.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lip.2025 22:05:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 8L] Problem z klimatyzacją (błąd 1274)
PostNapisane: 31.maja.2009 21:48:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2009 23:16:21
Posty: 6
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Niestety, ale mam problem z klimatyzacją w moim Audi A3 8L z 99 roku.
Wszystko zaczęło się po mojej stłuczce.. gdzie do wymiany poszły m.in. obie chłodnice.

Wracając do tematu. Gdy włączam klmatyzację, silnik zaczyna nierówno chodzić, widać jak wskazówka obrotomierza dość znacznie faluje (czasem wręcz skacze od 900 do 1000obrotów), odczuwalne są także dość mocne wibracje na kierownicy, Podczas jazdy wibracje ustają, lecz co jakiś czas słychać bardzo nieprzyjemny dźwięk spod maski (ciężko mi to dokładnie określić, ale jest to bardzo głośne, jakby coś się obcierało..)
Dlatego cały czas jeżdżę bez klimatyzacji, by coś się nie uszkodziło.
Oczywiście wyłączając klimatyzację wszystkie w/w problemy ustają.

Przeskanowałem polskim VAGiem klimatyzację i wyskoczył błąd:
1274 - silnik sterujący klapy przepływu powietrza - V71
zablokowany lub brak napięcia.

hmmm.. Czy to on może być winowajcą tych wszystkich wyżej wymienionych problemów? Jak się dostać do tego silnika?

Kontynuując. Gdy wykasuję ten błąd 1274, w jego miejsce pojawiają się trzy następne:
600 - Potencjometr w V68-G92
1273 - Silnik dmuchawy V2
1206 - Sygnał zapłonu (obrotów) - brak
ok, kasuję je. To wyskakują trzy inne:
601 - Potencjometr w V70-G112
532 - Napięcie zasilania
1297 - Czujnik temperatury nawiewu na nogi - G192.
Kasując je, pojawiają się te trzy poprzednie. I tak w kółko, cały czas..

Dodam, że włączając klimę, temperatura nawiewanego powietrza spada, ale nie jest ona tak chłodna, jak kiedyś.
Węże zostały nabite po wymianie chłodnic.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem, i potrafiłby mi pomóc? Byłbym bardzo wdzięczny..
Czekam na odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam, Marcin.
Audi A3 - 8L - 1999r. - 1.9 TDI 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 11:09:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jeżeli zaczęło się to po stłuczce, to najpierw sprawdź mocowanie kompresora, bo może być skrzywione. Potem należy sprawdzić działanie samego kompresora, bo z tego co opisujesz wnioskuję, że albo są problemy z paskiem albo z samym kompresorem.
Potem zabierz się za błędy dot. klapek.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: