.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 16:02:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Styk 30 - ile amper wolno? [A4 B5 AAH]
PostNapisane: 20.sie.2008 11:58:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Witam!
Mam szybkie pytanko: dzisiaj kładę instalację do takiego niewielkiego wzmacniacza który będzie napędzał również nie dużego suba (crunch 160W bezp 20A głośnik hertz 25cm). Napotkałem się z problemem pokonania ściany grodziowej dla + zasilania i pomyślałem, aby go wziąść spod kierwnicy ze styku nr30. Moje pytanie, to czy przewód od + od aku idzie bezpośrednio pod ten styk, czy jest zabezpieczony jakimś bezpiecznikiem? Moje schematy milczą na ten temat...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 13:11:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Zapomnij o 30-tce, jest za słaba, a jak uwalisz przypadkowo tą linię, to wywalisz połowę elektryki w kosmos.

Ścianę grodziową przejść jest bardzo prosto, pociągnij przewód przez obudowę sterownika po lewej w podszybiu pod maską. Masz pod nim bardzo szerokie przejście do kabiny (wyjdzie z tyłu nad uchwytami do przekaźników, tam gdzie masz też 30-tkę), na kabel zrób otwór w gumowym przepuście na wiązkę pomiędzy komorą silnika a puszką sterownika. Stamtąd masz kilkadziesiąt centymetrów do akumulatora i miejsce na bezpiecznik.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 15:11:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No prawdę mówiąc słyszałem o opcji przejścia przez ECU ale prawde mówiąc nie mam takiego rozmiaru klucza oby odkręcić tą jego obudowę, zwłaszcza, że do jednej ze śrób jest bardzo zły dostęp i bym ptrzebował jakąś giętką prowadnice do nasadki. A co do 30stki to mam takie wrażenie że do niej dochodzi bezpośrednio ten najgrubszy w całym samochodzie czerwony kabel bezpośrednio od klemy (+). Na samym dole mam 2 bezpieczniki 40 i 50A ale żadnen z nich wydaje mi się, że nie jest od 30tki. A na 30stce wisi wszystko z wyjątkiem rozrusznika (tak mi się zdaje). Może tobie chodzi o 31 - który jest obok albo o styk odciążający X?
PS Jestem w tej chwili w pracy, może mógłby ktoś mi podać rozmiar śrub mocujących obudowę ECU, byłbym bardzo wdzięczny. Najlepiej tak do 21.30...
Tą obudowę od ECU będę musiał przewiercić, żeby kabelek wydostać?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 18:58:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
O ile pamiętam, to obudowę odkręca się zwykłą nasadką 10-tką albo 8-ką, poza tym do tej śruby z tyłu dostajesz się przez korek pod wycieraczką w plastikowej osłonie dolnej części szyby, wystarczy je uruchomić na pół obrotu żeby go odsłonić i odkręcić z przdłużką...

Co do przejścia przez obudowę, to tam jest od czoła gumowa wstawka, przez którą idzie wiązka sterownika, wystarczy zrobić w niej mały otworek i szczelnie otoczy przeciągnięty przezeń kabel zasilający.

Co do zabezpieczeń 30-tki, to nie pamiętam dokładnie rozkładu, musiałbym to obejrzeć.

To wszystko są proste rozwiązania, skuteczne i zgodne ze sztuką, roboty na 10-15 minut.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ok, zrobie jak mówisz, choć zawsze mi się zdawało, że styk30 to pierwszy przystanek na drodze od klemy... Dzięki!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:24:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
mroova81 napisał(a):
Ok, zrobie jak mówisz, choć zawsze mi się zdawało, że styk30 to pierwszy przystanek na drodze od klemy... Dzięki!


Rzecz w tym, że Ty masz na 10-ym centymetrze od aku umieścić bezpiecznik, żeby nie było niespodzianek w przyszłości, po to ciągniesz osobny przewód.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 06:54:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Sprinter napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Ok, zrobie jak mówisz, choć zawsze mi się zdawało, że styk30 to pierwszy przystanek na drodze od klemy... Dzięki!


Rzecz w tym, że Ty masz na 10-ym centymetrze od aku umieścić bezpiecznik, żeby nie było niespodzianek w przyszłości, po to ciągniesz osobny przewód.


Koniecznie bezpiecznik - ja w C4 założyłem dopiero po przykrej niespodziance, ale na szczęście skończyło się na niewielkich stratach i smrodzie - choć do nieszcęścia było bardzo blisko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 12:14:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Sprinter napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Ok, zrobie jak mówisz, choć zawsze mi się zdawało, że styk30 to pierwszy przystanek na drodze od klemy... Dzięki!


Rzecz w tym, że Ty masz na 10-ym centymetrze od aku umieścić bezpiecznik, żeby nie było niespodzianek w przyszłości, po to ciągniesz osobny przewód.


co nie zmienia faktu że fabrycznie od akku do 30ki i od 30ki do
bezpieczników i tak kable idą, z 30ki jest zasilane całe auto oprócz
rozrusznika więc jakiś mały wzmiacniaczyk duzej roznicy tam nie zrobi
(oczywiscie powinien mieć swój bezpiecznik)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 16:00:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Dzięki maciu! Więc sprawa wygląda następująco: jednak nie mam odpowiedniego lucza do odkręcenia ECU. Jedyny klucz posiadam w robocie, ale nie bedę dla niego ryzykował kariery zawodowej -wiadomo. Więc jeżeli ten najgrubszy kabel czerwony bez pasków który wchodzi na 30tkę jest tym samym co jest przy klemie (+) i jeżeli po drodze nie ma żadnego bezpiecznika (a raczej nie ma, bo musiałby mieć około 100A) to zaryzykuje podłączenie pod 30tkę. Wzmacniacz ma bezpiecznik w sobie 1x20A (crunch CA280 - 160W)a oprócz tego dam jeszcze 20cm od 30tki dodatkowy na kablu 40A (mniejszych nie mieli tego typu). Jeżeli ktoś zorientowany w 101% by mógł, to niech jeszcze potwierdzi czy aby na pewno z klemy (+) idze bezpośrednio najgrubszy w całym samochodzie czerwony przewód.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 09:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ja jestem zorientowany :P

http://www.isham-research.co.uk/quattro ... lima_1.jpg

Do 30ki idzie gruby kabel prosto z akku z +

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 13:57:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No i o to chodziło! Dzięki maciu i klikam wirtualne "pomógł".

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: