.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 17:40:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c6] zapalająca się kontrolka ESP, błąd ham. parkingowego
PostNapisane: 12.gru.2008 08:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2008 08:34:48
Posty: 22
Witam. Wczoraj podczas jazdy błysnęła mi kontrolka esp, tzn zapaliła sie na ułamek sekundy ale ze było ciemno to zwrócilo to moja uwagę. Pomyslałem że pewnie mróz już chwyta i system sie załącza więc troszke zwolniłem. po 2-3 sekundach kontrolka esp zapaliła się na stałę a fis wywalił błąd uszkodzenia ESP. Po 2-3 nastepnych sekundach fis wywalił mi błąd uszkodzenia reflektorów adaptacyjnych. pomyslałem że to raczej mało prawdopodobne żeby w ciągu kilku sekund aż dwie takie usterki trafiły w moje auto więc postanowiłem się zatrzymaćw celu ponownego uruchomienia samochodu. gdy prędkość spadła poniżej 20 km/h pokazał sie kolejny błąd mówiący o uszkodzeniu hamulca parkingowego. Ponowne uruchomienie auta nic nie zmieniło - wszystkie 3 błedy fis cały czas pokazuje. Czy ktos ma jakiś pomysł co to może być???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 08:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Nikt tu wróżką nie jest (przynajmniej oficjalnie :D ), musisz zdiagnozować samochód vagiem, dopiero wtedy coś mozemy pomóc.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 10:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2008 09:53:03
Posty: 343
Lokalizacja: łódzkie
Auto: A3 / A5 / S5 / RS5 / S8 / SQ5 / R8
Czy Twoje A6 ma pneumatykę zawieszenia ???

_________________
Specjalizacja: MMI2G / MMI3G / MMI3GP / MIB1 / MIB2 / MIB2Q itp...
Kodowania / naprawy / doposażenia / konwersje USA-EU / produkcja wiązek / sprzedaż części Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 11:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
ESP wywala prawie zawsze jak występuja jakieś nieprawidłowe wartości lub błedy.
Także tu raczej bym nie szukał przyczyny problemu.
Podłączenie VAG lub VAS wyjaśni sprawe.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Ostatnio edytowano 12.gru.2008 11:40:01 przez Pablo200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 11:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2008 08:34:48
Posty: 22
auto ma normalne zawieszenie, nie pneumatyczne ;(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 21:05:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zobaczyłbym, co w CAN-ie słychać.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 22:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2008 23:47:16
Posty: 52
dianix ja mam podobną sytuację. Z tym że u mnie po szybkiej dłuższej jeździe w gdzieś w trasie (w mieście jest OK) , przy następnym odpaleniu po krótkim postoju wyskakuje na początku błąd ESP/ASR później błąd POZIOMOWAIA KSENONÓW, a na końcu błąd HAMULCA PARKINGOWEGO. I to podobno jest właśnie HAMULEC PARKINGOWY. Po przejechaniu kilku kilometrów , zatrzymaniu sie, zgaszeniu i odpaleniu znowu wszystko jest OK.
Może to wina tego hamulca. Mam A6 C6 AVANT QUATTRO ze skrzynią TIPTRONIC. Używam go praktycznie cały czas przełączając na postoju na pozycję P (na innej nie da się wyjąć kluczyka). Może to wina zużwających siehamulcy, moze jakiś czujnik pada? A może to być wina np: ciścnienia w oponach?
Pneumatycznego zawieszenia nie mam bo nie mam opcji ustawień zawieszenia w komputerze MMI.
Jestem ciekawy zdania fachowców.
Wszyscy odsyłaja do diagnozowania VAG, a ja niestety choruję na chroniczny brak czasu i nie mam kiedy to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 23:32:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Panowie tylko podlaczenie pod komputer i mądry mechanior prawde wam powie, to nie stary Fiat zeby po objawach dojsc do przyczyny :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 11:06:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2008 08:34:48
Posty: 22
no to już jest przyczyna - czujnik skrętu pod kierownicą. Po podłączeniu do vag-a taką usterke u mnie pokazało. błąd jest spowodowany brakiem zasilania na powyższy czujnik. dziś mechanik zabiera się za niego i zobaczymy czy jest on uszkodzony czy może jest jakaś przerwa na wiązce elektrycznej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 11:51:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2008 09:53:03
Posty: 343
Lokalizacja: łódzkie
Auto: A3 / A5 / S5 / RS5 / S8 / SQ5 / R8
Jak by coś to powinienem mić jeszcze takie czujniki, więc zanim kupisz w salonie nowy daj mi znać ;)

_________________
Specjalizacja: MMI2G / MMI3G / MMI3GP / MIB1 / MIB2 / MIB2Q itp...
Kodowania / naprawy / doposażenia / konwersje USA-EU / produkcja wiązek / sprzedaż części Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 16:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
bardziej bym obstawiał ze ten czujnik trzeba skalibrowac ;)

niedawno miałem taki sam błąd i okazało się że trzeba było go kalibrowac w kilku sterownikach ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 21:22:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2008 09:53:03
Posty: 343
Lokalizacja: łódzkie
Auto: A3 / A5 / S5 / RS5 / S8 / SQ5 / R8
Czujnik skrętu G85 w A6 C6 kalibruje się samoczynnie po przejechaniu kilkunastu metrów i skręceniu kierownicy w lewo i prawo.

_________________
Specjalizacja: MMI2G / MMI3G / MMI3GP / MIB1 / MIB2 / MIB2Q itp...
Kodowania / naprawy / doposażenia / konwersje USA-EU / produkcja wiązek / sprzedaż części Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 21:33:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
DKG napisał(a):
Czujnik skrętu G85 w A6 C6 kalibruje się samoczynnie po przejechaniu kilkunastu metrów i skręceniu kierownicy w lewo i prawo.


Teoretycznie tak, ale często wywala drugi błąd który blokuje adaptacje, miałem już kilka takich przypadkow ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: