.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 17:53:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ile czynnika R134 do A6 C4 96r.
PostNapisane: 16.kwi.2009 22:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2009 23:03:45
Posty: 3
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam! :)

Od razu z góry zaznaczam, że szukałem na forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jeśli chodzi o mój model auta i czynnik R134.

Dzisiaj byłem na znajomym warsztacie (klimą się zajmują b. długo) w celu sprawdzenia całego układu(jak co rok). Od razu powiedziałem, że jak na moje odczucie klima coś licho chłodzi(to moje pierwsze audi ;) ) - cały czas myślałem, że to może przez to, że to duże auto i na dodatek czarne.
Sprawdzili szczelność układu. Wymienili zawór rozprężający (stary już był zasyfiony). Zrobili próżnię i nabili nowy czynnik.
Tu mam pytanie. Klima po wyjechaniu z warsztatu zaczęła chłodzić jeszcze gorzej :( . Nabili do układu 750g czynnika - czy to nie za mało...?

Ile powinno wchodzić do tego modelu czynnika R134??

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 22:23:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=r134

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 22:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2009 23:03:45
Posty: 3
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kolego Bilu!

Tylko gdzie tam jest jakaś konkretna informacja do mojego modelu??

Zapytanie było o czynnik R12 i to do A90 B3 i to na dodatek R12...

piotr pisze,do większości audi (rozbieżność pierońska), wchodzi 700-850g (też bardzo szczegółowo), myśle, że R12 wejdzie podobnie...

REBUS normalnie... :peace:

Kolega GrzesB pisze, że do C4 wchodzi ok. 1100, tylko do jakiego silnika, bo jeśli wszedzie jest to samo to wiem, że mam za malo nabite...

Podejrzewam jednak, że są różnice w dieslu i benzynie

Następnie piszą, że czym więcej nabijesz, tym będzie lepiej chłodzić. Jak się przesadzi z czynnikiem to sprężarka będzie go wypluwać przez zawór bezpieczeństwa(tak miałem w Oplu).

Jestem krótko na tym forum, ale nie podoba mi się to, że większość ludzi potrafi odsyłać tylko do wątków bez zakończenia - ktoś zgłasza problem, ale nie pisze czy i jak go rozwiązał.

Pozdrawiam

PS. Czekam na konkrety


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 00:35:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Kolego Pepton

Niedalej jak wczoraj :) byłem na poprawce klimy bo mi nie pasował dźwięk sprężarki po uzupełnieniu miesiąc temu.
Oczywiście przygotowałem się od strony technicznej w razie debaty typu "zatarta sprężarka" itp...

Według wszystkich technicznych publikacji wychodzi że w układzie klimatyzacji powinno być 750-800g czynnika R134a i 250-300ml oleju, żeby jednak sprawdzić czy publikacje są słuszne zacząłem szukać tabliczki pod maską.
Zwykle umiejscowiona jest na parowniku ale tam jej nie znalazłem. Natomiast niechcący spojżałem na maskę i okazało się że tam przyleili a ku mojemu zdziwieniu widnieje tam że powinno być 600+50g czynnika.
Tak zrobiliśmy i jest ok.
Poszukaj więc pewnie gdzieś jest info pod maską.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 06:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Flasher -> a mógłbyś opisać ten dźwięk? Jak jak włączę sprężarkę, to też słyszę różnice w dźwięku, tak jakby się włączył jeszcze dodatkowy silnik elektryczny który kręci się tak szybko jak silnik spalinowy. Klima chodzi bardzo dobrze jednak. Sprężarka powinna być kompletnie bezszelestna?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 07:03:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
no to moze precyzyjniejsze okreslenie niz w poprzednim linku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ile+c4#201 :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 09:52:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
mroova81 napisał(a):
Flasher -> a mógłbyś opisać ten dźwięk? Jak jak włączę sprężarkę, to też słyszę różnice w dźwięku, tak jakby się włączył jeszcze dodatkowy silnik elektryczny który kręci się tak szybko jak silnik spalinowy. Klima chodzi bardzo dobrze jednak. Sprężarka powinna być kompletnie bezszelestna?


Na postoju i wolnych obrotach różnica w dźwięku była niewielka ale zauważalna natomiast przyśpeszając dźwięk był taki jakbym miał zamontowaną turbinę która kręci od samego dołu :) albo startujący mały odrzutowiec.

Diagnoza - za dużo czynnika, za mało oleju.

Co do oleju to jest troszkę ciężki temat bo tak naprawdę żadna firma ci nie sprawdzi ile oleju jest w układzie maszyna wrzuca standartowo chyba 10g ale w związku z tym że miałem tam jakiś układ w tej firmie gdzie robiłem pozwoliłem sobie ich pomęczyć parę godzin i uzyskać efekt o który mi chodziło.

Dodam że wypada się trzymać instrukcji bo wcale nieprawdą jest że im więcej czynnika tym lepiej ponieważ gaz nie będzie nadążał z rozprężaniem i niepotrzebnie będzie obciążał układ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 10:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Flasher napisał(a):
Na postoju i wolnych obrotach różnica w dźwięku była niewielka ale zauważalna natomiast przyśpeszając dźwięk był taki jakbym miał zamontowaną turbinę która kręci od samego dołu :) albo startujący mały odrzutowiec.


Czyli mam się zacząć niepokoić tym dźwiękiem? Mam identycznie, zwłaszcza zaraz po ruszeniu, na gorącym silniku jest nieco słabiej.... Ten olej jest rozpylany w tym R134 i to wszystko idzie w układ tak? Czy na olej jest osobny zasobnik?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 10:21:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Owszem olej jest rozpylany ale służy głównie do smarowania sprężarki i być może masz go za mało.... ja pozwoliłem sobie wrzucić eksperymentalnie 50ml i jest ok.

Jeżeli chciałbyś mieć dokładnie tyle ile być powinno to niestety jest temat rozbierania całości i wypłukiwania po czym uzupełnianie od zera.... myślę że lepiej na początek wlać więcej oleju i sprawdzić czy objaw ustąpił bo to jest najprostrze a jeżeli będzie źle to i tak czeka cię rozbieranie układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ile czynnika R134 do A6 C4 96r.
PostNapisane: 17.kwi.2009 10:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Pepton napisał(a):
Nabili do układu 750g czynnika - czy to nie za mało...?

Ile powinno wchodzić do tego modelu czynnika R134??



750 jest ok oleju powinno być około 250g

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 23:22:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2009 23:03:45
Posty: 3
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam!

Czy za mała ilość oleju może mieć wpływ na wydajność chłodzenia??

Widziałem tylko jak ustawiał maszynę, żeby nabiła 750g czynnika chłodzącego ale nie wiem co i jak z olejem... :|

PS. Klima chodzi cicho. Kompresor nie wydaje dziwnych dźwięków, także podejrzewam, że olej jest. Pytanie tylko ile :?:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 07:14:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Pepton napisał(a):
Witam!

Czy za mała ilość oleju może mieć wpływ na wydajność chłodzenia??

Widziałem tylko jak ustawiał maszynę, żeby nabiła 750g czynnika chłodzącego ale nie wiem co i jak z olejem... :|

PS. Klima chodzi cicho. Kompresor nie wydaje dziwnych dźwięków, także podejrzewam, że olej jest. Pytanie tylko ile :?:

Pozdrawiam


większość klimiarek wie ile do jakiego układu więc nie powinno być problemu
mała ilość oleju wykończy kiedyś kompresor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 08:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
250g oleju jest na pusty układ jezeli dobijasz to bierzesz poprawke na to
ze olej (albo jego część) w układzie pozostał

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: