.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 16:05:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Problem z zapłonnikiem w xenonie Valeo
PostNapisane: 28.sie.2008 00:20:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Witam

Posiadam w swoim aucie przetwornice VALEO 2 jednak w jednej lampie spalił mi się zapłonnik przez co lampa raz świeciła a raz nie (nie pomagało już czyszczenie styków gdyż wszystko było popalone)
Postanowiłem więc wymienić sam zapłonnik i zakupiłem taki ale od modelu VALEO 3 lub 4 (taki na przewód z wtyczkami którego nie mam)
Dodam że stary zapłonnik obciąłem więc pozostało mi tylko połączenie jakoś przetwornicy z kablem i tego zapłonnika.

Czy jest możliwość podłączenia jakoś tego zapłonnika do przetwornicy VALEO 2 ?

PS. w tej aukcji jest opis co do modeli przetwornic Valeo:
http://moto.allegro.pl/item425353110_xe ... prawa.html

Pozdrawiam
Kowicz

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 10:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Z tego nic się nie dowiemy.

Zró fotki swojej przetwornicy, swojego zapłonnika i nowego zapłonnika. (dodatkowo możesz pstryknąćwtyczki i kable, ale tylko tte pomiędzy przetwornicą a żarnikiem)
Wtedy coś spróbuję wykombinować...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 13:54:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Przetwornicę mam taką (kabel uciąłem tak jak czerwona kreska):
Obrazek

Zapłonnik kupiłem taki:
Obrazek

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 17:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Dobra. Więc zapewne w wiązce, którą przeciąłeś biegną 2 kable.
Musisz zobaczyć jak to szło w starych "fajkach" (który kabel do której części gniazda).
Fajki które kupiłeś mimo, ze nazywają się "nierozbieralnymi" przy odrobinie perswazji można otworzyć. Wtedy wywalasz wtyczkę, która tam jest i wlutowujesz się w biegnące od niej kable. Potem wystarczy wszystko porządnie zaizolować i to najlepiej termokurczami porządnymi i odpalić światełka...

Brzmi prosto i takie jest, ale wymaga troszkę zachodu.
Jak nie jesteś pewien to pstrykaj fotki podczas prac, postaram się pomóc...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 20:55:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Wielkie dzięki :peace:
Właśnie taki miałem plan ale jak spróbowałem rozebrać starą wtyczkę to stwierdziłem że są one nierozbieralne ;)
No ale skoro piszesz że da radę ją rozebrać to nie omieszkam sprawdzić czy mówisz prawdę :d
Jutro pokombinuję i dam znać co i jak.

Pozdrawiam
Kowicz

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 21:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Nawet jeśli jest zgrzana, czy zespawana to ją po prostu rozetnij szlifierką, a potem sklej lub zespawaj...
Obudowa ma najmniejsze znaczenie ;)
W tym przypadku to ma działać, a nie wyglądac...

Tylko pamiętaj, żeby zachować biegunowość we wtyczce i wszystko dobrze zaizolować by nie było darmowych pieszczot przy odpalaniu (potrzebne wysokie napięcie)...

Ps. A tak w ogóle to dlaczego obciąłeś wtyczki, jeżeli to nie są zapłonniki??
To są tylko mocowania żarnika, a przy żarnikach typu D2S (a takie tam się montuje) zapłonnik jest zintegrowany z pzretwornicą...

Na moje krzywe oko, to zapłonnik jest wewnątrz obudowy w tym "trapezowym" wystającym elemencie...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 09:39:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Dlatego że wtyczkę miałem całą popaloną z pourywanymi stykami i xenon mi raz się palił a raz nie.

Dzisiaj z tym powalczę i zobaczymy co uda mi się wywalczyć :D

PS. Że to nie jest zapłonnik to nie wiedziałem, pisałem tak jak to opisują inni na allegro :)

Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że mi się uda :peace:

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 10:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Kowicz napisał(a):
Dlatego że wtyczkę miałem całą popaloną z pourywanymi stykami i xenon mi raz się palił a raz nie.

Dzisiaj z tym powalczę i zobaczymy co uda mi się wywalczyć :D

PS. Że to nie jest zapłonnik to nie wiedziałem, pisałem tak jak to opisują inni na allegro :)

Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że mi się uda :peace:


OK :)
Miejmy nadzieję, że to tylko kwestia styków...

Daj znać jak poszło... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 18:06:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Udało mi się wtyczkę rozgrzebać i jutro zacznę ją składać ale mam pytanko: do czego służy trzecie wejście w tej wtyczce??
W poprzedniej miałem tylko dwa i się zastanawiam po co to trzecie skoro nie jest połączone z żadnym biegunem we wtyczce.

-------------------------------

Po 6h walki przez pół nocy udało mi się wszystko podłączyć :D

Problemy jakie napotkałem:
1. zaje.... ciężko rozebrać tą wtyczkę
2. klej na gorąco nie zdaje egzaminu jako izolator - dużo lepsza jest taśma izolacyjna
3. wtyczkę trzeba całą rozwalić ponieważ ma ona w sobie wlutowane jakieś przekaźniki i po podłączeniu nic się nie świeci (najprawdopodobniej ma ona jednak wbudowany zapłonnik/starter)
4. trzeba wszystko bardzo dokłądnie odizolować (tak jak pisałem najlepiej taśmą izolacyjną)
5. po zmontowaniu wszystkiego okazało się że wtyczka jest sporo większa od oryginalnej i obcierałą o dekielek przez co nie działała regulacja świateł (dekielek musiał więc być przerobiony ;) )

Podsumowując gra warta świeczki - chyba lepiej jest wyskoczyć z 300zł i się w to nie bawić.
Tak czy siak mi się udało zaadoptować tą wtyczkę do swojej przetwornicy i wszystko póki co ładnie działa :peace:

PS. co do trzeciego kabelka we wtyczce to po prostu go wyciąłem.

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: