tom124 napisał(a):
dziękuje za odpowiedź
Nie ma sprawy
tom124 napisał(a):
-na liczniku środkowym pojawił mi się błąd "dynamiczna regulacja świateł" wymieniłem sterownik na wahaczu na inny sprawny jednak błąd dalej jest (czy trzeba go skasować komputerem, czy może być inna przyczyna)
Błąd może się pojawić np po wyjęciu reflekotra i włączeniu świateł bez niego. Może też być skutkiem uszkodzonych czujników, wiązki itd. Wykasowanie błędu jeżeli pozbyłeś się przyczyny usunie warna z fisa
tom124 napisał(a):
-nie wiem jak w tym samochodzie powinny prawidłowo funkcjonować czujniki parkowania, jak jeździłem mercedesem to przy zwalnianiu czujniki parkowani aktywowały się automatycznie, natomiast w moim audi naciskam przycisk od czujników parkowania coś tam piszczy ale ma wrażenie że nie działa (może ktoś orientuje się o co w tym chodzi i co może być przyczyną że czujniki zawieszają się
Czyjniki parkowania włączają się przy załaczaniu wstecznego. Są aktywne chyba do przekroczenia 15km/h (coś w tym zakresie). Można wyłączyć/włączyć je przyciskiem. Przy włączeniu piknie. Później to już pika w zależności od odległości. Jeżeli masz parktronic przód i tył to pikać będzie tam gdzie jest bliżej przeszkoda (czyli jeżeli z przodu i tyłu są przeszkody to w przypadku gdy z tyłu masz słupek 40cm a z przodu ścianę 60cm to pikać będzie z tyłu). Jeżeli będziesz w odległości krytycznej od przodu i tyłu samochodu względem przeszkody to będzie pikało iiiiooooiiiioooo - jak karetka - na przemian przód i tył ciągłym sygnałem.
Jeżeli są inne problemy to diagnoza odległości mierzonych vagiem od poszczególnych czujników powinna przynieść rozwiązanie problemu.
tom124 napisał(a):
-interesuje mnie również taka rzecz, czy w audi a8 d2 rok 2002 (lampy kseonowe) jest możliwość ustawienia automatycznego włączani się świateł przy rozruchu samochodu oraz opcji odprowadzania do domu światłami (z tego co widzę na tablicy przyrządów to nie ma opcji auto) oraz czy jest możliwość ustawienia szarego tła na nawigacji plus na stałe nawet przy włączonych światłach (tak jak przy zgaszonych)
Nie ma możliwości zakodowania sterowników w ten sposób. Tu nie steruje światłami moduł comfortu tylko elektryczny przełącznik którym je włączasz. Możesz dołożyć układ zapalający światła dostępny w sklepach moto/allegro lub u elektryka samochodowego.
Nie możesz zakodować zegarów aby fis był nie podświetlony.
tom124 napisał(a):
-na koniec bardzo banalne pytanie jak w tym samochodzie kasuje się irytujący napis inspekcji SERVICE , czy koniecznie przy użyciu komputera (jeśli tak to jaki program) czy istnieje jakaś kombinacja przycisków
Najlepiej kasować inspekcje vagiem. Są kombinacje przycisków, jednak resetują one całe zegary i jeżeli masz jakieś niestandardowe ustawniena serwisów to adaptacja poleci.
A najłatwiej to wejdz vagiem w 17-instruments 10-adaptation i w kanale 02 ustaw wartość 0 -->test --> save
Wyjmij kluczyk i włóż od nowa. Tyle
tom124 napisał(a):
pozdrawiam wszystkich, dziękuje za bezcenne informacje
Również pozdrawiam - jak mniemam nowego użytkownika A8-ki
