.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2025 19:52:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wchodzenie na obroty w 2.8V6
PostNapisane: 02.lis.2003 23:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Mam pytanie, wydaje mi sie ze moje auto slabo sie wkreca na wyzsze obroty :cry: Niby przy 2500obrdostaje kopyto ale dziwne wydaje sie to iz gdy jade 140 na IVbiegu to niby ten silnik powinien zapieprzac dalej do przodu a tu nie, jak zarzucam V to wtedy wgniata w siedzenie i dalej ciagnie.
Wyglada na to ze na wyzszych obrotach brakuje mu mocy, gazu lub czegos innego.
Moze jakis przewod jest zamieniony??

Pytanie to kieruje szczegolnie do dr Hansa ktory podobno mial ten problem w swojej niuni, ale niestety nie moge go zastac na GG.
A poza tym napewno komus to pomoze i zaoszczedzi pisania podobnego postu. :wink:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 00:02:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przyjechałbyś na zlocik do Poznania, zhamował autko i wiedziałbyś gdzie Ci autko najlepiej ciągnie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 00:08:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Przy 140 na IV i nie chce zbytnio ciągnąc to chyba bez pomiarow komput wiadomo ze cos jest nie tak, ale co ???
Mimo wszystko dzieki za zaproszenie Leo, gdybym nie mial tak daleko to bym sie skusil :cry:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 00:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 20:59:32
Posty: 85
Lokalizacja: Kortrijk/Belgia
Wydaje mi sie, ze Hans mial problem z zaworem regulujacym dlugosc kolektora wydechowego.
PZDR
Krzysiek Moskal

_________________
Audi 100, 2.3B Avant, Quattro, '91 zamiennie z balonem na cieple powietrze o wypornosci 980kg, zasilanym gazem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 08:31:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
nie tylko Hans miał ten proble. Sprawdź czy ci działa skracanie długości kanałów kolektora dolotowego (taki czarny siłownik do któego idzie niebieski wężyk podciśnieniowy). Jak silnik przekracza 4200 obrotów to powinien się przełanczać na krótki dolot. Ja też miałem to niesprawne - okazało się że ktoś podciśnienia źle popodłanczał. (mam rozrysowany schemacik jak to w końcu u siebie zrobiłem). A tak wogóle to ja też mam takie wrażenie że 4 jest mniej dynamiczna niż 5 :? :roll:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 10:18:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mi sie wydaje że mam ok. Proponuje dla sprawdzenia aby użytkownicy 2.8 V6 wykonali pomiary przyspieszeń: 4 bieg 60-100km/h; 5 bieg 80-120km/h co da skalę porównawczą. Te przyspieszenia zazwyczaj podają producenci autek, ale możemy umówić się na jakiś inny zakres prędkości w zależności od potrzeb. Oczywiście wyniki ędą sie troche różnić w zależności od typu nadwozia ale i tak da to jakiś wizerunek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 10:27:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w tym silniku moment obrotowy dzieli sie na przed 4200 i po 4200 obr ... jezeli jest cos nietak w zakresie do 4200 to najprawdopodbniej masz nieszczelnosc w kolektorze , zwalona sonde lambda , zle ustawiony gaz ..itp itd ...przyczyn moze byc mnostwo ... natomiast w momencie przekroczenia 4200 obr efekt jest taki jakbys zalaczyl nitro ... przynajmniej u mnie jest to tak odczuwalne .. i za to przyspieszenie odpowiada ten silownik o tktorym koldzy pisali wyzej ... natomiast do tewgo oczywiscie potrzebny jest jeszcze gaz(paliwo) tak wiec muszisz dokladniej zaobserwowac dzialanie silnika zwracajac uwage na obroty a nie na biegi

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 17:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Czarek_S napisał(a):
....(taki czarny siłownik do któego idzie niebieski wężyk podciśnieniowy). Jak silnik przekracza 4200 obrotów to powinien się przełanczać na krótki dolot. Ja też miałem to niesprawne - okazało się że ktoś podciśnienia źle popodłanczał. (mam rozrysowany schemacik jak to w końcu u siebie zrobiłem). A tak wogóle to ja też mam takie wrażenie że 4 jest mniej dynamiczna niż 5 :? :roll:


Ja mam dwa takie niebieskie przewody, dzis je zamienilem i wydaje mi sie ze jest żwawszy ale to jeszcze nie to. Nie powiem azebym byl az tak wymagajacy , przeciez to nie jest 4.2V8 ale chyba powinien lepiej isc na wyzszych obrotach.

A poza tym zauwazylem ze mi cos nierowno pracuje silnik na wolnych obrotach na gazie :cry:

Czarek_S napisał(a):
(mam rozrysowany schemacik jak to w końcu u siebie zrobiłem).

Mozesz go udostepnic?

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 02:16:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Wiec tak, dzis razem z Darkiem z klubu Calibry(DRL) doszlismy do tego ale nie do konca. A wiec tak:
Dodatkowa przepustnica wedle tego co mowil Hans przy 4200 obr nie otwierala sie. Dziwne bo bo kilku badaniach kilku rzeczy zaczelo pracowac :lol:
Co dziwniejsze czasem to dziala, klapka sie otwiera przy wyzszych , czasem nie.
Pytanie dlaczego??
Chodzi tu glownie chyba o elektronike , kolo przeplyw jest jakis czujnik ktory cos chyba szwankuje, lub wtyczki. Narazie dziala ale jak sprawdzic to czy ten czujnik jest OK ??
Nastepnym dzialaniem bedzie zbadanie czy przewody sa dobrze podlaczone.

Moge tylko sie pochwalic ze teraz chodzi duzo lepiej, na wysokich obrotach(powyzej 4200) chce ciagnac jak glupi, dociaga do ponad 6000 bez problemu, nie dlawi sie, to zupenie inny samochod.
Zaczyna mi sie znowu podobac :wink: Oczarowuje mnie :wink:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:19:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to ze raz chodzi a raz nie moze byc wina elektrozaworka , jest on usytuowany w okolicach przeplywomierza , z nego tez wychodza rurki podcisnieniowe do tego silownika , sprawdz styki we wtyczce tego elektrozaworu a jak nie to trzeba szukac tego elektrozaworu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 09:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
ooo, chyba mam to samo co Miki. Dźwignia u mnie działa, ale efektu nitro to nie ma. Sprawdzę też ten elektrozaworek. A jak sprawdzić, czy się druga przepustnica otwiera???
Aha, podłączałem się do kompa, i tam nie wykazało żadnych błędów.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 10:07:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tym odczuciem nitro to raczej lekka przesada. Przyspieszanie powinno odbywać sie raczej płynnie w całym zakresie obrotów, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Co innego jak np jedziemy na II biegu, równo trzymając 4200obr/min i na max wcisniemy pedał gazu, wtedy ewidentnie czuć ogromony przyśpiech.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 10:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
no więc do 4200 ciągnie lepiej, przy 4200 zachwianie, a poźniej ciągnie, ale to chyba nie to. Więc jak sprawdzić tą przepustnicę?

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 10:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde tak gadacie o tej przepustnicy że już sam nie wiem jak faktycznie jest u mnie. Więc dołączam sie do pytania jak ją sprawdzić.
Wczoraj ponownie sprawdziłem czasy wczodzenia na obroty:
II bieg 3000-5000obr/min - 4,2sek
II bieg 4000-6000obr/min - 4,4sek
III bieg 3000-5000obr/min - 9,1sek
kupetka w ośce.
Ma ktoś swoje wyniki dla porównania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 10:51:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
ja czasów nie mierzyłem ale u mnie jest tak że jak przekracza te magiczne 4200 to czuję dosyć wyraźnie lepsze przyspieszenie (napewno nie jak przy nitro ale dogniata do fotela) i tak ciągnie do ponad 6000 obr aż do odcięcia. Ja sprawdziłem tylko ile na maxa poleci na 3 biegu i pojechał mi 172-173 km/h na benzynie (gazu nie mam) a jak odłącze skracanie kolektora to nie mogę 150 osiągnąć (B4 2,8 quattro sedan z klimą). Różnica jest więc zasadnicza. Nie wiem natomiast co piszecie z tą drugą przepustnicą - faktycznie jest druga i ta większa otwiera się jak się głęboko gaz depnie (i w zasadzie dopiero wtedy jak ta większa sę otworzy to czuć że auto przyspiesza ale co to ma do rzeczy - bo raczej nie jest możliwe zęby się nie otwierała dlatego zę to jest mechanicznie pod linkę gazu podpięte)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Ostatnio edytowano 04.lis.2003 14:20:11 przez Czarek_S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 11:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Więc u mnie jest tak: max na III biegu 170km/h na benzynce, 180km/h na gaziku. Chyba mam ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 12:00:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
http://www.forum.tuning.info.pl/viewtop ... ry+drogowe

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 14:38:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
No właśnie. Wiedziałem że gdzieś już to było. Musze sprawdzić szac 0-200km/h tylko na razie tylnie amorki mi na to niepozwalają. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 17:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
hans napisał(a):
to ze raz chodzi a raz nie moze byc wina elektrozaworka , jest on usytuowany w okolicach przeplywomierza , z nego tez wychodza rurki podcisnieniowe do tego silownika , sprawdz styki we wtyczce tego elektrozaworu a jak nie to trzeba szukac tego elektrozaworu
Wlasnie mialem na mysli elektrozawor, wtyczki posprawdzalem , narazie dziala wiec niech tak zostanie, otwiera sie przy przekroczeniu 4200 ale takiego mocnego ciagu(jak nitro) to nie ma, choc nie mialem nigdy okazji kierowac z nitro. :cry:
U mnie wyglada to tak iz jak dociagam do 4200 i przekraczam je, czuc ze zaczyna nagle mocniej ciagnac(inaczej niz wtedy gdy wtedy nie mdlal powyzej tych obr) i tak ciagnie do konca.
Musze sprawdzic ile pójdzie na max na III biegu :wink: 8)

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2003 08:19:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wydaje mi sie że powinien polecieć mniej więcej tyje co moja i Czarka. Ważniejszy jest czas w jakim to osiągnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron