem przy otwartej czy zamknietej
klapie?) z odpiętą wtyczką z rygla klapy albo go oszukaj że
jest zamknięta
masz wogóle alarm fabryczny?

a i dlaczego ci wczesniej wszystko dzialalo jak miales ten przewod
przełamany?

tak sobie mysle jednak ze ten wezyk to moze byc do tej funkcji ze
zostawiamy zamek tylnej klapy w takiej pozycji w której nie otworzy
go silownik pneumatyczny i wtedy cienki wezyk miałby sens i nie musialby
byc nigdzie połączony nie mógłby być tylko zbyt krótki
byc moze w avantach tej funkcji nie było

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 18:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
scob napisał(a):
poszoł, i sprawdzioł. no winc tak:

cienki przewodzik pneumatyczny steruje centralką zamka (brawo hev) - po odłaczeniu i zaślepieniu - central nie reaguje na kręcenie kluczykiem w klapie. - dotąd myślałem że to jak w b2 miałem -pompka reagowała na zmianę ciśnienia w układzie wywołana mechanicznym wciśnięciem/wyciągnięciem siłownika (w 90-ce żadnych wiązek el. do zamka nie było afair. :)



Chyba zostanę diagnostą snajperem :)
O szczegółach technicznych zamka nie mam pojęcia :peace:
Ale grunt, że się wszystko wyjaśniło...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 21:04:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
maciu napisał(a):
ach te sedany... nigdy ich nie lubiłem :)

stawiam piwo jak ktoś to objaśni czemu sie to rózni od avanta
i jak to na prawde działa, pompka centrala ma jeden cycek wiec po co
dwa przewody z jednego silownika? jakoś na razie w to nie wierze

ten cienki wężyk idzie se pod tylnią kanapę do jakiegoś "rozdzielacza" z którego idzie gruba wiącha (na oko >10 przewodów) gdzieś...
Cytuj:
zrób ten sam test (kręciłeś kluczykiem przy otwartej czy zamknietej
klapie?) z odpiętą wtyczką z rygla klapy albo go oszukaj że
jest zamknięta
masz wogóle alarm fabryczny?

jak pisałem - odpięcie kostki zamka w klapie nie zmienia dzialania centralnego jak w powyższym poscie. test przy zatrzaśniętej klapie. Alarm i sterowanie centralnym dokładałem.
Cytuj:
a i dlaczego ci wczesniej wszystko dzialalo jak miales ten przewod
przełamany?

dlatego właśnie naprawiałem - pompka centrala dymała, aż wyłaczał ją timeout +-60 sek. -powietrze "przelatywało" przez obudowę siłownika i uciakało/właziło dziurą w cienkim..

Cytuj:
tak sobie mysle jednak ze ten wezyk to moze byc do tej funkcji ze
zostawiamy zamek tylnej klapy w takiej pozycji w której nie otworzy
go silownik pneumatyczny i wtedy cienki wezyk miałby sens i nie musialby
byc nigdzie połączony nie mógłby być tylko zbyt krótki
byc moze w avantach tej funkcji nie było

własnie ne-e :D jak przestawisz kluczyk w klapie w pozycję "zamknięte, olewaj centralny" to i tak wyraźnie słychać "trzask" cięgien w bagażniku - więc samo przełaczenie odbywa się we wkładce albo naokoo niej, a siłownik działa i tak.

Dzięki i tak za chęć pogdybania ze mną.
Zostawiam - działa, zapominam.
Swoją drogą -technicznie: rozwiązanie koszmarne -o ileż prościej -i pewnie taniej -byłoby walnąć 3 mastery, 2 slejvy elektryczne.. ale wszystkim (w tym mnie bardzo) sie podoba, że central w audi działa z taką gracją -bez walenia siłowników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 12:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
scob napisał(a):
ten cienki wężyk idzie se pod tylnią kanapę do jakiegoś "rozdzielacza" z którego idzie gruba wiącha (na oko >10 przewodów) gdzieś...


czyli jeden pneumatyczny i reszta to elektryka?

ale nakombinowane, zagadką do końca pozostanie czemu w avancie
jest inaczej :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2008 10:15:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no nie. wszystko pneumatyczne. a te przewody el. to nie wiem do czego :)

edit: już wiem: do grzania :) mam grzaną wkładkę tak jak w przednich drzwiach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 11:16:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
żeby nie zakładać kolejnego tematu. mam pytanko kiedy działa grzanie w zamkach w B4.

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 20:59:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ja - nie wiem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 21:09:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jak pociągniesz klamkę.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 10:10:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
a jest to jakoś uwarunkowane temperaturowo czy w przy każdej temp. działa?

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: