.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.cze.2025 20:32:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Pytanie odnośnie akumulatora
PostNapisane: 22.wrz.2008 20:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Auto A6 C5 2.5TDI 150KM (silnik AFB). Ostatnio w temperaturze 6-8stC zuważyłem, iż żeby odpalić auto muszę pokręcić ze trzy, cztery obroty rozrusznika. Wygląda to tak, iż po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wskazówka napięcia znajduje się poniżej 12V, czekam aż wskazówka ustawi się na 12V i usłyszę cyknięcie przekaźnika świec żarowych i wówczas odpalam auto. Dodam iż akumulator jest nowiutki 100Ah 760A Banner. Swiece żarowe w porządku (sprawdzałem amperomierzem do '+' aku i na świeczkę). Mierzyłem też akumulator: 12,5V przy wyłączonym silniku oraz 13,1V na biegu jałowym silnika. Czy to wszystko jest OKAY? Szukam przyczyn takiego nieco utrudnionego rozruchu. Kąt wtrysku jest oK, żadnego powietrza w układzie paliwowym. Może jest to związek słabego ładowania? Rozrusznik kontrolowałem - jest w porządku. pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 20:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
13,1 V to napięcie poniżej minimum.Tu masz problem.Masz niedoładowany aku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 22:58:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Wydaje mi się, że 100 Ah to za duży, powinien być 75 - 80 Ah. Powinno być na pracującym silniku około 14 - 14.5 V Ja przy max. obciążeniu mam 14 V, a na normalnym obciążeniu około 14.5 V.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 03:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
akumulator ma dobry ja taki tez mam u siebie tylko ze banner to syf jakich malo mialem kiedys bannera nawet roku mi niewytrzymal odpalic auto to chyba cudem :!: pojechalem na gwarancje facet pomierzyl mi ladowanie itp. stwierdzil ze trzyma wszystkie parametry oprocz jednego pojemnosci i nieuznal mi gwarancji :(: :(:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 20:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Ja też byłem dzisiaj u gościa, u którego kupiłem aku. Pomierzyła go i faktycznie wszystkie parametry trzyma jak najbardziej. Dodatkowo sprawdził alternator i rozrusznik - wszystko OK (ładowanie w porządku).
Bannera kiedyś miałem w benzyniaku i Był jak najbardziej OK! Ale spróbuję jeszcze pożyczyć od kolegi aku i sprawdzić jak sie zachowiuje auto przy porannych rozruchach?
Skoro świeczki są sprawne (amperomierz obciążał się przy pomiarze każdej ze świec) to chyba nie ma sensu je wymieniać?
A może cofa mi się paliwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: