.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lip.2025 21:23:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] poompka centralnego - dziwne zachowanie
PostNapisane: 02.cze.2009 14:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Witam!
Mam od kilku dni taki upierdliwy problem z centralnym:
centralny ogólnie pracuje tak jak nalezy, wszystko działa i jest OK, ale:
jak wsiądę do auta zamknę drzwi i odpale silniki to słyszę pompkę robi bzt, bzt, bzt, z różną częstotliwością, zależnie jak ustawię skobelek od zamka na słupku B (drzwi od kierowcy). Nie da się go ustawić tak, aby wyeliminować problem. Pompka cały czas pracuje impulsowo (aż widać po żarówkach), ale jak drzwi są zamknięte ale nie zakluczone. Wystarczy, że:
-wcisnę rygielek (automatycznie wessane zostaną wszystkie rygle)
-otworze drzwi
-zgaszę silnik
Pompka przestaje impulsowo pompować.
Poza tym jak zarygluje drzwi wduszając "korek", a nastepnie je odblokuje to chociaż silnik chodzi drzwi są zamknięte ale nie zakluczone, wszystko jest ok, dopóty, dopóki nie "zrestartuje" silnika!
Nie wiem od czego zacząć:
Czy to coś ze samym sterownikiem?
Czy to coś z ustawieniem tego skobelka na słupku (powiem szczerze, że drzwi od kierowcy trzeba u mnie nieco mocniej trzasnąć w celu zamknięcia - problem ten pojawił się chyba po próbie regulacji; teraz niestety już problem pozostał, pomimo ponownych regulacji. Nawet jak zatrzasne palcem mechanizm zatrzaskowy przy otwartych drzwiach - dzieje się tak nadal.
Rocznik jest 95, więc modułu komfortu niby nie ma, ale może coś się popieprzyło w tym sterowniku i on próbuje ryglować drzwi po ruszeniu? Problem pojawia się co prawda już przed ruszeniem, ale wciśnięcie rygla od drzwi kierowcy powoduje zamknięcie wszystkich zamków, podczas jazdy już nie, -zamykam tylko swoje drzwi.
Spotkał się ktoś z choć podobnym problemem kiedyś?

Edyta:
Teraz jeszcze taka sprawa: o ile padną tutaj jakieś odpowiedzi, część z nich będzie zawierała zwrot: "szczelność układu" - otóż podczas otwierania/zamykania pompka pracuje idealnie, szybko - około jednej sekundy. W zasadzie wszystko jest OK, dopóki nie włącze silnika, czyli dopóki nie zwiększymy napięcia z 12 na 14,xV.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 19:54:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
zalecana diagnoza sterownika Central locks grupa 035 celem weryfikacji błędów

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 10:27:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W 1995 nie ma diagnozy centralnego zamka.
Zalecane jest sprawdzenie działania krańcówek w zamku drzwi kierowcy. Są 2 i jedna jest od oświetlenia, druga od centralnego.
Następnie do rozebrania sama pompka i sprawdzenie czy nie jest zielona wewnątrz.
Jeżeli są takie same wtyczki to na podmianę można podłożyć z B4 (osobiście tak robiłem w mojej dawnej B4).
Jeżeli krańcówki działają OK, a po podmianie pompki będzie dalej tak samo, to problem w kabelkach.
Ale pewnie siada elektronika pompki.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 10:31:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
szogun0 napisał(a):
W 1995 nie ma diagnozy centralnego zamka.


mowa jest o A4 a nie B4

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 11:04:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Wiem doskonale i mam właśnie taką z 1995 w moim posiadaniu.
Żeby nie wiem co, to nie posiada toto diagnozy.
Od 1996 można było diagnozować w a4 adres 35 - centralny zamek. ;)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 15:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Tak właśnie - diagnozy nie ma. Połączyć się nie szło w ogóle, myślałem, że to problem z VAGiem, a jednak wszystko OK. Co do problemu to ustąpił. Przestawiłem znowu jakoś ten skobelek na słupku i jest OK. Jak na razie tylko raz się odezwał i cisza. Nie kumam tego w ogóle, po co jakieś dodatkowe krańcówki, przecież jak nie zatrzasne do końca drzwi, to pompka ich przecież nie wessa, więc nie wiem po co te próby...
Dzięki wielkie za zainteresowanie!!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: